Hotell: Renaissance Hamburg Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Tja, vet ikke helt, men de påsto det Andre fordeler: 1000 ekstrapoeng. Velkomstsjokkis, store glassflasker vann. Full frokost i restauranten. OK beliggenhet, flunka nytt og meget trivelig betjening
Hotell: Jordan Valley Marriott Resort & Spa Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Ja, til en juniorsuite me Dead sea view Andre fordeler: 1000 poeng Full frokost, masse frukt og vann. Ligger rett ved Dødehavet. Litt spesielt at du kan sigge i frokostsalen. Billig som fy, men merk at de legger på 17% oppå for service/skatt. Gratis Valet parking for alle
Hotell: Petra Marriott Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Etter mye om og men, ja Andre fordeler: 1000 poeng, full frokost, frukt og vann. Fikk rommet først kl 1700 og det var ett røykerom med utsikt over airconditionanlegget. Flyttet til ett hjørnerom som var veldig bra. Eneste straighte hotellet i området bortsett fra Møvenpick som skulle ha 4 ganger så mye. Hotellet kostet 39 COD eller rundt 60 daler natten, så råbillig å besøke Petra nå. Anbefales på det sterkeste.
Hotell: Amman Marriott Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Ja, til et nyoppusset Clubrom. Andre fordeler: 1000 poeng, tilgang til Club, full frokost. Masse frukt, sjokkis og vann. En skikkelig festning i Amman, glitrende service.
Hotell: Al Bustan Palace, A Ritz Carlton Hotel Min status: Platinum Rom booket: FHR billigst Oppgradert: Oh, jess. Til en større suite som hadde direkte pool access. Andre fordeler: Stor konfekteske, insane med frukt, masse vann. Full frokost via FHR. Herlig luksus strandhotell til skitt og ingenting i Oman, under timen hopp fra Dubai. Ta turen!
Hotell: JW Marriott LA Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Ja, til Juniorsuite, men tipper det var fordi jeg var invitert til Marriottarrangement Andre fordeler: Flott velkomstgave, 1000 poeng og tilgang til Club. Ligger downtown, liker ikke området, men møtet var på hotellet
Hotell: Heathrow/Windsor Marriott Hotel Min status: Statusløs Rom booket: Executive Room Oppgradert: Nei Andre fordeler: Tilgang til Executive Lounge med 2 varme snacks hver ettermiddag, og noe godt i koppen. Var en eldre herremann som hadde ansvar for loungen, og yte er kjempeservice den uken vi var der og sørget for at glassene aldri ble under halvfulle. Hadde frokost i Lounge en dag, helte greit men mye bedre utvalg i frokostrommet så resten av uke spiste vi der. Grei mat i resturangren og i baren. Kjempebra treningssenter med ypperlig service. Hotellet begynner å bli slitt i kantene, men service og betjeningen veier opp for det. Blir nok å bo her igjen når jeg er på kurs i Slough, eller trenger en natt nær Heathrow.
Marriott dukker opp i Kongeriket for første gang i 2017. Jeg hadde håpet på en Courtyard, Skøyen eller Renaissance, Bjørvika – men de tenkte derimot det var lurere med en Choice Comfort-konkurrent på Hellerudsletta ved E6, middle of nowhere. marriott.com/hotels/travel/oslox-moxy Oversikt på hvordan Marriott posisjonerer sine merkevarer: skift.com/2016/09/21/every-one-of-marriotts-30-hotel-brands-explained
Og så Moxy da. Brandet for fremtiden og Millennials. For de digger å bo midt utpå landsbygda... Kun 20K poeng per natt, som er en grei get out of jail free card dersom alt er fullt
Nå kommer Moxy og Marriott også til Bergen, nytt hotell åpner til neste år: Kan ikke helt skjønne at det er marked for enda ett stort hotell i Bergen, men er jo positivt at vi får en av de store internasjonale kjedene til byen. https://www.bt.no/direkte/politikk-og-samfunn/pinned/119473
Den 18. august lanseres det nye programmet til Marriott. https://members.marriott.com/marriottrewards/ https://onemileatatime.com/ultimate-guide-spg-marriott/