Erfaring med Marriott og Ritz Carlton Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Fnate, 03. nov 2013.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Ritz-Carlton Tokyo
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigste rom
    Oppgradert: Ja, til Deluxe rom med utsikt over Tokyo tower
    Andre fordeler: 1000 poeng. Alle har gratis Internet.

    Herlig hotell, kanon beliggenhet. Beste utsikten i Tokyo.
     
    Fnate liker dette
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Ritz-Carlton Kyoto
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigste rom på poeng
    Oppgradert: Ja, til Luxury rom med utsikt. Øverste kategori før suite
    Andre fordeler: 1000 poeng. Alle har gratis Internet.

    Flunka nytt hotell. Veldig bra kvalitet. Maten var dårlig og veldig dyr. Romservice, frokost var 30% dyrere enn RC og PH Tokyo.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Heisann!

    Regner med at dette er rette stedet å stille spørsmål om RC/Marriott, so here it goes;
    Jeg og madamen har jo nylig hatt ett opphold på RC i Jakarta. Dette var mitt første RC opphold, men det ga absolutt mersmak. Jeg meldte meg inn i RC Rewards før oppholdet og ser nå at jeg har blitt godskrevet åtte netter (promotional?) på tross av at vi bare bodde der fire. Jeg mangler da fire netter til neste nivå (Silver) og vurderer derfor å gå for dette. Vi skal på Cruise i februar og kan da i teorien ta en natt på RC i Fort Lauderdale før cruiset og to netter på samme sted eller RC i Miami etter cruiset. Men dette blir jo i teorien bare tre netter og er da fremdeles ikke nok til neste level. Og RC Fort Lauderdale ser også ut til å ha svært stive priser (i alle fall standard prisene på nettet).

    Og da kommer (omsider) spørsmålene: Finnes det noen lure "triks" eller andre måter å forsikre meg om at jeg vil få nok netter til neste level ved nevnte opphold? Jeg regner med at det kanskje kommer noen promotions, tilbud eller annet i innboksen før den tid, men om ikke? Og kan det lønne seg å sende en e-post til RC og prøve å få en challenge eller noe?
    Og hva med prisen på RC i Fort Lauderdale? Ca 830 USD (inkludert avgifter) for en natt i ett standardrom virker da helt avsindig og det må da være mulig å få denne ned? Har f.eks. RCCL og RC noe samarbeid? Eller må jeg bare pent avvente og se om det dumper inn ett tilbud?

    Eller er den enkleste (og billigste) måten å oppnå neste level å bo på Marriott i stedet for? Men overnattinger på Marriott kontra RC teller kanskje ikke 1:1?

    Takk for svar!
     
  5. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    Snakk med et reisebyråd eller concierge tjeneste for booking av hoteller i klassen RC, 4S, MO osv de har ofte bedre rater enn hva man finner på nettet. :)
     
    Travellingalf liker dette
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Fairfield Inn & Suites Fort Lauderdale Airport & Cruise
    Min status: Ritz-Carlton Rewards Member (laveste)
    Rom booket: Billigste rom (men likevel mer enn dyrt nok siden det var Valentines weekend)
    Oppgradert: Ja, til Studio rom på toppen.
    Andre fordeler: Gratis Wi-Fi

    Ble meget overraskende oppgradert ved ankomst til den største romtypen de hadde. Jeg aner at @tommy777 har rett i at de kanskje blir "imponert" over at jeg er Ritz-Carlton Rewards medlem (selv om det er på laveste nivå). Eller så kan det selvfølgelig bare være tilfeldigheter eller at hotellet var fullt. Men likevel en positiv overraskelse!

    Jeg vil nok likevel ikke bruke dette hotellet igjen om det ikke er bare for en enkel overnatting i transit. Selv om rommene er store og rene så var frokosten skuffende og prisen for høy. Det er også svært tydelig at de fleste gjestene er pensjonister som skal på eller har vært på cruise siden det ikke var annet enn noen flortynne gardiner på rommet som medfører at det blir VELDIG tidlig lyst på rommet. Ingen som skal sove etter åtte her nei!
    I tillegg er hoteller svært utsatt for støy fra både den nærliggende flyplassen og en jernbane i nærheten. Men tross alt - sentralt i forhold til flyplassen og cruise havna. De har gratis (?) transfer til/fra flyplassen og shuttle til/fra cruise havna til 10 USD per person.
     
  7. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Mitt "vanlige" hotell i Danmark har nå blitt AC Marriot og lurer på om det er verd å melde seg inn.
    Firma har en god avtale så vi betaler vel ca 50% av prisen jeg har sett på hotels.com

    Har det noe for seg å melde seg inn? Må opp i 50 netter i året for å få gratis rom-oppgradering så det er nytteløst.
    Er vel ingen som matcher direkte til gull ?
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Woohoooo!!!

