Et par spørsmål:

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av xHaugen, 27. des 2022.

  1. xHaugen

    xHaugen Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Skal reise med Widerøe og SAS til Trondheim fra Kristiansand i Februar. Lenge siden jeg har flydd. Flydd både WF og SK før i både SK sin A320 og WF sin Q400, men jeg husker ikke hvor det beste vindussete er. Skal fly med WF opp med bytte i Bergen og SK med bytte i Oslo på vei hjem. Er det verdt å kjøpe vindussete? Hvilket isåfall? Reiser opp 08:55 en fredag, og ned 15:30 ned en søndag.

    Reisen min 15:30-18:30 med SAS hjem er fin, men nå ser jeg i etterkant at det hsr dukket opp en avgang fra Trondheim 16:05, der jeg kan rekke samme fly fra Oslo til Kristiansand. Det ville kuttet reisetiden med 35 minutter. Har kjøpt Go smart youth. Synes det er rart at den avgangen plutselig dukket opp. Litt over 1t på OSL er greit, men 40 min er jo bedre..


    André
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hva som er "beste" vindussete varierer vel fra person til person og hva man ønsker å se eller ikke.

    Personlig går jeg så og si alltid for nødutgang, selv om nødutgang på A320 er mye smalere enn på andre fly som SAS opererer.
    320 kjenner jeg egentlig ikke så godt ellers, men på 737er det rad 6, 9 og 12 som er "safe bets", de mangler aldri vindu.

    På Q400 er propellen rundt rad 9, så om du vil sitte slik at du kan se rett ut uten å bekymre deg om at den skal løsne og dele deg i to så er det greit å sitte en rad eller to fremover :)
     
    holmen and Flyingdutchman like this.
  3. xHaugen

    xHaugen Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Liker vanligvis vingeutsikt, men på Q400 styrer jeg unna. Da skal jeg prøve meg på en fremre rad.

    Når det gjelder litt hvorfor jeg spurte så er det jo slik at du enten får et helt vindu, et halvt eller ikke vindu når du booker vindusplass
     

Del denne siden