Begynner å glede meg så smått til å oppleve First (første gang ever for meg) med LH om noen uker. Det gjelder strekningen ICN-FRA og jeg lurer på hvilket av de 8 setene som er best (i den grad noen er dårlige da pt kan jeg velge alle i First kabinen. I tillegg hva kan jeg forvente ved ankomst FRA når jeg skal videre til Norge i Business 3 timer etter landing? Er det andre tips og vink en førstereisgutt i First bør vite om?
Det finnes ikke dårlige seter i LH F . Dersom du reiser sammen med noen så velger du sete i midten, reiser du alene så velger du en av radene ved vinduet. Det eneste som er greit å tenke på er å velge skyggesiden av flyet hvis du reiser på dagtid. Ved ankomst FRA på veien hjem har du tilgang til F fasiliteter. Nyt turen
Er det noen som har peil på hvor mye EB poeng en må svi av for en LH F class f. eks. T/R OSLSFO eller OSLNYC?
Tja, du har jo forsåvidt et lite valg i forhold til lounge vs First Class Terminal. Jeg ville uten noen som helst form for tvil gått for sistnevnte. Her er en artikkel på OMAAT som jeg tror dekker det meste om FCT. Jeg tror FCT uten tvil er det beste jeg har opplevd på bakken, alle klasser og selskaper.
Om du finner seter da LH er konge på bakken og bra i luften, og jeg ville også valgt vindussete på rad 2 på 380en.
Sete 1K var i hvert fall helt kurant, og passe kort vei til "badet" uten at det er så nært at det kan bli plagsomt. Samtidig er det også veldig kort vei til skapet ditt slik at du ikke må gå avgårde for å komme til det. Så ut som noen av de andre setene måtte det.
Evt. rad 1 - nærere badet (husker ikke om skapet er foran eller bak) og så slipper du å ha galley rett bak deg. Det er veldig stille der oppe så det er bare marginale forskjeller.
Ville valgt et K-sete, da dette er skyggesiden på ICN-FRA. På A-setene, vi solen steke gjennom vinduet hele turen!
Noen nevnte en plass at man får låne en Porsche for å slå ihjel et par timer, det ble antydet at det var gratis. Det eneste jeg finner er at man får låne en i et par timer for €99 mot å vise First billett hos Avis?
Kjapt spm her. Hvordan er ANA first vs LH first? Tenker da på selve flyturen, ikke lounge etc. Har pr i dag seter med ANA til Tokyo, men mulighet for LH. Det er 777-300ER med ANA og 747-8i med LH.
Jeg vil helt klart gjøre følgende prioritering; 1) LH 2) ANA På LH har man dedikert crew i F, og 747-8i har vel etter hva jeg vet tatt F-ned igjen i "nesen" av 747. LH serverer god mat ut fra FRA (kaviar +5-6 retter, og et middels "frokost" måltid), ANA er mye rare saker som jeg ikke ville ha spist noen steder, kall meg gjerne sær - det er det jeg er.
Vurderte også ANA, men så en anmeldelse som ikke akkurat var fordelaktig, så vi har valgt Luftwaffe begge veier. Apropos, noen som vet hvordan det er å være Luftwaffe First på Haneda? Loungetips? Mm
Hvor store muligheter er det for å booke en F billett til SFO eller Honolulu med Lufthansa / United fra Oslo med Amex Companion billett ?
Hvis du er fleksibel og bare skal ha en, så går det nok. Jeg vil anta at det blir tøft å få booket hele veien sammenhengende. Men deler du opp, så bør det gå. Styr unna alle seasons (om det er mulig da, er vel season hele året på Hawaii). Monitorer ual.com, award booking. Når du ser en ledig på utreise til SFO eller LAX, så hopper du. Selv om du ikke får F tilbake, så kan du først booke en Biz, og så følger du med igjen, og blir det ledig F, så hopper du igjen. Hopper = Ringer CT tlf.