Mulig det er jeg som er altfor treig i oppfattelsen, men ET er vel eneste *A som ikke har flat-bed i C på nye fly? Ser de har 2-2-2 på 787, med 160 grader recline. Det er kjipt. Finner ikke noe kart for A359 enda, men kan vi frykte det samme der? Der forklarer jo litt hvorfor de "ga" bort billetter fra OSL for en stund siden...
A350 har lie-flat. https://www.ethiopianairlines.com/corporate/media/media-relations/press-release/detail/732
Ser ikke ut som TAP har oppgradert flåten sin. Fant OSL-CPH-LIS-YYZ til skampris på 12k t/r i juni, men det er tydeligvis "angel-flat" 330...
Forskjell på ikke oppgradert, kontra hva man tar på nye fly. TAP har vel ikke har nye fly på en stund, og ref ryktene blir det en stund til neste
TAP er i gang med å oppgradere kabinen sin. Noe 330 er oppgradert andre ikke. https://www.flytap.com/en-us/tap-experience/fly-business-class
Det er jeg enig i. Her får man god poeng opptjening, prøve et litt anerledes selskap i biz pluss at man kommer seg til en eksotisk destinasjon for en skam pris. Egentlig skal man ikke klage om det er 2-2-2 eller ikke.
LH hadde også 2-2-2 i biz til Seattle om jeg ikke husker feil.. Så 2-2-2 er vel egentlig ikke noe å klage på.. Ser fram til ca 30.000 poeng for under 6.000,- kroner. For en helg.
Ser de selger M for 4500 og C for 16000 for en uke OSL-SEZ nå for eksempel, er jo ikke ille når EK skal ha 22k for C og 8 for M. Det vil jo variere hele tiden så klart, men så lenge ikke "sandkasse" selskapene kommer med 2 for 1 her så skal de nok slite med å selge for de som ikke er like ivrige som oss.
2-2-2 har vært standard lenge, men "døde" ut for 2-4 år siden, avhengig av allianse. Nå er det 1-2-1 elller 1-1-1 som gjelder. Er jo noen som selger 2-3-2 enda også, men vet ikke om det betaler seg.
ET har vel full-flat på halvparten av 787. De første flya fikk denne 160 graders-saken, men etterhvert har de kjørt på med "riktig" konfig. Det har vært snakk om (bare vås kanskje?) at det skal ettermonteres i alle, men kjenner ikke til noe håndfast. Min (begrensede) erfaring med ET er dessverre at de holder standarden en del lavere enn de andre selskap jeg har flydd med, både europeisk, asiatisk og amerikansk.. Men crew har vært hyggelig
Jeg har fulgt med på flybilletter som er lagt ut for strekke OSL - ADD. Det er blitt lagt ut en ny dag med (SAS Eurobonus poeng) flybilletter hver dag frem til 31.12.2024. Så sier det stop. Det er ikke lagt ut flybilletter for 2025 enda for dette strekket. Tilfeldig? Eller er det bare jeg som er utålmodig?