Eremitt fredag.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Maggie, 01. juli 2022.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,328
    Bonuspoeng:
    183
    Min yngste har fått et anstrengt forhold til en eremittkreps hun fanget første dagen på Cozumel. Den er nå på sin femte natt overnattende med oss. Når hun fikk beskjed om at den må tilbake til sjøen i morgen ved utsjekk ble hun veldig lei seg. Hun hadde tenkt ha med Mr.krabbe som hun kaller den hjem til Norge:rolleyes:
    Siste solnedgang på Cozumel var like nydelig som de foregående.
    Ha en strålende fredag og god helg flotte forum :)
    20220628_170658.jpg
    20220630_195545.jpg
    20220630_195543.jpg
     
    Baldrick, Flymunda, Earl and 14 others like this.
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra varme Trøndelag.
    Noen timer arbeid, noen timer avspasering og det er #ferie!
    Starter med nattoget til Oslo i kveld. En sovevogn er ganske basic men når du tenker over det ville man ha jublet hvis det var samme fasilitet på er fly; to senger, dør som låses, en vask… servering er det riktignok verre med.
    Gleder meg!

    Ha en flott dag dere :)
     
    Baldrick, Flymunda, Earl and 13 others like this.
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra sea- og poolside I Thailand. Her er morgenen over for lengst og tidssonen dikterer lunch om 1 times tid :)

    Fin flydag til dem som skal hilse på Pratt & Whitney eller Rolls & Royce. Håper flyene bringer dere dit de skal!

    Og så er det jo skjebnedag for SAS. Siste dag med forhandlinger på overtid (om de ikke utsetter igjen) følges på nyhetene her helt fra Asia...

    20220701_130107.jpg
     
    Baldrick, Flymunda, Earl and 13 others like this.
  4. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,876
    Likes mottatt:
    12,600
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra poolside, eller det kommunale badekar som vi sier.

    Snart er det rute XC60 til hytta, og forberedelser til fibernett og senere muligheter for hyttekontor for de som ennå er i den aktuelle alderen.

    SAS streik/konkurs/farvel-til-CTer, hva blir det til? Nå må de snart bestemme seg.

    Ha en forhåpentligvis løsningsorientert dag og fin helg.
     
    Baldrick, Flymunda, Earl and 11 others like this.
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Espa. Turen går til Trondheim, Britannia og Speilsalen. Det ble bestemt i går, så det blir elektrisk bil hele veien. Spent på hvor langt jeg kommer. På søndag selger SAS bare billetter med Cityjet TRD-OSL, så de er i hvert fall forberedt på streik.
     
    Baldrick, Flymunda, Earl and 9 others like this.
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,765
    Bonuspoeng:
    293
    Pool-side på solkysten ..
    Kaffe på Ja-benken, en og annen båt som kommer forbi og forstyrrer den speilblanke sjøen. Ellers høres bare småfuglene ..
    Det er deilig med helg og kunne gå rundt i bare undikken hele dagen.
    Noen sier at det skal bli 30 grader i dag, vet ikke om jeg gidder å slå litt gress ..
    C09E4FFB-5F66-408E-B8CA-D3D4BB25110D.jpeg
     
    Baldrick, Flymunda, Earl and 9 others like this.
  7. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Bangkok. Her ble det sove-lenge-dag, i dag før turen omsider gikk til Central Workd for litt shopping. Deretter ble brunch inntatt i Foodcourten på Big C super center. Nå erre en kjapp strekk i køya før en på kveldingen skal ut å spise middag inne i en gammel L-1011.
    Ha en glitters fredag :)
     
    Baldrick, Flymunda, Earl and 9 others like this.
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    SAS sender melding om at de har kansellert en Torontotur til høsten og finner ingen alternativer. Gikk rett inn på nettsiden og ser at jeg er ruta om Stockholm og alt er i orden. Makan til dårlig gjort å gi meg så høy puls så tidlig på morgenen.
     
    Baldrick, Flymunda, Earl and 10 others like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,184
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hyttekontoret, her er det jo faktisk fredag!
    Ikke sol akkurat nå, men den melder snart sin ankomst. Skilpadden tar seg av gressklippingen, mens jeg jobber, og resten av familien (les: kona og hunden) koser seg med kaffe på sengen.

    Det blir noen timer med jobbing, og sikkert litt kaffeslabberas på terrassen innimellom. (Må jo ikke slite seg ut..)

