Etter lang tid med null reising er kona helt uten status og jeg uten gull. Er det fortsatt sånn at folk sitter med sølvkort som ikke gis bort pga nesten null verdi? I så fall tar vi gjerne hjelp til å få med ekstra bagasje fremover
Nei, sølv er ikke noe, så kanskje heller satse på ett annet flyselskap enn SAS i stedet for, kva med Flying Blue?
Når de starter å fly direkte Oslo - Düsseldorf Kommer til å måtte ha med en del bagasje hver gang vi flyr der fremover.
For the fun of it sjekket jeg. Ser for meg ut som om statusnivåene hos FB og EB gir ganske like fordeler? Men jeg er enig i at verdi av sølv til vanlig er relativt minimal, spesielt etter at de fjernet ekstra bagasje på de billettene der det ikke inngår noe. (Og derav tanken om at det er noen som har sølv-invitasjoner liggende og slenge
Du får jo biz check inn på sas med sølv uansett boking klasse. Da kan du fort spare mange timer i kø,spesiellt i skole-ferier.
Det er jo et poeng. Egentlig aldri vært noe problem med automatene, men nå med mye manuell innsjekking kan det være praktisk!
Ser dere skriver sølvkort og gullkort. Betyr det at man mottar et fysisk kort når man oppnår disse statusene eller er det bare hva man kaller medlemsnivået og det er QR-koden i appen som gjelder?
Du kan bestille fysisk kort. Det vises også i appen så klart, men du klarer deg fint uten fysisk kort som regel. Hender Amerikanerne maser om fysisk kort for adgang til lounge, men aldri hatt trøbbel med å vise kortet i appen og boardingkort
Enig i alt @Tore sier, som er en god oppsummering. Kan legge til at det tar minst 3 uker å få et kort i posten fra SAS hvis du bestiller et fysisk kort online på nettsiden. Bestill bag-tags samtidig, om du ønsker dem Selv har jeg flere hundre SAS flights de siste få årene og har aldri med meg et fysisk medlemskort. Riktignok flyr jeg mest i Europa, men også i USA og Asia har appen gjort susen for å bevise medlemsnivået.
Takk for svara! Da jeg mest reiser til og fra USA tenker jeg det er greit å ha et fysisk kort, sånn for sikkerhetsskyld. Hvor bestiller man bag-tags forresten? Fant bare bestilling av kortet på nettsiden.
Kun mulig å bestille bag-tags hvis man er gull eller diamant. Har vært sølv en god stund, men har aldri hatt den muligheten. Men da jeg ble gull nå, dukket det valget opp på nettsiden.
For meg tok det nøyaktig 2 uker fra jeg bestilte til jeg fikk Diamantkortet i posten denne uken. Det fulgte også med 2 bag-tags uten at jeg måtte be om det i tillegg.
Ikke verst!! Er jo også litt tilfeldig avhengig av ikke bare SAS, men også at Posten jo nå som regel har ombæring av post helt ned mot 2 ganger i uken hjem til husholdningene. Mitt poeng var mest at man må regne med å vente noen uker
Mulig det har vært nevnt her inne uten at jeg har fått det med meg, men la merke til at ene sønnen(som er sølv) min hadde fått 10% enn min andre sønn som kun er EBB. Sølv-medlemmer tjener opp ytterligere 10 % grunnpoeng i tillegg til standard grunnpoeng. EDIT Ser ut som dette kom 1. Mars
Bud er verdt 10 % mer når du byr på en SAS Upgrade også. Så selv om sølv ikke er all verden, er det da noen greie fordeler.