Erfaringer med Hyatt og World of Hyatt

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av AndersB, 27. okt 2013.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er det med statusmatch hos Hyatt? :)
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
  4. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Park Hyatt Hamburg
    Min status: Diamond
    Rom booket: Park King
    "Oppgradert": Park Queen :eek:
    Andre fordeler: 1000 poeng, to flasker vann på rommet, loungetilgang

    Men hva i svarte! Fikk tildelt ett park queen rom. "Unnskyldningen" var at jeg ønsket ett "quiet" rom i følge profilen min. Jeg kunne få bytte til Park King rom, som lå ut mot veien hvis jeg ville. Og det var så langt de gikk. Jeg foretok en dummybooking, og det var bedre rom som lå ute for salg, som jeg hadde "krav" på jf Diamond-fordeler (best available room, except suites).

    Ellers var hotellet bra det, uten at jeg fikk den store wow-følelsen. Hadde kanskje for høye forhåpninger, men for å være ærlig ble jeg litt skuffet. (i forhold til f.eks GH Berlin, som var en stor positiv opplevelse). Damen i innsjekk poengterte flere ganger at jeg hadde en prepaid rate, uten at jeg ser poenget i at hun måtte fremheve det. På rommet var det flere lyspærer som ikke virket, detaljer, men det trekker ned inntrykket på et hotell som dette. Frokosten i Apples var meget bra, treningsrom var fint, og basseng/sauna etc var også bra. Sentral beliggenhet,

    @tommy777 @Henning @Insomnia4u @Flemming Poulsen eller andre som har en del Hyatt stays bak dere, har dere erfaring med å klage, og evnt få noen perks/points i retur?
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Dårlig service det der ja. Men de har vel teoretisk sitt på det rene når de tilbyr deg et king-rom, spørs om du får noe igjen for å klage, men de får seg kanskje en oppstrammer. Synes det der var slett til å være Park.
     
  6. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Hyatt Regency San Francisco airport
    Min status: Diamond
    Rom booket: One King bed (booket på poeng)
    Oppgradert: Bay suite
    Andre fordeler: 1000 poeng, kjøler med is på rom med 4 flasker vann, to med / to uten kullsyre. Sen checkout.

    Hadde på forhånd sent en melding på facebook og spurt om muligheten for rom med utsikt mot sjøen. Dette var tydeligvis ett smart trekk, for mottakelsen vi fikk på hotellet var fenomenal! Når jeg sa navnet mitt i resepsjonen visste hun hvem vi var, og ble tatt hjertelig imot, og vi ble oppgradert fra billigste rom betalt med poeng, til en flott og nyoppusset suite i nest øverste etasje!

    I tillegg lå det ett håndskrevet velkomstkort på rommet, som 11-12 ansatte hadde skrevet en personlig hilsen på, så det var ikke måte på velkomsten her!

    Selv om dette var en enkelt natt, hvor vi var slitne etter en lang flytur, og skulle videre neste dag, klarte de ansatte å gjøre denne ene natten, til en av de bedre hotellopplevelsene, som man vil huske på fremover!
     
  7. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Hyatt Regency Monterey
    Min status: Diamond
    Rom booket: Standard One King bed
    Oppgradert: Golf View Balcony King
    Andre fordeler: 1000 poeng, gratis valet-parking, frokost i restaurant (ingen Regency Club)

    Rommet var ett normalt rom, ingenting spektakulært, men med grei utsikt over golfbanen. Frokosten i restauranten var meget bra, og hotellet lå fredelig og rolig til, selv om med kort vel til motorvei, og downtown Monterey.
     
  8. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Hyatt Santa Barbara
    Min status: Diamond
    Rom booket: Santa Barbara House 1 king
    Oppgradert: Ble tilbudt Ocean View 2 queen, men takket nei
    Andre fordeler: 1000 poeng, frokost, gratis parkering

    Hotell som lå så og si på stranden i Santa Barbara. Litt rotete kompleks, og dårlig skiltet, men fin beliggenhet, grei frokost, og grei standard på rom.
     
  9. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Hyatt Regency Century Plaza (LA)
    Min status: Diamond
    Rom booket: King Bed
    Oppgradert: Executive suite (DSU)
    Andre fordeler: 1000 poeng, Regency lounge med frokost, gratis trening i Equinox treningssenter.

    Hotellet ligger i Century City, ca midt mellom Hollywood og Santa Monica, og er ett historisk hotell. Suiten var stor og lå i toppetasjen med fin utsikt, men klassisk "amerikansk" innredet, og kunne trengt en oppussing.

    Frokost servert i Regency club, så lå i 1. etasje (!). Frokosten var en av de dårligere loungefrokostene. Dyr parkering.
     
  10. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Grand Hyatt San Francisco
    Min status: Diamond
    Rom booket: Standard King Bed
    Oppgradert: Executive Suite (DSU)
    Andre fordeler: 1000 poeng, Grand Club med frokost, turn down service.

