Ja, det er mandag. Fire arbeidsdager denne uken og så blir det fire dager med gøy i Nederland. Gleder meg! Ha en flott uke alle sammen
God morgen fra solkysten, her er det morgen med lette skyer og snart titter solen frem. Siden min datter sitter i KL835 ca. 1 1/2 time fra Singapore kom jeg på en skikkelig røverhistorie med KLM! Vi var et følge på 4 som hadde vært på jobb i Tanzania i august 2003 og vi skulle returnere til Norge. På den tiden måtte vi bekrefte billettene i business en dag eller to før returreisen og det fikk vi kontoret hjemme til å gjøre. Da vi kom til flyplassen i DAR ble det mye styr i innsjekkingsskranken og mye ble formidlet i alle retninger på swahili. Vi fikk boardingkort i økonomi, å vifte med gullkort i KLM gjorde ikke inntrykk på de lokale i innsjekk. Begrunnelsen for nedgradering til økonomi var at vi ikke kunne dokumentere at vi hadde bekreftet returen. Ved gate kom vi i snakk med europeere som kunne fortelle at dette var ganske vanlig. Innsjekkpersonellet lot seg korrumpere og tok seg godt betalt for å oppgradere til business. Derfor fikk vi økonomiplasser til tross for at vi hadde betalt for business! Av en eller annen grunn så hadde ikke innsjekk full kontroll, så da vi begynte å trille på flyplassen kom en flyvertinne bak og sa det var to ledige plasser til oss foran. De to kjappeste av oss var på plass i businesskabinen før de to andre hadde oppfattet hele setningen. Jeg fikk mat og drikke og kunne sove hele veien til AMS .. På flyet fra AMS til BGO hadde jeg en potte sur kollega i nabosetet, som sutret om vond rygg og dårlig søvn ..
God morgen fra hjemmekontoret. Her skinner solen (iallfall på andre siden av dalen, vi har en ås i veien..), og det skal bli riktig så fint i dag. Hunden var svært fornøy at det ikke regnet i dag tidlig. Helt vanlig arbeidsuke her i (på?) gården, men de to neste ukene er det laaanghelger i sydligere strøk. Og med det går jo tiden raskt mot november, som blant annet inneholder en uke i Florida. Og avreise til LA. Mye å glede seg til før jul! Siden så mange har høstferie, satser jeg på at det blir en behagelig arbeidsuke. (Det er jo lov å håpe..) Ønsker alle en fin uke!
God morgen, eller god er den ikke. Første forkjølelse siden pre pandemi, og det slår hardt. Så skallebank men ellers går vel dagen greit. Solen skinner, så det hjelper jo på. Håper dere medforumister får en bedre dag og start på uken!
God formiddag fra Praha. Har sendt de andre ut for å spise frokost, mens jeg jobber litt fra leiligheten vi har leid. Satser på halve dager mens vi er her. Første besøk i Praha siden 1994, så usikker på om jeg kjenner meg igjen...
God formiddag fra en strålende vakker Osloby, som for tiden speiles i fargespekteret mellom grønt gult og rødt. Gylden er kanskje ordet.... Ny uke og nye utfordringer. Helgens nye store kjærlighet ligger fremdeles på soverommet. En splitter ny iPhone, etter at den gamle forsvant sammen med reisebrevet fra Bilbao i sommer. Et av de mindre småsentrene i Oslo leverer tilsvarende slitne butikker, der en av dem for tiden selger 10 pack med store sjokoladeplater. Det må være noe å ta med på jobb tror jeg Smakene varierer mellom de nye typene Freia ikke fikk noe god respons på i våres. Men sjokolade er sjokolade....
God mandagsmorgen fra strandtraktene utenfor Recife. Her er klokken knapt seks om morgenen, men er litt døgnvill så blir snart å stå opp. Om noen timer blir vi hentet av Sergio som er lokalguide for omvisning i selve byen, blir spennende!
God Blåmandag fra det Indre Østfold! Det er om ikke annet blå himmel utenfor hjemmekontoret. Inne føles det ikke like greit - det er den dagen man åpner opp SAS-appen og finner ut at det ser deprimerende ut. I det minste blir det T/R Gdansk på MR til helgen og en jobbtur til Longyearbyen med TOS-stopp for poengmaksimering neste uke. Resten av uken er veldig fastspikret - fire dager med kurs og lab-øvelser venter før avgang fredag morgen. Ha en aldeles fortreffelig dag!
God formiddag fra Sola ! Mest sannsynlig eneste flytur i Oktober blir opp og ned turen Stavanger - Bergen i en A319, det nærmer seg uansett en tur til Chicago i November
God formiddag fra Porsgrunn. Egentlig langfri fra prosessindustrien, men tar et nattskift i kveld på overtid. Trenger å fylle kontoen etter helgas polferd. Ha en sprudlende dag
God ettermiddag frå eit Valdres i strålande sol. Har utsikt til nybygging og store deler av dalen. 4 dagar til turen går mot Bali, dette er ein booking som vart gjort i 2019, og skulle i utganspuktet med haustferie i 2020 på Taiwan, så vart det påske 2021 i Tokyo, så vart det haustferie i Tokyo og vinterferie på Bali og etterkvart vart det haustferie på Bali. Men endeleg er det klart for 4 stk 8 dager på tur, gjennom det nye flyselskapet Türkiye Hava Yolları, der eg tipper dei ikkje serverer kalkun. Lurer på om dei har Ottoman i loungen?
Jentene spør hvor mange kg vi har plass til i kofferten på vei hjem. Jeg skjønner nada av spørsmålet. De ber meg komme. Tanken streifer at forslaget er is med hjem kofferten. Bommet litt der
God morgen fra en øy i Florida Keys! Opp kl06 og hente frokost. Sval bris og 27 grader, skal visstnok være det hele dagen. Turen til Dry Tortuga ble avlyst, det er en skikkelig nedtur. Håper Key West leverer i stedet. Blir en tur innom @Maggie sine delfiner også. Livet er herlig!
God ettermiddag fra Grenland. Holder på og finne frem reisedokumenter for neste reise, desverre er ikke alt helt tilbake som det var pre Covid. T-4 DXB
Jeg vet vi har en SAS skrytetråd. Men har vi også en SAS klagetråd? Jeg er for tiden i Arlanda på vei til Warszawa. Som vant gikk jeg opp til loungen. Business loungen var allerede stengt fordi den var fullt! Heldigvis er jeg jo Diamant, så jeg gikk inn i Gull loungen. Den var åpen, men også såpass fullsatt at det ikke var noe glede å være der . I tillegg så har dem nå plastglass og papptallerkener pga. ombygging i kjøkkenet . Det er nok lite morro å være Diamant disse dagene. Så jeg gikk videre Heldigvis har jeg et AMEX Gold som inneholder fire besøk hos Pontus i året. Her ble det heldigvis en opptur med en god Wallenbergare og veldig hyggelig service. Men alt sammen er jeg nok litt skuffet av SAS. Hva må skje før det endelig blir bedre igjen? For øyeblikket håper jeg bare at Trondheim endelig får ruter med LH, LO eller hva det måtte være i Star Alliance. Jeg synes i seg selv at det er tull at man må bytte fly to ganger med en reisetid på 8:30 timer for å komme seg til en destinasjon som Warszawa, som egentlig ikke er så langt borte. For ordens skyld reiser jeg på poengbillett, så da er det gitt at alle gode forbindelser ikke hadde ledige bonusseter uansett. Beklager at jeg må lufte frustrasjonen litt. Jeg ønsker likevel alle her inne en riktig god uke!