    Fant perfekte billetter til ICN om et år, men da jeg skulle betale, så var de plutselig borte. :(

    Ha en deilig fredag!
     
    Baldrick, Flymunda, Earl and 8 others like this.
  10. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra FL 370.
    SAS kansellerte i går ettermiddag elegant vår flight SK6351 OSL-AGP i dag med første mulige alternative bookingsmulighet 7/7(!) med mellomlandinger. Belyser kommunikasjonen:mad::mad::mad: med de i annen tråd. "Amateur-hour" er knapt dekkende...
    Backupbilletter kjøpt for et par mnd siden med DY1800 ble hentet frem, og etter en solid navigering mellom snubletrådene (Les uforutsigbare retningsskiftende medreisende) på OSL kom vi avgårde nesten på tid...
     
    Baldrick, Flymunda, Earl and 11 others like this.
  11. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    527
    Likes mottatt:
    1,500
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra hjemmekontor. Hadde tenkt å få gjort en del ting i dag, men litt amputert foreløpig siden jeg oppdaget sent i går kveld at første leg på vei mot IST på søndag er kansellert av SAS/Cityjet, uten at jeg har fått noen beskjed. Turkish sier de ikke kan gjøre noe fordi de ikke er informert om kanselleringen, mens SAS hadde noen system nede og ringer forhåpentligvis tilbake snart...
     
    Baldrick, Flymunda, Earl and 8 others like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,765
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke lett med Skilpadde her ..
    Her er det motoriser langorv som må til
    E1FC7B3A-D437-4E33-834A-C68BA10415F0.jpeg 348F086A-78A6-483A-8690-F19E1E7D1FBB.jpeg
     
    Baldrick, Flymunda, Earl and 6 others like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,184
    Bonuspoeng:
    293
    Earl, OyvindN and Eddie47 like this.
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,765
    Bonuspoeng:
    293
    Kan du ta dette opp med mor?
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,405
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med et par villsauer som slaktes med jevne mellomrom? Og et gjerde, hvis naboen er klagete. Da kan mor få hjemmelaget fårikål på sengen etter en natt på luftmadrass.
     
  16. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med å sprenge fjell? Jeg kjenner mange som gjør det :kr
     
    OyvindN, Spielhaug and Eddie47 like this.
  17. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    2,976
    Bonuspoeng:
    93
    God ettermiddag fra Gibraltar!
    Med fruen og vesla på dagstur til klippen ved Middelhavets inngang. Nå er de inne i parfymeri #7 så langt, jeg bruker heller tiden på IF…
     
    tobeornot999, Baldrick, Earl and 7 others like this.
  18. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,984
    Likes mottatt:
    10,861
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hjemmekontoret i Oslo

    Straks ferie, må bare bli ferdig med litt jobb først. Søndag morgen har vi billetter med SAS til Italia. Må innrømme at jeg skvetter litt hver gang det kommer noe fra SAS, har ikke veldig trua på at denne turen blir noe av.

    Burde nok se på alternativer, men har ikke gjort det ennå...
     
    Baldrick, Berlioz, Earl and 6 others like this.
  19. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    993
    Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    163
    God dag fra Oslo og et uholdbart, klamt hjemmekontor. To dager med jobb til uka før SAS sørger for første etappe ut i den store verden (tvi-tvi).
     
  20. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Marco Polo lounge på VCE. Har for første gang brukt lounge key som er innbakt i DNB Saga MC. Fungerte helt fint, men måtte betale 27€ for gjest. Måtte verifiseres både med sikkerhetskode på kort og med Bank-ID. Himla til styr…

    Ellers betyr dette at årets roadtrip i Nord-Italia er over og vi er på veg hjem. Vi har fått med oss opera på La Scala i Milano, vandring i Cinque Terre, bodd på vingård i Chianti og nå til slutt vært et par dager i Venezia. Relativt opplevelsesrik ferie altså. For undertegnede som har vært sjåfør hele tiden kommer dog ikke bilferie til å være høyt prioritert til neste år…

    Heldigvis enda en uke ferie når man kommer hjem, men nå er det slutt på kosen, og løpeskoene må definitivt i sving igjen

    Ha en strålende helg!
     
    Baldrick, Berlioz, Flymunda and 6 others like this.

Del denne siden