    Et fint hotell, som lå meget sentralt ved Union Square. Suiten i 28. etg var meget bra innredet, moderne, og med god smak. To bad, ett med dusj, og ett med badekar.

    Frokosten i Grand Club var stusselig. Valet parking var svindyrt (67$ per natt), self park var noget billigere men fremdeles dyrt (43$ per natt).
     
  11. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,312
    Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    Hyatt har nå endelig fått mulighet til å booke Points & Cash priser på nettet og i Appen.

    På høy tid! :)
     
    tommy777 and Insomnia4u like this.
  12. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    Hyatt Regency, Qingdao
    Status: Ingen
    Booked: ocean view twin
    Oppgraderet: Nei
    Annet: flott hotell beliggende litt uden for centrum. stort rom på 42 m2 til 1700,- nok pr nat. Ellers ikke mye som skjer på hotellet. Kjedelig bar og ekstremt dyr resturant. Frokosten var ok, men lidt for mange kinesiske retter etter min smak. Dette er mitt første opphold på et Hyatt hotel så har ikke mye at sammenligne med.
     
  13. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Hyatt Regency Kyoto, Japan (2 netter i november)
    Min status: Gold (laveste)
    Rom booket: Deluxe King
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Ingen

    Var mitt andre opphold på et Hyatt Regency hotell. Definitivt beste hotell i Kyoto. Bra service, frokosten svært overpriset (250 kr) men prøvde en slankere variant som leveres på rommet (150 kr) som var helt basis. Deluxe rommet har utsikt direkte mot en japansk hage som hører til hotellet. Savner onsen på hotellet (japansk bad) men ellers et bra opphold. Booket med 20 % rabatt gjennom jobben. Ellers meget dyrt hotell (standard rom koster 3300 kr, deluxe 3800 kr). Jeg betalte ca 2600 kr per natt for to personer i høysesongen.
     
  14. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Hyatt Regency Hakone, Japan (1 natt i november)
    Min status: Gold (laveste)
    Rom booket: Mountain View Suite
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Ingen

    Første overnatting på Hyatt Regency i Asia. Hotellet har bare suiter (minste 50 m2) Fenomenalt bra service. Ekte japansk følelse med utsikt mot Fuji fjellmassen. Maten var helt ok. Hotellet serverer gratis drikke på visse tidspunkter og har gratis buss til og fra Odawara stasjonen (shinkansen tog forbindelse til og fra Tokyo / Kyoto, veldig praktisk). Returnerer gjerne til herlig onsen (spa) på hotellet. Se ellers bilder.

    Booket med 20 % rabatt gjennom jobben. Betalte ca 34000 JPY.

    20151109_151520.jpg 20151109_181611.jpg 20151109_181622.jpg 20151110_120801.jpg
     
    Baldrick liker dette
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Cut'n paste i oktober. Fikk samme suiten igjen og er på tunghils med staben etter ca. 10 opphold de siste 3 årene. Har brukt ca. 95% av mine Hyatt poeng på dette hotellet.
     
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hyatt Regency SFO
    Min status: Diamond
    Rom booket: King Bed
    Oppgradert: Bay suite
    Andre fordeler: 1000 poeng, Regency lounge med frokost som var ultrameh

    De driver med en storoppussing som et sårt trengt. Hadde med oss voldsomt med stæsj så jeg ba om å få ett større rom og fikk en suite. Oppussing er ferdig på forsommeren
     
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hyatt Fishermans Warf
    Min status: Diamond
    Rom booket: King Bed
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: 1000 poeng, frokost i restauranten (ingen lounge), fikk ett par flasker vann fra den meget hyggelige snella som jobbet i resepsjonen

    Rommene er passelig nyoppusset med masse USB og andre ladepunkter overalt. Ny LED. Dessverre er låsene gamle og slitte PG kjøleskapet bråkte noe voldsomt så jeg nappet ut ledningen, men sov dårlig. Masse bråk fra gaten, så be om rom på innsiden av hotellet, ingen utsikt uansett.

    Litt slett renhold

    Ikke førstevalget i San fran, men bor igjen dersom prisen er bra (119 usd natten betalte jeg)
     
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hyatt House Denver Airport
    Min status: Diamond
    Rom booket: Studio Suite
    Oppgradert: One bedroom suite
    Andre fordeler: Gratis frokost. (Får alle det? Bor sjelden på House). En neve poeng som ikke har posted enda :p

    Ble nok siste oppholdet siden Westin har åpnet i selve terminalen i Denver, men bra hotell
     
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Andaz Amsterdam
    Min status: Diamond
    Rom booket: Standard One King bed
    Oppgradert: Canal view deluxe ens
    Andre fordeler: 1000 poeng, gratis full frokost.

    Veldig bra hotell men aaaaaaaltfor dyrt. Fant endelig c&p der for denne helgen og tester ut en dsu der da.
     

Del denne siden