Jeg har i utgangspunktet en litt lei connection hjem i påsken, som tvinger meg og familien til å reise ARN-CPH-OSL (med ankomst OSL 19:00 eller så), i stedet for direkte ARN-OSL, som SAS av en eller annen grunn ikke har ledige bonusbilletter til. Et lite søk på Aeroplan gir meg imidlertid Ethiopian som et tidsmessig gunstig alternativ. Jeg visste faktisk ikke at Ethiopian plukket med seg passasjerer fra ARN til OSL. Er dette en bug hos Aeroplan, eller er det en strekning som faktisk lar seg booke som del av CT-reise? Jeg hadde nesten trodd at SAS ville motsette seg konkurranse fra *A-carriers på denne strekningen.
Demret for meg først nå å sjekke om de faktisk også solgte billetter for strekningen, og det gjør de jo - som du også påpeker. Da satser jeg på at denne lar seg booke. Bedre enn å reise rundt halve Skandinavia for å komme hjem. Det har jeg gjort nok ellers. Aberet er vel at ET lander på non-Schengen på OSL?
Gikk jo fint å bestille dette, selv om det bare var ett ledig sete i Biz og det dermed ble kvegklasse i stedet (å plante én reisende i Biz og en annen i Eco var åpenbart ikke mulig). Ethiopian i eco er ikke akkurat drømmen, men overlever nok på en så kort strekke som ARN-OSL.
Pass på ikke ta med kakelakker hjem nå da... Var kakelakk i busniess class i fjor da vi var på tur med Ethiopian... ;P
For å si det slik: Øverstkommanderende har på ingen måte Ethiopian øverst på ønskelisten over flyselskaper (og vel egentlig ikke på listen overhodet), og ville egentlig heller beholde routingen via CPH med hjemkomst lenge etter podens leggetid.
Overlever man ikke ET eco mellom ARN-OSL så overlever man ingen selskap, er vel stort sett bare 737 og A320 som flyr her i området