Er slike oppslag smart?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Eddie47, 21. febr 2020.

  1. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Haha... Dagens! :D
     
    drsyk and trygveat like this.
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Søsteren min sier det samme ...
     
    spacecosmos liker dette
  3. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forteller familie og andre nære at jeg har begynt med gruppeterapi.
     
    Flyvende_mare, Avixlo, drsyk and 10 others like this.
  4. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    En berømt historisk/fantasi person (stryk det som ikke passer) sa en gang (i følge en stor tykk bok) Far tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør
     
    drsyk and spacecosmos like this.
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det både bror og søster som sier det samme, den eneste som har forståelse for dette er 2 nieser som har fått oppleve litt av moroa på en tur til Gdansk med limmo fra flyplassen og 3 netter på Hilton. Bobler i gullstua på OSL osv ga mersmak. ;)
     
    drsyk, Grooo, Gullars and 1 other person like this.
  6. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,471
    Bonuspoeng:
    183
    Eg trur heller ikkje slike oppslag er nokon fordel for oss. Slår dei store nettavisene dette opp med gratis artiklar kan det fort vere at misunninga kan bidra til å strupe slike bonusprogram.

    Gratis er det i alle fall ikkje. Ein ting er dei direkte kostnadane som kredittkortavgifter, Awardfares/EF, avgifter på billettane etc. Noko anna er alternativkostnaden. Ein kan bytte ut Amex og SAS-kort med kort utan årsavgift som gir 1% kickback. Trumf kan overførast til konto framfor å kjøpe EB.
     
    drsyk, NoLimit and trygveat like this.
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    +1, en gang i året på LHR :cool:
     
    SAJblue, drsyk, OttoL and 1 other person like this.
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Helt OK å legge ut spør du meg. Mitt spm er hva har dette med eurobonus å gjøre? Flytte til lounge tråden
     
    jgroneng liker dette
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ha Ha og gjett hvem som er med:cool:
     
    Avixlo and Misterix like this.
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke hos meg?;)
     
    Adrian E liker dette
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Du har så rett, så rett, det er en sykdom, og du er IKKE alene om den, jeg ble rekruttert av en Click Bait fra @ValdresBjarne så fikk jeg medvind fra skarpe hoder å oppgradere min TG C--->TG F, bestilte kreditt kort i hytt og pine, kommanderte og beslagla kortene til fruen. Fra at kun jeg som ble smittet med basillen, har jeg smittet hele min familie med denne sykdommen(family pool hos SAS, alle har EBD/G og nå flyr vi kun C/F long haul, barn lurer på hvorfor sete ikke legger seg ned, hvorfor vi må stå i kø, hvorfor går de andre før, osv, osv, en usunn trend hos den voksende generasjon?), det er betydelig enklere å være i samme båt, der handlemønster, felles forståelse, handle på Norgesgruppen, Viatrumf, spise Sumo, Miss gin osv for å bli akseptert av sine nære...Hvorfor kjempe mot noe så vakkert? My PRECIOUS!!!!

    Kort og gått, er dette ikke kurerbart, og worst case scenario er om fruen ikke var med på leken...nei for en dyster tanke...Velge familie eller F & bobler? Vi sier heller: Ja takk begge deler, fordi reisebasillen smitter fort, like barn leker best?:)
     
  12. Trotamundos

    Trotamundos Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    8
    Slike oppslag trigger nok noen av våre politikere til å presse på for å forby denne type goder....
    Ikke veldig smart å stå frem slik, etter min mening.
     
    markus liker dette
  13. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilket kort var det som gir 30000 ekstra bonuspoeng ved kortbruk på minst 45000 over tre måneder? Stygt redd jeg har oversett noe her....
     
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Var nok Amex som hadde poengkampanje ved bestilling av premium kort :)
     
  15. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg tror dessverre du har rett. Det er ikke lenge siden sist media var på hugget når det gjaldt dette, den gangen var det Forbrukerrådet som var på banen:

    https://www.nrk.no/rogaland/forbrukerradet-vil-ha-bonus-forbud-pa-kredittkort-1.14134330
     
    Last edited: 27. febr 2020
  16. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    drsyk liker dette
  17. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Bonusfeber kan være smittsomt, og selv om vi alle vil ha Pandion så ønsker ingen av oss en pandemi av bonusfeber som fører til en utvanning og trengsel i loungene. Hva blir det neste? At man må åpne lommeboka og vise frem hvor mange kredittkort man har for å vise at man ikke har bonusfeber? ;-)

    Organisk vekst er kanskje det beste, ved at vi smitter familie og venner, heller enn at det står i massemedia og vi får masse lykkejegere? Eller er det bra å få inn mange nye som "gir opp" slik at vi får inn litt frisk "kapital" i bonusprogrammene?

    Mine betraktninger er at de som bruker kredittkortet "dumt" finansierer vi som bruker det "smart". Helt greit det, at de smarte høster godene. Men så har vi også bonusjegere som jager "dumt", og fører til at vi mister payr etc. Det er vi ikke tjent med i det hele tatt.
     

Del denne siden