Er United h-class bilett premium økonomi?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av edstro, 22. juni 2016.

  1. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    Driver å ser litt på billetter til usa, og samtidig der det greit å se på billettkasse, opptjening og om det er standard økonomi eller premium økonomi man får med i totalprisen.

    På de ene bilettene jeg har funnet etter søk, står det at med UA fra ORD-LHR har H klasse. Dette er katogorisert som economi hos sas og ikke economi low.

    Spørsmålet er: vil jeg ha premium økonomi på denne flighten viss jeg bestiller dette? Ser forøvrig jeg får 100% opptjening så må jo være en mer dyr billett en de billigste som er.
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Vær klar over at UA (eller andre) har noe som matcher SAS Plus, hvis du med premium økonomi hos UA tror du skal få Plus klasse standard vil du bli skuffet.
    Du får noe mer poeng og litt mer benplass, ellers ingen forskjell det jeg vet.

    Det er forøvrig en interessant problemstilling du reiser, det er blitt mye mer intern forskjell i servicenivå enn før, hvordan skal menigmann greie å henge med på det der?

    Ta f.eks Olsen & Hansen. Olsen kjøper seg en Plus til LAX via ARN, er heldig å får en Plus Saver til 7345kr
    Hansen kjøper en United premium økonomi til LAX via LHR til 6543kr

    Gjett hvem som er mest formøyd etter turen?
     
  3. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, det der blir du aldri klok på!!

    Vi bestilte OSL-LAX via EWR. Gjennomgående billett kjøpt i SAS Plus, oppgradert til Biz med poeng. Av en eller annen grunn hadde vi tilgang til Fast track på EWR, og PRI boarding, men setet var langt bak i bussen og ikke en del av "PREMIUM" konseptet. Syntes det er rart at man i det minste ikke kan få PREMIUM når man booker PLUS helt frem til LAX (i hvertfall det vi trodde) Kan hende vi hadde tilgang til flere fasiliteter, men rakk aldri teste de!
     
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Med EBG er jeg alltid blitt oppgradert hos United til Premium økonomi på innenriks i USA.
    Bedre plass, men ikke noe mer tror jeg.
     
  5. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, H-klasse er vanlig økonomi. Rart/dårlig at det ikke kommer frem på sas.no når man bestiller
     
  6. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Vær VELDG varsom med å booke billigbusiness og premium økonomi om man har domestic-legs i USA. Da kan man fort havne på vanlige økonomiseter. Økonomi plus hos UA er ikke egen kabinklasse, det er et tillegg man må kjøpe (slik man kjøper seg bulkhead/exit-seter for en høyere pris på enkelte selskaper). I USA havner man også fort bak i balja selv med F-billett om det er irr-ops el.l. fordi de deler ut alle ledige F-seter i god tid før avgang.
     
  7. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Hei igjen,
    Ok - h klasse er ikke premium. Problemet er at det er forskjellige bookingklasser samt bokstaver for å markere disse i hvert selskap.
    Det er vanskelig synes jeg å skille hva som er økonomi og premium økonomi i endel tilfeller.

    Ser man på sas sine sider forteller bookingklassen hvor mye poeng man får i %.

    Slik det ser ut nå blir det vanlig økonomi med united tur/retur. Den siste jeg har sett på nå har S klasse.

    Jeg er gullkunde, noen muligheter for oppgradering da? Evt. hvordan går jeg frem og hvilke muligheter har jeg? I stedet for å gamble på at jeg blir oppgradert gratis, kan jeg gjøre det med penger?
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Du får poeng i % av distansen. Hvis det står 100% og du flyr 3850 miles, så får du 3850 poeng.

    Du kan forsøke å oppgradere deg for cash / poeng, jeg ville ikke satset på noen gratis oppgradering. Jeg regner med du tenker på oppgradering til biz? Economy Extra som United kaller det er ikke noe å rope hurra for.

    Poeng oppgradering gjør du via SAS, men det er min mening at poengoppgradering på United ikke er verdt innsatsen.
    Cash oppgradering (hvis opprinnelig billettklasse tillater det) kan du gjøre på United.com ved å gå inn på bookingen din.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan går du frem for å få ordnet dette?
    Har dårlig statistikk her selv om begge reisende har vært gull.
    Vi måtte faktisk snakke med hele 4 agenter før vi ble plassert sammen etter flybytte. 6 timer på 24b og 27e er ikke måten å starte en ferie på...
     
  10. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113

    Min erfaring er at Premium Økonomi oppgradering med *G ikke skjer..... Vi har reist mange ganger og vært 2 eller 3 med *G..... skjer ikke.

    Men vi har alltid bestilt seter sammen på forhånd. Det man kan gjøre er å ikke bestille seter (tar da en sjanse på å ikke sitte sammen...) - men da tror jeg kanskje at *G kan få større mulighet til Plus seter enn "røkla".
     
  11. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Vær klar over at Premium Economy ikke er en 'klasse' som kan kjøpes. UA regner det som en tjeneste, på samme måte som f.eks.ekstra bagasje. Statuskunder (Premium Gold og høyere) kan velge seter i Premium når de har kjøpt økonomibilletter. Alle andre må betale ekstra.
     

Del denne siden