estonian

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av blystan, 06. mai 2015.

  1. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Leter og leter. Men klarer ikke å finne om disse flyvningene gir legs. Ser at dem står som et Eurobonus selskap, men vis disse gi legs eller kun poeng?

    Grunnen til at jeg spør er at jeg ser på OT at man kan få flight passes hos dem typ 25 eur per leg.
     
  2. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Kvalifisering til GullnivåDu oppgraderes automatisk til Gullmedlem når du har tilstrekkelig:
    • Grunnpoeng (45 000*)
    • eller når det nødvendige antall flygninger (45* én vei) med SAS og/eller på utvalgte ruter med Widerøe er registrert.
    http://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/medlemsnivaer/gull/

    Altså er det flyvninger med SAS og enkelte med Widerøe som teller som kvalifiserende legs. Ingen andre.
     
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Det kunne vært interessant å høre mer om hva som gjorde denne relativt korte turen til den jævligste du noensinne har hatt? Med tanke på at flytiden er ca. 1 time, får det meg til å mistenke at du har vært skånet for større ubehageligheter på dine tidligere flyturer. ;)
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan ha med flyskrekk å gjøre, noe Ida har vært nokså åpen om tidligere. Da føler man seg ikke ok når ting ikke virker på stell.

    Jeg har bare hatt en flight med Estonian. Det frister ikke med gjentakelse.

    Just my 5 cents
     
    mhsalv liker dette
  5. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Flydd Estonian med ujevne mellomrom. Eneste ubehaget var trøndere på guttetur til TLL. Flyr de gjerne igjen, bortsett fra at de har et mikroskopisk rutenett som man må ha lottoflaks for å kunne utnytte.
     
  6. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har kun prøvd Estonian ein gong, og det var berre frå RIX til TLL. Det er fleire år sia (2011-2012), men sovidt eg hugsar var eg heilt greit fornøgd.
    Kan godt hende ting har forandra seg sia den tid.
     
  7. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    På sas sine sider kan man bestille flyvninger med Estonian, og der står det oppgitt Embraer 170 på flyvingen jeg så på????

    Men jeg kan ikke si at jeg liker disse Embraer flyene. Kun hatt dårlige erfaringer med dem også. Ikke noe i den duren du snakker om, men dem er små, trange og du kjenner alt av vibrasjoner alt alt for godt.
    Det værste for meg tror jeg var når jeg fløy CLT-ORD sist. Jeg bruker selv XL på overkroppen grunnet litt bredde. Og han i setet ved siden av meg fikk et annet sete ved forespørsel. Og plutselig så plasserer dem en Afro-American i setet ved siden av meg. Han i seg selv var ikke noe problem, men han må ha vært 2 meter høy og like brei. Satt på skrå og måtte bruke veggen som rygglene hele turen for å få plass. Det var 2 lange timer.
     
  8. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    OSL-TLL-OSL ja. Men ikke bestemt meg for å fly dit ennå. Siden jeg hater Embraer generelt. Og det du sier gjør det ikke akkurat bedre.
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har jeg, så vidt jeg kan huske i alle fall, aldri prøvd Estonian Air eller denne flytypen, men store deler av beskrivelsen din her kunne like godt ha vært skrevet om turene vi har til og fra riggen vår i Nordsjøen med helikopter. Men da sitter du i tillegg i firepunkts belter og en helt forj***** klam gummidrakt.
     
    SASlovah4evah liker dette
  10. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Etter litt titting så ser jeg at det har blitt flydd ATR en gang dem siste 10 dagene tror jeg der var. Ellers så har dem flydd CRJ og E170. Overlevbart, men ikke akkurat det man ønsker seg mest nei
     
  11. Bjartne

    Bjartne Verdensvant bondegutt

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Estonian Air har jeg bare prøvd én gang RIX-TLL. Det er den korteste turen jeg har fløyet, vi var omtrent på vei ned igjen med en gang vi nødde makshøyde, men jeg husket det var enormt med benplass, og du verden for en service det var på den flygningen! Flyvertinna gav oss fritt valg av leskedrikk og en complimentary sjokolade. Og jammen kom hun ikke tilbake og serverte en nydelig muffin like før innflyvning til Tallinn, alt dette på Economy.

    Husker desverre ikke flytype, men fortsatt er denne flygningen blandt mine topp 3 positive overraskelser, mest pga. overlegen beinplass og service du bare kunne drømt om på OSL-ARN ved SAS Plus f.eks.
     
    afirm liker dette
  12. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Blir spennende å prøve OSL-TLL-AMS i sommer. Med 14 timer og overnatting i TLL. Foreløpig satt opp CR9 begge flightene.

    Er det riktig at det kun er flighter fra Skandinavia som gir EB-opptjening, og ikke TLL-AMS?
     
  13. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    You will earn Basic points that count towards higher membership level on flights operated by Estonian Air between Tallin [​IMG] Brussels, Copenhagen, Oslo, Stockholm and Trondheim. EuroBonus Diamond* Gold members earn 25% more Basic points
     
  14. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Har EBG loungetilgang i TLL ved Estonian-flyvninger i eco?
     
  15. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke sikker, men klarer ikke å ikke finne estonian en gang på lounge finder. Så tviler
     
  16. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg måtte etterregistrere turen min med Estonian, og (grunn)poengene kom inn på kontoen i dag, men ser at jeg ikke har fått en kvalifiserende flyvning på det segmentet. Som en del av SAS-gruppen, skal man ikke få dette hos Estonian?
     
  17. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror kvalifiserende flyning bare gjelder SAS (herunder Cimber og Blue1) og WF, men ikek Estonian?
     
    Islending liker dette
  18. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Takk, takk!
    Ikke det at det var noe problem for meg uansett, da jeg kvalifiserer på poeng. Var bare nyskjerrig! :)
     
  19. TWo

    TWo Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Estonian gir poeng pr reise, men gir ikke opparbeidelse per leg som sikkert nevnt :)

    ikke finn på og ta C (eller annen klasse) fra ARN til TLL :D da får du servert et brett med det du ønsker (jeg ønsket ingenting siden støyen tok overhånd..) velkommen :) jeg tror eco fikk vann pluss kaffe/te sef. de flyr saab tror jeg.......

    PS: jeg har fått alt fra 945 til 1250....
     

Del denne siden