    For første gang har jeg brukt Marriott Rewards på hotellnatt istedenfor å overføre til BA miles.

    Hadde booket en natt på Ritz Carlton Toronto for cash - CAD626 for Clubrom. Men kviet meg fælt etter booking. Kom på poengene mine og booket samme rom for 50.000 Points + CAD100. Strålende deal, synes jeg, og jeg "sitter igjen" med CAD526 som jeg med middels samvittighet kan søle bort på piker, vin og sang.

    Det blir en fin avrunding på en stressende uke på veien i Junaiten.
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    De har challenge for Gold og Platinum, sistnevnte krever 18 netter på 3 måneder.

    http://www.rewards-insiders.marriott.com/thread/17887
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Ritz-Carlton Hong Kong
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigste rom, betalte 1000 HKD for Club på toppen
    Oppgradert: Ja, til Club corner suite
    Andre fordeler: 1000 poeng. Flott velkomstgave-fruktkurv mv.
     
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Ritz-Carlton Bali
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigste rom, brukte en confirmed Club upgrade
    Oppgradert: Ja, til Pool Pavillon, som nesten var som en privat villa med privat pool.
    Andre fordeler: Velkomstgave, macaroons mv. fruktkurv.

    Hotellet hadde vært åpent litt over 2 uker da vi var der og var langt fra ferdig. Imponerende utsikt fra resepsjonen.

    Cluben var litt småkjip. De serverer ikke alkohol før kl 1800 og kun under kveldsserveringen. Snakket med Clubsjefen og de har fått denne feedbacken fra alle som er vant til RC synes det var fjøs så de så på å endre dette snarest.
     
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Newport Beach Marriott Hotel - Spa
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigste rom
    Oppgradert: Vel, til ett rom med havutsikt.
    Andre fordeler: Tilgang til lounge, frokost og 20 daler i velkomstamenity som ble brukt til romservice. Bra hotell
     
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Marriott LaJolla
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigste rom
    Oppgradert: Tja, til et voksent hjørnerom med wraparound balkong.
    Andre fordeler: Tilgang til lounge, frokost og 20 daler i velkomstamenity som ble brukt til romservice. Dårlig beliggenhet. meh.
     
  16. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Ritz Carlton Bal Harbor FL.
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigste rom på poeng, 50K per natt
    Oppgradert: Hehe. Vel, høyere etasje men buyer beware I N G E N av rommene har ordentlig havutsikt. Kun leilighetene har det.
    Andre fordeler: 1000 poeng, fruktkurv og internet.

    Rebrandet fra noe annet til RC. Bråkete, sov dårlig men fine rom som var store, men ikke i nærheten av naboen, St. Regis selv om RC er MYE dyrere. Elendig strand. Hotellbil med gratis transport i området var en Tahoe, St. Regis har Bentley... Stay away.
     
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Marriott Springfield
    Min status: Silber
    Rom booket: Billigste rom
    Oppgradert: Større hjørnerom og en ekstra kaffeampull as per request. :)
    Andre fordeler: Naborommet hadde en dame som hadde TV'n på full guffe 24/7 og sang i telefonen. Litt underholdende.

    Visstnok en av USA's voldeligste byer. "knehøner per innbygger". Det trekker ned.
    Men visst du at Springfield også er Home of The Basketball Hall of Fame? Nei, ikke sant. Det gjorde du ikke.
    I lobbybaren er det Switchback som er øllen å velge. Sånn btw.
     
  19. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Digresjon:

    Ble sittende og snakke med en advokat i Boston i hælja. Han hadde, i flg seg selv, nesten 300 netter på Marriott ifjor!!! Jeg erklerte at det er "Fucked up" og han var riktignok enig.

    Men siden døtrene hans var i tenårene så var det ikke så nøye, sa han. Jo mer han reiste og førte saker i retten, dess større ukepengesjekker fikk de. Og da syntes de det var like greit at far var borte.

    Jauda... Tror kanskje jeg ikke skal befrukte Jomfru Maria allikevel.
     
    SASDC8, LN-FHU and Kjakan like this.
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Marriott LHR
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigste rom
    Oppgradert: Clubrom
    Andre fordeler: Tilgang til lounge, ba om 4 flasker vann ved innsjekk noe som ble levert på rommet 3 minutter etter ankomst. 1000 poeng. Beste off airport hotellet nært LHR jeg har bodd på, kun Sofitel T5 som er bedre, men det var 400 pund den kvelden jeg bodde på Marriott, som var 105. Ligger rett ved det beste Sheratonhotellet, Skyline, som virkelig ikke er noe å skryte av.
     

Del denne siden