Flyr EWR - ZRH i C. Har idag sete 8K. Er det verdi 1250,- å oppgradere til f.eks. 4A / 6A? De blå setene kan velges fritt mindre enn 48 timer før avgang men da er jeg i luften på en annen flight..
Whoa, her er LX svært taktiske, ser jeg. Til og med de "ekte" vindussetene med konsollen mot midtgangen (i motsetning til 8K) er utilgjenglige for andre enn Miles&More medlemmer. Sist jeg fløy LX C var det ikke sånn... Men til spørsmålet ditt: Jeg hadde ikke bladd opp ekstra $$$ for throne-seat. Det er business class uansett om jeg har en ekstra konsoll fra eller til. Men kan du ikke alliere deg med noen som kan sjekke inn og velge sete for deg? Mens du selv er offline i lufta?
4A er det kuleste bizsetet, men på en så kort flight hadde jeg ikke giddi og uansett ikke bet 1250 for det. Håp heller på at et tronesete er ledig når du får dekning
Du kan jo logge deg på hos Lufthansa.com med ref nummeret ditt der og velge det setet du ønsker (dette fordi Lufthansa eier dem) og av en eller annen grunn har det funka hos meg flere ganger, eller som de nevner her inne legg ref nummeret til noen du stoler på her inne på forumet så kan han/hun sjekke inn for deg .
Hm.. Det hadde jo vært gull hvis det hadde fungert. Men dessverre er alle flighter unntatt CPH-PVG (som er med SAS) stengt for å velge sete...
Ikke verdt pengene. Har prøvd før det kostet noe og det er jo fint sete med god plass, men jeg synes også de vanlige solosetene er greie. Swiss har blitt rimelig flinke til finne nye inntektskilder.
Har du prøvd å kontakte swiss på telefon? de kan jo være behjelpelige med å legge inn det sete også uten gebyr vil jeg tro, det er jo business vi snakker om her.
Det er business as usual for BA. De tar rundt 700 kroner for å reservere sete i "Business" (Club World) mer enn 24 timer før avgang såfremt du ikke har status. Det er ikke kun for premium seter, men for alle seter.
Jeg synes faktisk det er en veldig bra løsning av BA å ta betalt for setene i Y og C. Men i F er de gratis og kjøper du fullpris billetter i C er også setereservasjon gratis. Det BA gjør er jo å ta vare på sine status medlemmer, da alle med sølv eller gull status kan velge seter gratis ved bestilling. I tillegg er enkelte seter reservert for gull medlemmer. F. eks nødutgang ved lang haul og rad 1 på 747 i F. Dette gjør jo at jeg som gull medlem nesten alltid får tilgang til gode seter, også når jeg bestiller kort tid før avreise. Nå har vel 90% av de på forumet her gull eller diamant på SAS. Ville ikke dere synes at det hadde vært en fordel for dere hvis f. eks SAS hadde hatt samme regelen? Du sier SAS er konge som ikke favoriserer status kundene? Jeg tenker motsatt
My point exactly Jeg tenker at de favoriserer statuskundene jeg. Det er da noen goder på reisene - men hvis man reiser business så får du de fleste av dem inkludert i billetten. I business får du alltid et bra sete uansett - så det er etter min mening ikke noe problem med at det er "for lite gode seter" å velge i. Akkurat sånn er det jo på andre siviliserte flyselskaper også (ihvertall de jeg flyr med )
Deg om det... Nå er det vel falstisk BA F som tilsvarer best hva andre flyselskaper kaller Business, og sa er man snill. Hard-produktet i Club World er jo en vits sammenlignet med for eksempel SAS Business.
Jepp, meg om det. Jeg er enig i at SAS har nye og mere moderne seter i C enn BA har. Men på BA er det stor forskjell på gode og dårlige C seter, mens på SAS betyr det kanskje ikke så mye hvor man sitter. Jeg pleier alltid å prøve å få en 747 i 2 etasje og sete 64K som er min favoritt. Da har man sitt eget lite rom som blir veldig privat og ikke den åpne løsningen de har på SAS. Og som nevnt er som regel alltid 64K ledig når jeg bestiller. I tillegg kommer BA med nye fly snart og der kommer de også med nye seter i C. Jeg kom akkurat hjem fra en tur til LA med SAS og soft produktet var ok men ikke noe mere enn det. Maten og spesielt hovedrettene var ikke så gode (prøvde både biff og kylling) På dette området synes jeg i hvert fall at BA er minst like bra som SAS. Det var også et ganske smalt utvalg av filmer. I tillegg har BA brukt masse penger det siste året for å oppgradere mat og sengetøy i C. Jeg har ikke flydd F i BA før (skal ha min første tur i april) men uansett blir det litt for dumt å sammenligne f. eks BA F med SAS C eller andre C produkter. Den eneste som kanskje kommer veldig nær er Qatar C som er verdens beste business class uten tvil. Men som vi sier så er det frivillig å fly med BA For min del er One World og BA min foretrukne allianse. 100% bonus på Avios som gullmedlem gjør at på turen til USA tjener 32.000 Avios. Og så brukte jeg 20.000 for å oppgradere fra C til F på 747 uten ekstra kostnader og det er en god verdi for min del. I tillegg får jeg tilgang til Concorde room. Og den andre store fordelen med BA gull er jo at man får tilgang til gode F lounger selv når man flyr Y. Og i tillegg er det en fordel etter min mening at man ikke kan ta med flere enn 1 gjest og ikke inntil 5 stykker som ofte gjør at loungene er overfylte.
Ante faktisk ikke at noen i det hele tatt tok ekstra betalt for seter i C , men så har jeg heller ikke fløyet C som statusløs de siste 5 årene.
Hehe.. delte meninger her ja. Fikk sjokk da jeg booket noen bonusbilletter i biz med BA her for et par år siden og måtte betale for setereservasjon. Hadde en grei rant her inne, men alt ble glemt av fantastisk service og god mat