Er det tørke på bonusbilletter?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Omaniac, 24. aug 2022.

  1. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    256
    Bonuspoeng:
    63
    Ferien er over, og nye reiser skal planlegges. Det er jaggu meg ikke mye å velge i. Neste sommer? Nesten ikke noe, en og annen eco reise. Over jula? Ikke noe. Januar? Nesten tomt.
    Joda, jeg vet at det er forskjellige releasetider for de forskjellige selskapene, men så tørt har jeg ikke sett det før. Bruker SAS sin *A søkemotor.
     
    Maggie liker dette
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,415
    Likes mottatt:
    24,489
    Bonuspoeng:
    183
    Vært bonusnisse siste 5 år. Som regel spikret meg neste sommer på disse tider og har hatt en haug med valg. Nå er det omtrent ingenting ute, spesielt om man leter mer en 2pax. Jeg fikk tips om en del ledige CHP-IST-BKK t/r og booket asap siden jeg sitter med 2 CT som utgår 31.12. Så sjekk ut de om det er aktuelt, så det lå noe ute sist uke.
     
  3. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    256
    Bonuspoeng:
    63
    Har forsøkt OSL, ARN, CPH til BKK, HKG, KUL og SIN. En og to pax. Eneste jeg fikk opp var én vei HKG eco med EVA. Også sjekket fra FRA, CDG, ZRH, osv.
    Sjekket vestover også. Nada.
    Virker nesten som at de har begrenset eller tatt bort muligheten for award seats. SQ har vel gjort akkurat det?
     
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,534
    Likes mottatt:
    5,844
    Bonuspoeng:
    183
    Tja... Spørs hvor du skal. SAS viser faktisk flere bonusbilletter fra en av de mest brukte hub i Europa.
    upload_2022-8-24_22-34-32.png
     
    Last edited: 24. aug 2022
  5. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    579
    Likes mottatt:
    1,608
    Bonuspoeng:
    93
    Finner masse, bare man er litt fleksibel på datoene

    upload_2022-8-24_22-58-56.png

    upload_2022-8-24_23-0-16.png

    upload_2022-8-24_23-1-26.png

    upload_2022-8-24_23-5-25.png

    upload_2022-8-24_23-5-45.png

    upload_2022-8-24_23-7-45.png
     
    Frode789, lMartin, haifinn and 3 others like this.
  6. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Alle har jo samlet bonuspoeng uten å kunne fly i ett par år nesten, så ikke rart :D antall flyruter har jo også blitt redusert/ikke startet opp igjen. Med flere på jakt, færre ruter, og folk villig til å betale mer, så virker det naturlig ta det er færre billetter.
    Vi bestilte billetter til Curacao i biz for 4 pax. Men booket i januar i år da.
     
    RoadKing liker dette
  7. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    248
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Helt frem til CUR på CT fra OSL?
     
  8. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Fra SVG til CUR ja :) 2 voksne og 2 barn. Brukte 2 CTer :)
     
    Lnbre, Trykkern and Spielhaug like this.
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,890
    Likes mottatt:
    8,125
    Bonuspoeng:
    183
    Har selv sjekket rundt for august neste år til Asia. Det er lite altså. Man finner en del til BKK men ingenting til DPS, SGN.. Hverken med Turkish eller EVA.

    Booket eneste routing til BKK med EVA for august som var tilgjengelig AMS-BKK 8 august.
    Legger på retur når jeg kommer hjem fra Bali.. Er mer ledig Asia til Europa enn omvendt.
     
  10. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,354
    Likes mottatt:
    4,325
    Bonuspoeng:
    113
    Har vurdert samme destinasjon. Hvilke rute har dere?
     
  11. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    256
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er ikke så veldig fleksibel på datoer siden vi bruker poengene til feriereiser, og ikke til å fly for å fly.
    På den annen side, så er det ikke mangel på kjøpereiser, så rutene flys på de datoene jeg søker på.
    Det er bare tynt med bonusreiser.
    Jeg trodde forøvrig at selskapene var forpliktet til å ha et visst antall bonusseter tilgjengelig.
     
    Last edited: 25. aug 2022
  12. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Stusser også litt på dette. Har poeng og CT som jeg ønsker å få brukt til å booke neste års sommerferie. Men finner lite til destinasjoner som er aktuelle. Ser stort sett på middelhavsområdet... Sicilia, Malta, noen greske øyer osv...
    LH og Austrian flyr på mange av destinasjonene jeg tenker på og det er relativt godt med billetter nå utover, og finner også noe til våren. Men Juli og August ser dårlig ut. Er det sånn at LH ikke har sluppet alt enda og at det kan bli grei tilgjengelighet når det nærmer seg? Biz er jo gøy, men siden det er snakk om relativt korte flygninger i europa så går eco eller pluss også fint.
     
