@Jeanette du sier ikke noe om hvor du skal leie, regner med at det er i utlandet. Opplever at Sixt stiller opp med oppgraderinger når de kan, men noen ganger må "hjelpes" i gang.
Sist f.eks nå i Skottland i helgen. Der fikk vi tilbud om oppgradering til en BMW X2, i løpet av samtalen ble det klart at jeg måtte betale, jeg sa pent nei takk men hadde håpet på en oppgradering som følge av status. Det var dessverre umulig for henne å gi meg X2 gratis, men jeg kunne få en Renault av et eller annet slag (husker ikke hva) og jeg sa at det var greit, hvorpå hun begynte å taste litt og så spurte hun om vi ville ha forsikring for veihjelp, igjen sa jeg nei. Så sa hun at dersom jeg tok den veihjelpen til £7/døgnet, så skulle vi få en BMW M3.
Guttungen gliste, så da gjorde vi det.
Et argument jeg har mot Sixt er at de ofte ikke inkluderer meg enn 100 km / døgnet på leien, når du legger til ekstrapris for denne, så er de plutselig ikke så mye billigere lenger. Og så har Avis og Hertz policy på at samboer/ektefelle også får kjøre uten tillegg i prisen, Sixt tar betalt for det og.
Sixt har dessuten forsikringer for det meste fra bilberging via steinsprut til totalhavari som de vil selge inn. Hertz på sin side (Avis er jeg usikker på) argumenterer stort for sin del med at de har ingen skjulte kostnader, iallefall aldri blitt forelagt ansvar for steinsprut der i gården.
Vis alt...