Erfaring med Thon hotel / GHA

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Norfindir, 05. aug 2014.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Det står ikke stort, og mailen har flere tema. Første punktet, som vi snakker om her, er så kort som dette:

upload_2021-11-2_14-44-36.png

Og linken i nederste setning der, leder til:
    https://www.thonhotels.no/thon-discovery/medlem/

Der står det videre at man kan velge SAS EB poeng (500 pr natt) istedet for Thon poeng, og at medlemsnivåene er slik:
    Gold: 0-9 netter/år
    Platinum: 10-29 netter/år
    Black: 30+ netter/år

Ut over dette er informasjonen ganske sparsom, enn så lenge.

2. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Men her står jo bare at de endrer navn, ikke at samarbeidet med Discovery avsluttes.. Eller leser jeg helt feil her?

3. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
  4. Peregrin

Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Nå ble jeg usikker, for det står jo faktisk ikke her at de trekker seg ut av Discovery. Hvis de gjør det er det jo litt rart at de beholder samme medlemsnivåer med samme opptjeningskrav som Discovery har? Dette var uklart kommunisert fra Thon. Noen som kan bekrefte om de forlater Discovery eller ikke?

5. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,682
    Bonuspoeng:
    113
  6. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,682
    Bonuspoeng:
    113
    Nå ser jeg jo at denne kan være åpen for tolkning, men slik jeg leser det så er det at man beholder medlemskapet og fordelene i Discovery ut gjeldende periode. Deretter må man forsvare status i hvert enkelt program for seg.

tobeornot999 liker dette
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, dessverre.

Thon gjorde seg selv totalt uinteressante nå.

8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig. Nå har jeg ikke hatt mange opphold med Thon de siste årene, men jeg hadde altfor mange tidligere da firmaet jeg jobbet for da dessverre hadde avtale med Thon. Det er i alle fall en ting jeg ikke savner fra den jobben og nå som Thon er ute av Discovery så ser jeg bare enda en stor grunn til ikke å velge de.

Baldrick, tobeornot999 and jgroneng like this.
  9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk beskjed fra en resepsjonist at de kommer til og videreføre Local Experience fra GHA.

Baldrick and Origo like this.
  10. Peregrin

Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg synes mange Thon-hotell har hevet seg de siste årene, og har mange gode opplevelser der, selv om en del hotell fortsatt henger etter. Problemet nå er at det for meg i praksis blir umulig å opprettholde status hos verken Thon eller Discovery. Dermed kommer Thon til å bli nedprioritert. Det jeg kommer til å savne er muligheten til å bo internasjonalt som Black medlem.

Xflipper and Origo like this.
  11. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Local Experience fra GHA var en nice perk…
    82860008-96EC-4135-9C56-C2E656A045EC.jpeg

milehigh, furlong, NoLimit and 3 others like this.
  12. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    183
    +1
    Har også mange gode opplevingar med Thon, GHA Black internasjonalt er heilt fantastisk!
    Men dette gjer nok at eg kjem til å nedprioritere Thon framover. Kanskje bortsett fra Rosenkrantz i Bergen.

Peregrin, Baldrick and Xflipper like this.
  13. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,000
    Bonuspoeng:
    93
    Har også hatt mange gode opplevelser med GHA black i Asia.
    Nedtur
    Edit: logget inn i Discovery, og fant ut at jeg er black ut 2022 - til tross for at jeg ikke har en eneste overnatting i 2020 eller 2021 - kjøper den

Last edited: 02. nov 2021
    Peregrin, Baldrick and furlong like this.
  14. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,262
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde å teste ut "garantert rom ved fullbooket hotell" fordelen. Det gikk ikke så bra. Dette gjelder en periode i sommerferien, så mer enn langt nok unna i tid.

"Takk for din henvendelse til Thon Hotels.

Det stemmer som du sier at alle våre sentrumshoteller i Trondheim er fullbooket den aktuelle perioden.

Når det gjelder din fordel som Platinum-medlem, så gjelder denne garantien på destinasjon Trondheim. Destinasjon Trondheim inkluderer også Thon Hotel Levanger og Thon Hotel Verdal. På bakgrunn av dette kan vi ikke benytte denne fordelen for den aktuelle perioden, da to hoteller på samme destinasjon fortsatt har ledig kapasitet for de ønskede datoene.

Se oversikt over våre destinasjoner og hvilke hoteller som hører til hvilken destinasjon under;

https://www.thonhotels.no/thon-pluss/betingelser/destinasjonsoversikt/

Beklager dette!

Alternativt kan vi sette deg på venteliste på ønsket hotell i Trondheim sentrum for perioden?"

At Levanger og Verdal gjelder som Trondheim må jeg si er veldig overraskende.

markus and Maggie like this.
  15. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Har opplevd samme i Harstad. Endte med hotell ved evenes flyplass(ikke thon) så det er rimelig ubrukelig med garantert rom hos Thon

16. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Har brukt romgaranti i Oslo 2-3 ganger, og det fungerte fint (dog pre-corona om det har noe å si…)

Xflipper liker dette
  17. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,262
    Bonuspoeng:
    183
    Har platinum hos NCC også og sendte samme e-post, fulle hoteller der også men jeg kunne likevel velge mellom 3 hoteller, i sentrum! Helt andre boller. Så dessverre for Thon ble det penger til Stordalen denne gangen.

18. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er jeg (som nevnt i Scandic-tråden) ikke så vel bevandret innen hoteller, men ryker på minst ett opphold på over 30 netter på Thon i Q1. Om dette plusses på de 10 jeg allerede har fra Q4 vet jeg ikke, og skjønner jeg blir Black, men uansett: Er det bedre å bygge opp poeng hos Thon+ eller ta de ut i EB? Tok de i EB forrige gang, men ser jo at det kan ha verdi ved opphold også, selv om de nå er utenfor Discovery og det ikke er brukanes noe særlig utenfor umiddelbar nærhet. EB for oppholdet tilsvarer et sted mellom 15-20k poeng om det tas ut i den valutaen, hva det tilsvarer i Thon+-poeng aner jeg ikke.

19. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde selv tatt det i Thon+poeng. Det blir nokså mange poeng og man tjener fort opp et par weekendnetter her. Unntaket er om man overhodet ikke har privat innenriks reiseaktivitet, i så fall SAS poeng.

20. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har i dag sendt en epost til Thon og spurte om hvor mange netter jeg manglet til Black (jeg var litt usikker hvordan dem teller netter fra GHA før 16. november). Jeg tror følgende to setninger kan være interessant for flere her inne som bruker Thon:

"... De nettene (kvalifiserte) du har hatt som GHA medlem har vi beholdt videre og du beholder Platinum nivå ut November 2022. ... Minner om at opphold du ønsker å opptjene SAS poeng, får du ikke kvalifiserende netter. ..."

Sistnevnte synes jeg dem burde være mye mer tydelig på. Det står ikke på hjemmesiden og ikke i vilkårene til Thon+. Jeg har "gitt bort" 10 kvalifiserende netter på grunn av det.

Peregrin liker dette

Del denne siden