Min mest episke opplevelse var kraftig bedugget ankomst med TG F i BKK, og klarte å overtale buggydama til å la meg kjøre. Ble filmet av mitt reisefølge
Min kraftigste opplevelse var da vi måtte nødlande med defekt nesehjul på Don Muang etter en liten flytur fra Subububububububpu (eller hva den nå heter) med en A300. Var glad jeg hadde betalt oppgradering til C da jeg ikke hadde noe ønske om å dø på turistklasse iallefall. Og siden jeg skriver dette, forstår sikkert alle at det gikk bra. Jeg er fortsatt i live, og kom frem til MNL 7 timer forsinket.
Superdupert! Vi trenger av og til en reality check, og en rapport fra economy er akkurat hva vi trengte nå. Eller klarer vi å lese den innimellom champagnerusen?
Har drøyt 30 flights med TG de siste 5 årene, men stort sett domestic i Thailand og intra regionen. Liker Thai veldig godt, men som de fleste vet er det veldig crew avhengig om flighten blir bra eller ikke. Har både hatt mine beste og verste flighter med Thai.
Har hatt rundt 20 turer med Thai i business og First dette året. Nå er jo dette luksusproblem, men synes kvaliteten har tapt seg det siste året. Tidligere syntes jeg TG på sitt beste kunne konkurrere med SQ, men nå er TG etter min oppfatning langt bak. På mine siste 6 turer nå i november var det er litt slurvete service, feil menyer, bestillinger ble glemt, fikk noe annet enn det jeg bestilte, iskald vin etc. Forsåvidt småting, men når en betaler så mye så forventer en mer også. Hadde 2 turer med SQ i november, og jeg la raskt merke til den høye profesjonaliteten blant besetningen, fikk ypperlig service hele tiden av en flyvertinne som tok seg tid. Neste gang blir det dermed å bestille flere flighter med SQ, selv om de er noe dyrere enn Thai. w
Vil forresten påstå at du satt i sete 2K og ikke 2A men... Ellers er det alltid gøy å les om Thai F, da jeg (og min bedre halvdel) trives svært godt ombord der. Vindussete på rad 2 er min klare favoritt på 380en til Thai
Nå er ikke dette en ombord i flyet opplevelse, men tenker å dele den uansett da den dekker bookingservicen til Thai. Har en CT i TG F ex MUC nå i november booket gjennom SAS i Tallin, og Thai endret flytiden fra MUC fra kveldsflight 2140 til dagflight 1420 for noen måneder siden. Denne endret SAS opp i, og avreise tidspunkt ble flyttet frem en dag fra Bodø. For et par uker siden fikk jeg en telefon i fra Thai i Norge, der de informerte om at den dagen vi skulle fly med Thai ut av MUC ville bli flydd med et fly uten F, og de tilbydde forskjellige alternative løsninger på problemet. Først må jeg si at jeg er imponert over at Thai er de som tar kontakt da billettene er utstedd av SAS, og ennå mer imponert ble jeg når en meget bra løsning kom på plass. I stedet for å fly ex. MUC den 6/11 så flyr vi nå ex CDG (fikk valget mellom CDG, FRA eller LHR) ombord på 380en Thai Norge booket da to A klasse seter til oss som de omgjorde til O klasse, da det ikke var noen ledige seter i O den dagen ex CDG. Alt i alt må jeg si meg meget fornøyd med løsningen, og ikke minst servicen fra Thai Norge. En uke eller så senere tok SAS Tallin kontakt for å bekrfte at jeg godtok den nye rutingen, noe jeg selvsagt gjorde. Alt i alt er jeg meget imponert over at Thai tok kontakt og løste problemet på 30 minutter, selv om de ikke er ticketing carrier. Stor kudos til Thai Norge
Fløy TG fra CPH til BKK i sete 11 - første rad for en drøy uke siden. HVA HAR SKJEDD MED Thai. Dette produktet er så dårlig og ikke vært pengne. Maten var dårlig ikke nok retter til alle - da jeg så hva crewet spiste så var det retten de sa til meg de ikke hadde mere igjen av. Vinen i menyen ble ikke servert, men et annet alternativ - ingen underholdning hele systemet nede - var ute og gikk, men ble stoppet i gally pga security kunne jeg ikke stå å bla i noen magasin. Dette gidder jeg ikke mere - snudde rundt og fløy annet flyselskap hjem fra Hong Kong.
