Sist gjorde jeg en tabbe, jeg logget inn før jeg booket, og fikk da ikke denne bonuen. (De har sitt på det tørre, det står helt klart at man ikke skal logge inn.) Ulempen med å ikke logge inn for meg som har platinum er at prisene gjerne er nor høyere, men denne gangen var det ikke så ille. 200 kroner mer for to dager med en BMW 430/435 coupe er greit dersom det faktisk gir de 6.000 poengene de skriver at det skal gi. Synd at det bare gjelder ut mars, jeg skal ha en uke i Hamburg i mai og hadde da glatt delt opp leieperioden i 3 leier.
Det er jo rimelig tåpelig at man skal "straffes" for å logge inn og dermed presumptivt gjøre ting enklere både for en selv og selskapet.
Gode tilbud med ekstra EB for leie av bil hos Sixt fram til 19 jan med leieperiode fra 02 Jan til 31 Mar. https://www.sixt.no/php/reservation...sletter_20191106&c3=newsletter_20191106&t=11&
Samme tabbe gjorde jeg for en leie i Edinburgh for et par uker siden. Så det for sent og tenkte at da får jeg bare nøye meg med de vanlige 500, men i dag tikket det jammen meg inn 4000 poeng på kontoen
Jeg har vært fornøyd, ikke minst fordi de ordner opp i ettertid hvis det er behov. I fjor leide jeg bil på Krets. Skrev så denne mailen til norsk kundeservice: Jeg leide bil hos Sixt for noen uker side (se vedlegg). Da bilen ble hentet på flyplassen la kundebehandleren inn mitt Eurobonusnummer slik at jeg kan få bonuspoeng. Jeg har ikke fått poeng. På denne lenken https://www.sas.no/eurobonus/partners/marktransport/sixt/står det at man kan registrere poeng hvis de ikke er registrert etter 3- 6 uker. På https://www.sixt.com/php/profile/bonuscheck?language=en_US legger jeg inn «reservation number» i feltet for “Rental agreement/invoice number», men får følgende beskjed: “Unfortunately, we could not find a suitable rental agreement for your entry, please check your entries.” Kan dere hjelp med dette? Jeg fikk kjapt svar på mail, oppga Eurobonusnummer og etter en del uker kom poengene.
Jeg må bare fortsette å la meg imponere over Sixt. Sender ut en sms med anledning til Fasttrack innsjekk. Dermed er det bare å troppe opp ved en nøkkelboks med en kode som jeg får på SMS når bilen skal hentes ut. Legge til ekstra fører? Ikke betjent stasjon? Ikke noe problem, send epost med bilde av førerkort. Når jeg ringer (og får svar! hører dere Avis?) og sier at ettersom førerkortet inneholder en del personlige data så er jeg ikke så hypp på å sende det i epost, så blir jeg ikke møtt med at det ikke går, neida, da kan jeg sende det som MMS. Dette er ættitude altså! Sørvis som det skal være
Er også veldig fornøyd med Sixt. De svarer på telefon, og har lngt bedre (digitale!) prosesser både for bestilling og henting av bil. Gikk for 34 dagers leie av en Mercedes GLC i går for 6000 kroner. Bra pris og knirkefri prosess! Eneste kjipe var at de skulle ha ekstra betaling for ekstra fører, noe både Avis og Hertz inkluderer for sine statuskunder.
Nå må jeg få litt hjelp fra forumet her. Jeg bestilte en bil i klasse Premium Sedan | PDAR fikk utlevert en Volvo XC60 som er klasse Premium SUV | LFAR Er dette en nedgradering? Når jeg søker opp respektive klasser for tilsvarende tidsrom neste helg, så er faktisk Mercedes E billigere enn Volvo XC60... Så da er det vel ikke en nedgradering. Hva har verden kommet til, da jeg var ung var Mercedes det fineste.... Men, da må jeg jo være fornøyd da
I følge Sixt et en Nissan Qashqai en oppgradering fra BMW 1-serie/Audi A3/Mercedes A-klasse, da Nissanen er en «SUV». Til og med en dobbel oppgradering.
LFAR er klassifisert som en bedre/større bil enn PDAR, så ingen nedgradering på papiret. PDAR = Premium 4-5 Door Automatic transmission Unspecified fuel with air condition LFAR = Luxury SUV Automatic transmission Unspecified fuel with air condition Her er forresten en oversikt over kodene som brukes:
Viser til billeien fra Sixt nevnt over. Vil gjerne også nevne at vi glemte noe i bilen da vi leverte den inn. Ingen betjening på OSL hverken ved utleie eller innlevering, men telefonen tar de. Da jeg ringte og fortalte at jeg hadde glemt noen greier i bilen, var et null problem. Bare avtalte tidspunkt så kom en kar og låste meg inn i bilen så jeg fikk det vi hadde glemt. MEGET fornøyd med leieforholdet. Jeg melder nok overgang til Sixt på permanent basis.
Har booket 2 dagers leie med en SFAR på EVE, noen som har erfaring med hvilken bil det ofte er? Står Rav 4 4x4 aut eller Ford Kuga 4x4 aut i mailen. Og hvordan er erfaringene med oppgraderinger på EVE?
EVE har jeg ikke erfaring med, men 2 av 3 ganger i år har jeg fått Volvo XC60 når jeg har booket SFAR på Gardermoen. Siste gangen fikk jeg Toyota Rav 4..