Er det mulig å abonnere på denne typen varsler spesifikt for Star Alliance? Forstår jo at man må snu seg raskt rundt når slikt dukker opp. Er det noe universelt regelverk for avbestilling (innen 24t?) eller varierer det fra flyselskap til flyselskap?
Nei det er ikke det. Dessuten gjelder andre regler for errorfares enn andre billetter.. book først og spør etterpå er uansett regelen for oss.
Så to regler da: 1) Sjekk at du faktisk kan før du booker (siden det fort kan bli vanskelig å avbestille), og så 2) Book først, spør etterpå og sats på at flyselskapet ikke kansellerer turen din
Ikke helt enig der. 1. Du må ha en plan på forhånd. Når du kommer over noe sjekker du umiddelbart datoer du har planer for. 2. Jeg er 99% sikker på at nesten alle errorfares kan avbestilles om du skulle ønske dette. Er jo ikke slik at selskapene ønsker at folk skal booke de. Marginalt forbehold om errorfare i økonomi, der er det vel mindre å bry seg om.. Men jeg booker kun C... Punkt 1 er kritisk, ha en plan klar. Kjenner ikke din livssituasjon, men for min del vet jeg når skoleferiene er neste 2 år og dato for påske er ikke nevneverdig vanskelig å finne ut av. Disse dagene er der jeg klokker inn noe om jeg kommer over noe bra.
Har bare skjedd en gang at jeg har måttet avbestille en error-fare, og da var det overholdet ikke noe problem, selv om den var non-refundable. Det var med BA.
Er det noen som vet hvordan Secret Flying opererer ? Er dette manuelt, eller det må vel være noen måte de må overvåke dette på for å få frem error fares.. http://www.secretflying.com/
Dei har sikkert nokon eigne billettsøk gåande, men stort sett er vel dei fleste error fares henta frå konkurrerande bloggar og forum. Til dømes mileage run-forumet på Flyertalk.