Jeg og min bedre halvdel har vært medlemmer av EB systemet i mange, mange år, og reiser forholdsvis mye. Vi har også benyttet oss av fordelen med companion billetter via Amex Platinum kortene våre. Sistnevnte har dog ført til en problem som jeg gjerne vil høre om andre har opplevd og / eller har noen løsning på : Min companionbillett for året 2017 måtte bestilles innen 15. januar 2019. Grunnet div. forhold fikk jeg akkurat bestilt dagen før eller samme dag som fristen gikk ut. Dog oppsto det en konflikt med en annen reise, og jeg kontaktet SAS dagen etter og fikk booket om billetten. Intet problem, og billettene ble benyttet til å reise til Paris i April '19. I går (13.05.19) kontaktet jeg selskapet igjen (selvfølgelig via telefon til utlandet da man fremdeles ikke har mulighet til å bruke comp.billett på nettet...) og ville bestille billetter til Beirut i Oktober for min comp.billett for 2018. Alt var i orden inntil man skulle legge inn comp.billetten. De kunne ikke finne den, og jeg ble bedt om å maile brevet som informere om billetten og ringe tilbake om noen minutter, noe jeg gjorde. Da kom sjokket - MAN HAR VED OMBOOKING AV BILLETTENE TIL PARIS STRØKET DEN GAMLE COMPANIONBILLETTEN OG BRUKT DEN NYE - ER DET MULIG ???? Ingen info om dette er mottatt, og jeg ble så sint at man kan vel være glad for at den stakkars representanten satt i telefon med meg, og ikke rett ovenfor meg...... Til slutt konfererte vedkommende med en på "bakrommet" og kom med tilbud om at jeg kunne betale for billettene til Paris, og deretter få tilbake den siste comp.billetten - maken til frekkhet. NOEN SOM KAN TRÅ TIL HER ????
Beklager, men her deler jeg nok ikke ditt syn, såfremt det er dagen etter fristen gikk ut du endret reisen (og ikke samme dag, det kommer ikke helt tydelig frem). Reglene på dette har vært ganske klare. Det er (normalt) heller ikke noe problem å benytte CT ved bestilling av reiser online, men å bestille reiser i Star Alliance har jo vært litt av og på online.
Veldig kjedelig, men helt etter reglene. Det samme skjedde med meg da jeg prøvde meg på en spansk endring etter utløp. Ble ikke veldig skuffet, men skulle selvsagt gjerne beholdt en ekstra.
Synes det er meget bra tilbud at du kan få tilbake CT mot å betale Paris-billetten. Jeg vil ha akseptert det med en gang. En CT er mye mer verdt enn billetter til Paris uansett klasse.
Vår booking i April 2020 vil nok også koste oss 2 CT om det ikke dukker opp en akseptabel F-routing før 15. januar. Prøvde ved booking å spørre om jeg kunne bytte CT med den jeg tjener opp i år ved et senere tidspunkt, men det lot seg altså ikke gjøre. Det er kjipt, men jeg er i alle fall forberedt på det. Tar sikte på en FP-booking i SAS Biz i tillegg til F-reisen med CT, så blir vel kvitt poengene uansett.
Eneste jeg reagerer på er at de burde nevnt det for deg, men ellers er det ikke noe å hente. Leit såklart, men tilbudet du har fått er mer enn du egentlig har krav på. Forresten så fungerer det fint å bestille CT på nett via sas.no. Eneste unntak er bestilling av singapore airlines, air india, eller hvis du vil fly i first. Edit: ser nå at flere har skrevet det samme. Må lære meg å scrolle nedover
Kan trå til med å be deg oppføre deg i telefonen. Det er ikke han du snakket med nå sin feil at en annen kundebehandler ikke informerte deg om din tidligere CT hadde gått ut. Det er akkurat rundt det SAS fortjener litt kritikk. De skulle ha informert deg om at ikke kan endre reisen etter CT har gått ut. Ellers synes jeg løsningen de foreslo, med at du betaler full poengpris for Paris-turen din og får tilbake CT opptjent i 2018 var en god løsning.
Det var da en brå start ..?! Det er nå fremdeles lov til å bli irritert og gi uttrykk for dette , er det ikke ? SAS har bommet så mange ganger at der er listen forholdsvis lav, og det er kun god forretningsskikk å informere sine kunder - det er jo disse man lever av... Ellers har jeg til vane å opplyse de jeg snakker med at jeg beklager dersom min irritasjon går utover dem direkte, men de er tross alt representanter for det firmaet som er gjenstand for reaksjonen, og da må de heller melde forholdet videre, slik at det eventuelt kan rettes på. Case closed.
Ser absolutt utfordringen din, men SAS har gjort alt riktig. Det er din plikt som forbruker å sette deg inn i t/c, og da ville du fått med deg at en CT kan IKKE endres eller kanselleres etter dens utløp. Da blir den borte. Men for all del, ja, jeg synes virkelig kundebehandleren skulle sagt i fra uansett. Jeg ville bare få frem at det totale ansvaret hviler på deg og ikke kundebehandler eller SAS.
Tilbudet du fikk fra SAS var betraktelig bedre enn hva jeg hadde forventet! Slå til! Betal fullpris for tur til paris, og bruk CT på noe mer «fornuftig» Alltid lurt å se på CT som 50% rabatt «uansett pris» og da er høyere pris bedre(i mine øyne) og betraktelig bedre å betale 100’ poeng(cashpris 30k+) for å fly til US i biz enn å fly til paris(cashpris 2-3000kr(?)) C