Erfaringer med SIXT

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av gregas85, 10. sept 2019.

  1. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Sist gjorde jeg en tabbe, jeg logget inn før jeg booket, og fikk da ikke denne bonuen. (De har sitt på det tørre, det står helt klart at man ikke skal logge inn.) Ulempen med å ikke logge inn for meg som har platinum er at prisene gjerne er nor høyere, men denne gangen var det ikke så ille. 200 kroner mer for to dager med en BMW 430/435 coupe er greit dersom det faktisk gir de 6.000 poengene de skriver at det skal gi.

    Synd at det bare gjelder ut mars, jeg skal ha en uke i Hamburg i mai og hadde da glatt delt opp leieperioden i 3 leier. :)
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo rimelig tåpelig at man skal "straffes" for å logge inn og dermed presumptivt gjøre ting enklere både for en selv og selskapet.
     
    Travellingalf and Tom like this.
  3. Nardus

    Nardus EBG

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
  4. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Samme tabbe gjorde jeg for en leie i Edinburgh for et par uker siden. Så det for sent og tenkte at da får jeg bare nøye meg med de vanlige 500, men i dag tikket det jammen meg inn 4000 poeng på kontoen:cool:
     
  5. PerFlyer

    PerFlyer PerFlyer

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har vært fornøyd, ikke minst fordi de ordner opp i ettertid hvis det er behov. I fjor leide jeg bil på Krets. Skrev så denne mailen til norsk kundeservice:

    Jeg leide bil hos Sixt for noen uker side (se vedlegg). Da bilen ble hentet på flyplassen la kundebehandleren inn mitt Eurobonusnummer slik at jeg kan få bonuspoeng.
    Jeg har ikke fått poeng. På denne lenken https://www.sas.no/eurobonus/partners/marktransport/sixt/står det at man kan registrere poeng hvis de ikke er registrert etter 3- 6 uker. På https://www.sixt.com/php/profile/bonuscheck?language=en_US legger jeg inn «reservation number» i feltet for “Rental agreement/invoice number», men får følgende beskjed: “Unfortunately, we could not find a suitable rental agreement for your entry, please check your entries.”
    Kan dere hjelp med dette?

    Jeg fikk kjapt svar på mail, oppga Eurobonusnummer og etter en del uker kom poengene.


     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg må bare fortsette å la meg imponere over Sixt. Sender ut en sms med anledning til Fasttrack innsjekk.

    Dermed er det bare å troppe opp ved en nøkkelboks med en kode som jeg får på SMS når bilen skal hentes ut.

    Legge til ekstra fører? Ikke betjent stasjon?
    Ikke noe problem, send epost med bilde av førerkort.

    Når jeg ringer (og får svar! hører dere Avis?) og sier at ettersom førerkortet inneholder en del personlige data så er jeg ikke så hypp på å sende det i epost, så blir jeg ikke møtt med at det ikke går, neida, da kan jeg sende det som MMS.

    Dette er ættitude altså! Sørvis som det skal være :)
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Er også veldig fornøyd med Sixt. De svarer på telefon, og har lngt bedre (digitale!) prosesser både for bestilling og henting av bil. Gikk for 34 dagers leie av en Mercedes GLC i går for 6000 kroner. Bra pris og knirkefri prosess!

    Eneste kjipe var at de skulle ha ekstra betaling for ekstra fører, noe både Avis og Hertz inkluderer for sine statuskunder.
     
    Flymunda, RoadKing and Upsaker like this.
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mange kilometer kan du kjøre med den?
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    2000. Ser jo at det veldig fort kan ryke, og da blir det 3 kr ekstra per km.
     
    Upsaker liker dette
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor?
     
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Helsfyr
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Nå må jeg få litt hjelp fra forumet her.

    Jeg bestilte en bil i klasse Premium Sedan | PDAR

    fikk utlevert en Volvo XC60 som er klasse Premium SUV | LFAR

    Er dette en nedgradering?

    Når jeg søker opp respektive klasser for tilsvarende tidsrom neste helg, så er faktisk Mercedes E billigere enn Volvo XC60...

    Så da er det vel ikke en nedgradering.

    Hva har verden kommet til, da jeg var ung var Mercedes det fineste.... :eek:

    Men, da må jeg jo være fornøyd da :):rolleyes:
     
  13. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    I følge Sixt et en Nissan Qashqai en oppgradering fra BMW 1-serie/Audi A3/Mercedes A-klasse, da Nissanen er en «SUV». Til og med en dobbel oppgradering.
     
  14. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Måtte du ringe inn for denne eller kunne den bookes over nett? Og når var det for?
     
  15. kfly

    kfly Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    116
    Bonuspoeng:
    33
    LFAR er klassifisert som en bedre/større bil enn PDAR, så ingen nedgradering på papiret.

    PDAR = Premium 4-5 Door Automatic transmission Unspecified fuel with air condition
    LFAR = Luxury SUV Automatic transmission Unspecified fuel with air condition

    Her er forresten en oversikt over kodene som brukes:

    Leiebil.jpg
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Takk @kfly , det var en nyttig oversikt! :)
     
    kfly liker dette
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Du ringer inn. Leide fra og med tirsdag.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Viser til billeien fra Sixt nevnt over. Vil gjerne også nevne at vi glemte noe i bilen da vi leverte den inn. Ingen betjening på OSL hverken ved utleie eller innlevering, men telefonen tar de. Da jeg ringte og fortalte at jeg hadde glemt noen greier i bilen, var et null problem. Bare avtalte tidspunkt så kom en kar og låste meg inn i bilen så jeg fikk det vi hadde glemt.

    MEGET fornøyd med leieforholdet. Jeg melder nok overgang til Sixt på permanent basis.
     
    Gullars, kfly, Jorge and 1 other person like this.
  19. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Har booket 2 dagers leie med en SFAR på EVE, noen som har erfaring med hvilken bil det ofte er? Står Rav 4 4x4 aut eller Ford Kuga 4x4 aut i mailen.

    Og hvordan er erfaringene med oppgraderinger på EVE?
     
  20. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    EVE har jeg ikke erfaring med, men 2 av 3 ganger i år har jeg fått Volvo XC60 når jeg har booket SFAR på Gardermoen. Siste gangen fikk jeg Toyota Rav 4..
     

Del denne siden