Hei. Lurer på om noen her har erfaring med EBG/EBD-service etter å ha tatt en sak med SAS til Transportklagenemnda? SAS stiller seg på bakbeina i en ganske klar sak vedr. standarderstatning for forsinkelse/kansellering, så vurderer å ta saken til Transportklagenemnda (nesten av prinsipp). Er som innenlands pendler imidlertid tilnærmet avhengig av SAS og deres lille ekstra velvilje overfor EBG-kunder. Vil en slik sak «i mappen» påvirke serviceinnstillingen til SAS negativt? Noen som har erfaringer? Offisielt har det nok ingenting å si, men hva er realiteten? 250 EUR er en del penger for en student, men ønsker nødig å spolere kundeforholdet med en «fillesak».
Så lenge du opptrer saklig håper jeg inderlig SAS er profesjonell nok til å ikke oppføre seg som en gretten drittunge. Etter mai vil du uansett kunne be sas utlevere dine personopplysninger for å se hvilke notater de har på deg (GDPR). Tror de neppe vil ønske å ha for mange negative notater i sine systemet etter det.
Som vi sier i Bergen, Ikkje tenk på det! Her er det bare å kjøre på, SAS kommer ikke til å svarteliste deg av en slik sak. Det vil nok også overraske deg over hvor lite systemer snakker sammen, så her vil ikke noen plage deg i fremtiden
Min erfaring er at SAS ikke pleier å ha peiling på hvem som skal behandles ekstra pent, så da vet de heller ikke hvem de eventuelt skulle behandlet mindre pent.
Jeg tror jeg har en egen svartebok på Frøsundavik. Men merkelig nok synes jeg det har blitt bedre etter at jeg ble jekket ned til EBG, selv om jeg stort sett velger annet enn SAS på reiser til utenfor Norden.