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,968
    Likes mottatt:
    8,101
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du går til ECO finnes det ganske rikelig.

    Sikreste og billigste, om enn tungvint, er å søke på *A direkte hos bolaget.

    Ellers er abonnement ikke en dårlig ide. Awardfares.
     
    Jeanette liker dette
  14. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    256
    Bonuspoeng:
    63
    Nå har jeg hatt en lengre mailutveksling med EB. Fakta er at om jeg søker hos United, så finner jeg mange award seats dit jeg ønsker å fly neste år. Både M og C. Med og uten SQ.
    Hos SAS finner jeg ikke noe.
    EB sier at dette kommer av at de turene er tatt av andre EB kunder, noe som ikke stemmer fordi de enda ligger tilgjengelig hos United.
    SQ er ikke tilgjengelig for oss EB medlemmer av «tekniske årsaker», men altså tilgjengelig for United sine kunder.
    Til slutt sa hun at:
    The flights can be available but not for EuroBonus tickets in our bookingsystem.
    Er dette noe dere har vært borti før? Jeg trodde award seats var tilgjengelig for alle *A medlemmer?
    Billettene det gjelder er sluppet tidsmessig, så det er ikke det som er problemet. Det gjelder i første rekke TG, men også andre airlines.
    United viser 38 mulige flighter, SAS 0 på samme rute og samme dag.
     
    eventyrer liker dette
  15. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,480
    Likes mottatt:
    36,661
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel slik at kvart bonusprogram har sin unike tilgang til bonussete hos andre allianseselskap. Det er i alle fall ein del rapportar her inne som tyder på det.

    Eg vil tru Lufthansas Miles&More-program tilbyr fleire bonusbillettar til sine medlemmar enn til SAS Eurobonus-medlemmar (og vice versa). Andre her inne kan vel koma med meir presisjon og hardare fakta enn det eg slo i bordet med her no, men eg det er i alle fall slik eg har oppfatta tingenes tilstand.
     
  16. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    256
    Bonuspoeng:
    63
    Det vil da bety at å søke på f.eks. Awardfares er helt verdiløst siden setene ikke er tilgjengelige for EB kunder?
    At M&M kunder har bedre tilgjengelighet i LH gruppen, kan jeg forstå, men hos other airlines?
    Det høres merkelig ut.
     
  17. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18

    Har Awardfares. Ser jo at det er en del tilgjengelig. Men finner ikke helt det jeg leter etter, med fornuftige routinger. Vil helst ikke ha en bunke med mellomlandinger. Men det er nå så.... finner nok noe etterhvert.

    Men altså... legger merke til følgende; FRA er jo et bra utganspunkt for mange destinasjoner både for oss som vil feriere i Europa og dere som vil fly så langt som mulig. Nå fremover og helt frem til mai så finner jeg relativt lett plasser på LH direkte fra OSL til FRA. Mange dager er det også flere avganger å velge i.
    Men for sommeren, altså juni, juli og aug finner jeg ingenting med LH direkte OSL -FRA. Er det sånn at dette ikke er lagt ut enda? Har ikke helt oversikt på hvordan dette med slippdatoer fungerer. Er ikke det litt rart i så fall siden LH har sluppet andre ting i denne perioden?
     
  18. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    579
    Likes mottatt:
    1,608
    Bonuspoeng:
    93
    Tipper SQ er en av de som tar seg svært godt betalt for bonusbilletter, og SAS rett og slett ikke er villig til å betale dette i nåværende situasjon. Kanskje de fikk en bedre deal da de hadde joint venture, men denne avtalen er vel avsluttet nå.
     
  19. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,546
    Likes mottatt:
    3,634
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan filtrere på hva som er tilgjengelig for Eurobunus under FFP-knappen på Awardfares (Frequent Flyer Program). I søkeresultatet står det også tilgjengelighet for de forskjellige programmene hvis klikker på et treff.

    Det går i tillegg raskere å søke hvis du legger på diverse filtre, som antall stopp, billettklasse osv.

    Mener også at det fortsatt er mulig å søke gratis på AF, men at du da bare får resultater som andre har søkt opp tidligere.
     
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,304
    Likes mottatt:
    8,379
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, award seats er IKKE tilgjengelig for alle *A-medlemmer. Årsaken til det er som nevnt at noen tilbyr flere seter til egne medlemmer, men hovedårsaken for SAS er at man internfakturerer setene innad i alliansen. Så et C-klasse LH FRA-SFO kan feks LH prise til €600. UA €400, SN €300 og TAP €200. Hvis SAS setter grensen på €350 på hva Eurobonus er villige til å betale for setene, så vil kun TAP og SN være tilgjengelige for oss. Selv om de andre setene vises på United, AF etc.
    SAS sitt awardsøk viser det meste, med litt mer avanserte rutinger på tlf
     
    Kristian and eventyrer like this.

Del denne siden