Fløy for ca. 2 år siden OSL-BKK-SIN i C-class med TG. Hadde på det tidspunktet gått ned ca. 15 kg pga. operasjon i venstre hofte. Var full fart med barvognen fra OSL over Finland. Tror jeg rapte ned på 1 glass bobler og 5 GT. Var selvfølgelig ikke trøtt når klokken var 18:00, og dro på godt meg Chateaux XX etter middag. Da vi skulle lande BKK, ble jeg innhentet av Ole Lukkøye... Turen fra BKK-SIN kan jeg knapt huske. Jeg hadde seating i midt-konsollen hele veien, helt OK
Høres ut som C i SK spør du meg. Omtrent like uforutsigbart. Og når det gjelder maten i C hos TG så er mitt inntrykk at det er det nøyaktig samme mat som serveres Y, bare litt bedre presentert.
Kjedelig.. Nå har jeg bare to turer med TG, NRT-BKK-OSL, så ikke det beste statistikkgrunnlaget. Begynner å bli en del måneder siden nå, men jeg var veldig fornøyd med alt i C på A380en, veldig skuffet over loungen i BKK og sov mesteparten av BKK-OSL. Crewet gjorde istand middagen til meg når jeg våknet, pleier alltid å gjøre det sånn når jeg flyr fra Asia, men jeg synes uansett det er hyggelig hver gang crewet tar seg bryet (selvom de sikkert hater meg for det).
Her var du nok bare veldig uheldig, selv om jeg ikke synes det hørtes så "dramatisk" ut. Om du er oppriktig misfornøyd kan det jo være greit å sende en klage til [email protected] Fløy OSL-BKK-OSL i C senest i sommer og var strålende fornøyd begge veier. Thai er jo kjent for å kunne være litt hit’n miss når det gjelder service, men mtp seter synes jeg de nye setene på 777ene er blant de bedre nå.
Det at Thai er hit or miss, er jo et kjent fenomen. Har hatt alt fra rævva sørvis til helt toppers sørvis. Siste flighter var SIN - BKK, også beskrevet på forsiden, og det var helt topp sørvis. Deretter BKK - MXP, også helt topp sørvis messig. En kamerat av meg som fløy OSL-BKK i sommer var noe sur over at biff alternativet ikke var tilgjengelig. De påstod at de bare hadde 6 av dem tilgjengelig da de tok opp bestilling. Med 36 seter er det vel noe knapt. Spesielt når han satt på rad 2 i biz og de startet bestillingene forfra. Ha truet med å skrive hvor elendig dette var på bonusfeber, og jaggu fikk han ikke biff allikevel. Så det er bare å true med å skrive på bonusfeber om man ikke får det som man vil hos Thai, tydeligvis. Glemmer aldri min sidemann på en biz flight med TG fra ZRH til BKK. Avgang var 1330, og allerede kl 1530 forlangte personalet shaden ned og av med lys. Var ikke kommet til desserten en gang. Følte personalet neste snerret hver gang jeg ba om en ny drink. Var ikke klar til å sove da jeg nei. Sidemannen sovnet, og våknet opp i 22 tiden på kvelden, norsk tid, et par timer fra landing i BKK. Han ba om et glass rødvin da han begynte å se film. Flyvertinna snerret: NO! Soon blekkfast! Var forøvrig på samme flight en mannlig kollega av snerrekjeringa kom og klappet meg på magen og lurte på hvor mange kilo jeg veide. Var nok en flight jeg gjerne skulle glemme. Kun 18 av 60 seter var tatt på denne flighten, så surheten kom kanskje av dårlig belegg?? På den andre siden husker jeg godt en flight i Premium Eco fra CPH til BKK for en del år siden. Det var også sånn en flight som gikk i 14 tiden og landet rundt midtnatt norsk tid i BKK. Da var vi 3-4 mann som hadde fest i galleyen bakerst i 2 etg. Vi fant ut at der hadde han gjemt en flaske champers. Den unge flyverten var glad for å få selskap, og han skjenket villig rundt seg der vi satt. Det var meg, bror til en kjent rorbupianist og en kar fra Kripos som skulle ned å eskortere hjem en kar som hadde gjort noe dumt der nede. Vi fikk det ganske morsomt etterhvert. I fjor fløy jeg TG ICN-TPE-BKK. ICN-TPE var vi kun 6 pax i biz. Sørvisen var super, og det var rene drikkepresset. TPE-BKK var smekkfull og da dalte naturlig sørvisen noe. Så det er vel også forskjell på fullt og halvtomt fly sørvis messig! Men summa summarum, er det vel ingen flyselskap som klarer å ha konstant smilende og god sørvis. Den blir vel aldri bedre enn dagsformen til det aktuelle crewet?