Erfaringer med SIXT

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av gregas85, 10. sept 2019.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss, får SAS IT til slikt? :rolleyes:

2. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får en grei pris på Sixt leie i USA ved booking på sas.no. Leien dukker også opp på Sixt profilen.

Jeg ser at på sas sidene og i bekreftelsen står det:

Inkludert i bestillingen din
    [​IMG] Navigasjonssystem
    [​IMG] 24/7 Roadside Assistance Hotline
    [​IMG] Forsikring for tilleggsansvar: Select
    [​IMG] Unlimited kilometers
    [​IMG] No Deductible

med andre ord: alle forsikringer er inkludert.

Når jeg ser på bookingen gjennom Sixt profilen står det ingenting om forsikringer - og prisen spesifiserer heller ikke noen forsikringselement:

upload_2024-9-23_10-2-33.png

upload_2024-9-23_10-4-24.png

Det gjør meg jo litt skeptisk.....vanligvis er jo prisene uten forsikring hos Sixt.

....så har jeg eller har jeg ikke ?

Erfaringer ?

3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har en bestilling som er lik, og ble også skeptisk nå

TomF66 liker dette
  4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Sendte mld til kundeservice i appen og fikk svar innen 2 timer!

Upon checking your reservation, I can confirm that you have coverage for the following:

• Minimum Excess LDW (Loss Damage Waiver)
    • 24/7 Roadside Assistance Hotline
    • Supplemental Liability Coverage of $1M

magnusant and TomF66 like this.
  5. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Supert. Jeg fant også ut at hvis jeg logger inn på profilen, velger bookingen og velger "Self Service actoins" og "booking confirmation" så får man et PDF dokument som også dokumenterer at forsikringene er inkludert (selv om det på bekreftelsen på nettsiden ser ut som det ikke er.....)

Last edited: 24. sept 2024
    Spielhaug liker dette
  6. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Pleier normalt å leie hos Avis pga Presidents club og mulighet til å velge blant tilgjengelige oppgraderinger enkelt i app ved henting av bilen. Men ser nå at man også kan matche til Sixt platinum, og de er pr nå billigere. Hvordan er Sixt når det gjelder oppgraderinger?

7. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker primært Sixt i USA, speiselt på vestkysten er de etter min erfaring billigere enn AVIS og Hertz.

Får som regel alltid oppgradering som Platinum, og Sixt har også godt utvalg av Europeiske biler. Ser de siste to leiene jeg hadde fra SFO hadde jeg bestilt "liten premium SUV" og fikk i begge tilfellene en BMW X5.

tobeornot999 and magnusant like this.
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    @Jeanette du sier ikke noe om hvor du skal leie, regner med at det er i utlandet. Opplever at Sixt stiller opp med oppgraderinger når de kan, men noen ganger må "hjelpes" i gang.
    Sist f.eks nå i Skottland i helgen. Der fikk vi tilbud om oppgradering til en BMW X2, i løpet av samtalen ble det klart at jeg måtte betale, jeg sa pent nei takk men hadde håpet på en oppgradering som følge av status. Det var dessverre umulig for henne å gi meg X2 gratis, men jeg kunne få en Renault av et eller annet slag (husker ikke hva) og jeg sa at det var greit, hvorpå hun begynte å taste litt og så spurte hun om vi ville ha forsikring for veihjelp, igjen sa jeg nei. Så sa hun at dersom jeg tok den veihjelpen til £7/døgnet, så skulle vi få en BMW M3.
    Guttungen gliste, så da gjorde vi det.

Et argument jeg har mot Sixt er at de ofte ikke inkluderer meg enn 100 km / døgnet på leien, når du legger til ekstrapris for denne, så er de plutselig ikke så mye billigere lenger. Og så har Avis og Hertz policy på at samboer/ektefelle også får kjøre uten tillegg i prisen, Sixt tar betalt for det og.
    Sixt har dessuten forsikringer for det meste fra bilberging via steinsprut til totalhavari som de vil selge inn. Hertz på sin side (Avis er jeg usikker på) argumenterer stort for sin del med at de har ingen skjulte kostnader, iallefall aldri blitt forelagt ansvar for steinsprut der i gården.

Jeanette liker dette
  9. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Skal leie fra MIA. Ja, dette med forsikringer ble jeg også litt i stuss over for hos avis, budget og hertz er jo de vanlige forsikringene med, mens hos sixt var det valget mellom ingen forsikringer eller 1, 2 eller 3 stjerner «pakkeforsikringer» som dro opp prisen veldig. Trodde nødvendige forsikringer var inkludert når man leide fra .no-side.
    Gratis tilleggssjåfør er vel inkludert i Platinum?

10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke på det jeg har leid hos Sixt iallefall.

Jeanette liker dette
  11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut til at det kun gjelder for amerikanere?
    Jeg har for øvrig hatt god erfaring med å booke gjennom SAS sin leiebil-tjeneste, og fått gode priser på både Sixt og Hertz. Da får du også ekstra- og nivåpoeng hos SAS. Hertz har gratis tilleggssjåfør.

Jeanette liker dette
  12. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er det kanskje! :)

13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Men hva tenker du angående forsikringer? Er det inkludert? :D

14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Sixt gjennom SAS har alt inkludert. (Står iallfall det på nettsiden når man booker)
    upload_2024-10-29_10-58-46.png

Men på Sixt direkte så kommer det tilvalg om hva man vil ha dekket. Jeg trodde det skulle være inkludert om man booket fra .no, men det ser ikke sånn ut.
    upload_2024-10-29_10-57-32.png

Jeanette liker dette
  15. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    i California kan leiebilselskaper ikke ta betalt for tilleggsjåfører hvis de er ektefelle, barn eller foreldre.
    Tilleggsjåfør må leges til når du henter bilen.

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke mer enn det som er lovpålagt. Må presisere at jeg ikke har erfaring med Sixt i USA

Jeanette liker dette
  17. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det er akkurat denne som gjorde meg usikker. Virker som man må ta et aktivt valg. Synes også det er vanskelig å se hvilken forsikringsdekning som er inkludert via sas. Virker som rimeligste type forsikring som bare dekker skade og tyveri av bilen?

18. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Ja i California er det veldig greit.

19. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    541
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har hatt gratis tilleggssjåfør hos Sixt i USA ved flere anledninger tidligere, så lurer på om det er et nytt vilkår?

Del denne siden