Muligens en spesiell problemstilling... Har en reise til Mallorca i sommer, som jeg vurderer korte ned ett par dager.(reise hjem ett par dager tidligere) Bestilte leiebil hos Avis tidlig i vinter, til en grei pris Hvis jeg prøver endre bestillingen ved å kutte ned ett par dager så genereres det en ny pris som nesten er tre doblet iforhold til prisen jeg har. er det noen som har noen erfaring eller vet reglene rundt å levere bilen 2-3 dager før avtalt tid? .
Punkt 12 i generelle vilkår, som du finner i lenken over: Virker med andre ord som at det kan være at de beregner en ny pris. Har ingen erfaring med tidlig tilbakelevering, men jeg tror at jeg ville forsøkt meg med å levere tilbake tidlig i håp om uendret pris. For å bedre oddsen ville jeg kanskje oppgitt en unnskyldning på hvorfor jeg leverer tilbake tidlig hvor det ikke virker planlagt.
Jeg har leid bil i lenger periode enn jeg trenger for å få bedre pris. Ikke vært noen problem å levere en dag for tidlig i alle fall, men usikker på om dette er 100% universielt.
Hadde en sak med Avis hvor de feilførte tidspunkt til for tidlig levering - som medførte rekalkulering med høyere pris. Jeg klaget og fikk til slutt rettet opp. Hvorvidt de har rett til slik rekalkulering er jeg usikker på, men i Norge føler jeg at jeg ville utfordret er slikt vilkår ganske langt i rettsystemet før jeg ga meg, men utenlands ville jeg vært mer usikker.
Hei! Leide bil i USA fra Avis i desember som jeg leverte inn 2 dager for tidlig. Prisen endret seg ikke (Da sa jeg ikke fra ved henting at den skulle leveres før). Leide også nettopp av Budget i USA som jeg hadde 2 dager lengre enn avtalt. Ringte da Budget Norge på forhånd for å høre hvordan prisen da evt. ville bli. Hun sa at dersom jeg endret avtalen i forkant så ville prisen rekalkuleres og bli mye dyrere som i ditt tilfelle. Det var derfor bedre å ikke endre avtalen i forkant, Men heller høre med dem i skranken når bilen hentes, hvor mye det ville koste å endre antall dager. Prisen ville da ta utgangspunkt i den døgnprisen du har i avtalen din, og bli sånn noelunde lik den. Vet ikke om dette er likt i Spania, men ring evt. Avis Norge og spør.
Jeg klarer ikke lese dette som om de har noe imot at du leverer tidlig (men at du betaler fastsatt pris om det skjer)
"Etter som spesialtilbud og rabatter ofte relaterer til spesifikke tidsperioder, kan det være at du vil måtte betale mer hvis du leverer kjøretøyet tilbake før tiden." Jeg ser ikke helt hvordan det kan tolkes slik du skriver.
Her vil de nok generer ny pris ja. Dette for å unngå at man booker tilbuspriser over flere dager og så skal bare ha bilen en eller to dager.
Jeg har da mange ganger levert en dag for tidlig. Feks. når det har vært kampanjer på 4 dagers leie - gjerne med mer eurobonusponeg - og jeg bare har leid fredag - søndag. Aldri vært noe problem.
Kun erfaring fra Norge. Leide bil en måned av Avis, leverte etter tre uker (som var min plan fordi det var mye dyrere å leie tre uker). Ingen kommentarer eller prisjusteringer.
Levert flere biler tilbake en dag før opprinnelig planlagt, av ulike grunner. Aldri fått noen ekstraregning for dette. De gangene jeg har snakket med noen ved retur, har dem heller informert om at jeg dessverre ikke vil få avslag på prisen.