Et godt valg? Thai Airways..

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av jtmath, 03. mai 2016.

  1. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk idag endelig min CT som jeg kunne bruke i Star Alliance :) Booket da en tur til Manila i Jan-17 i Biz. Prøvde da med en stoppover i Singapore men det gikk ikke pga tiden på 23:59 timer som er grensen :)
    Så da blir det noen timer i Bangkok eller på hjemveien,betalte 5047.- pr pers i avgifter,ikke så galt i Biz da :)

    Men så var det det med seter på Biz da,jeg har booket sete 14 E og F fra osl til Bkk 777-300er og retur og 12 A og B bkk til Mnl T/r. er dette noen gode seter?? har sjekket med seatguru,men man vet aldri ;) Og er det den nye Biz classe fra Oslo eller den gamle?? Har reist med Emirates på Biz noen ganger så skal bli flott og få samenlignet disse da..
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nye seter på Oslo-ruta. Det er sånn staggered som det heter. Sikk-sakk om du vil. Er du litt stor i kroppen, bør du velge seter ut mot midtgangen da de inn mot vinduet kan bli i trangeste laget. I midten har du "love-seats", paret i 2, som er fine hvis du reiser sammen med en du gjerne vil sitte å snakke med under flyturen. Men du får jo ikke sett så mye ut av vinduet da.

    Til MNL bruker Thai skiftesvis A330 og B777. Sistnevnte har bedre seter enn A330, og alle setene er like greie her. Det er 2-2-2 og rad 11 er vel den første om jeg husker rett. På B777 har de den forrige generasjonen biz seter som kan legges ned med en vinkel. Greit nok, dessverre synes jeg cateringen ut av MNL alltid er dårlig (og jeg har flydd den en del ganger) så spis på forhånd. PS: På flyplassen skal det godt gjøres å finne noe spiselig så spis før det også. Og ikke beregn deg for mye tid i loungen for den er en av verdens kjipeste.

    Prisen er vel som forventet. Servicen ombord opp og ned i forhold til dagsformen til crewet (som det jo er på de fleste flyselskaper). Men de har alltid god cognac ombord, så det skal de ha....
     
    jtmath liker dette
  3. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Takk Erling :) Jeg er jo ikke store karen da,måtte booke mittsetene pga madamen vil sitte og skravle. Var i Manila i Jan-15 og husker den flyplassen godt,er vel ikke akkuratt den beste flyplassen jeg har vært på :) må jo passe på alt der for tiden,spesielt det med kuler de putter i bagasjen. Vi skal farte litt rundt på Filipinene igjen og finne noen deilige bortgjemte flotte strender :) har også tenkt til og besøke et barne hjem i Manila for vi har en der som vi er fadder for :)
     
  4. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    A og K er rene vindusseter, noe som jeg har foretrukket de få gangene jeg har hatt anledning til å reise i Biz.

    Tror nok du og fruen blir fornøyd ;)
     
    jtmath liker dette

Del denne siden