Er SAS dyrere?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 21. febr 2020.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,594
    Bonuspoeng:
    293
    Leste denne artikkelen just nu.

    Det er forsåvidt ingen bombe. Fruen driver å bestille jentetur til Riga nå. Der har SAS en codeshare med AirBaltic og kommer opp med 7500 for 4. AirBaltic knaller til med 4500 :eek:.
    Men...
    Når man legger til moms, oms, bagasje mm, så skal plutselig AirBaltic ha 7100...

    Nå er fruen EBG, selv om det er codeshare så får de vel tilgang til lounge? Poeng blir det kanskje ikke?
    Men lell, billigst er ikke alltid billigst...
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,594
    Bonuspoeng:
    293
    Noen med lignende erfaringer?
     
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen erfaring. Tips: trygg rediger post, så slipper du å lage to poster med 1 min mellomrom
     
    Upsaker and vegardg like this.
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen lounge med AirBaltic nei, de er ikke i Star Alliance.
     
  5. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, man kommer inn i loungen når det er codeshare, jeg hadde samme tur til Riga med BT for en tid tilbake, ikke engang bestilt gjennom SAS, så satt jeg ved gaten og oppdaget på skjermen det sto BTxxx/SKxxx, gikk til loungen og viste fram billetten, de slapp meg inn manuelt uten spørsmål, men poeng blir det neppe.
     
    RoadKing, Gribb and trygveat like this.
  6. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Ja og nei, min mor pendler til Riga, ca 4 ganger i året, fast. Det er faktisk andre år som Norwegian ble ikke brukt. Likevel, ca 50% av tilfelle er SK billigere enn AirBaltic. Hos SK får man sendt 23 kg, hos AirBaltic får man bestilt 20 kg bagasje. Også man må betale tillegg for å sjekke inn på flyplass, det slipper man hos SK. Samtidig får man 30p hos amex via Sk.


    Så, 400 kr ekstra for 3 kg mer, innsjekking på flyplassen og 830 ekstra poengene fra amex. Må det bare du som vurderer om det er verdt. :)
     
    RoadKing liker dette
  7. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    For å si det sånn; de 300 kronene man må betale "ekstra" hos SAS er billigere enn å bruke penger utenfor loungen på mat og drikke. Dessuten kan hun jo ta med seg en person, så da er det plutselig to pax som slipper å betale for overpriset baguette og kaffe på utsiden.

    Vet hva jeg ville rådet min bedre halvdel til å gjøre i alle fall... ;)
     
    RoadKing liker dette
  8. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bestilte billetter til Riga med Norwegian og tilbake med SAS. Billettene var noenlunde lik i pris med air Baltic. Siden jeg er EBD valgte jeg å bestille returen på SAS. Fikk ikke tilgang til lounge i Riga, og fikk heller ikke eurobonuspoeng for turen, selv om den var med SK-nummer. Forsøkte få kreditert bonuspoeng, men fikk svar fra diamant-mailen at man ikke tjente bonuspoeng på Air Baltic.
     
    RoadKing liker dette
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra. Jeg gjorde ganske mye research på dette i januar og alle piler pekte i retning av at dette var forbedret bort for et par år siden. Hvis codeshare er trikset er jo det fint.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden