Ethiopian ARN-OSL?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 07. mars 2018.

1. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har i utgangspunktet en litt lei connection hjem i påsken, som tvinger meg og familien til å reise ARN-CPH-OSL (med ankomst OSL 19:00 eller så), i stedet for direkte ARN-OSL, som SAS av en eller annen grunn ikke har ledige bonusbilletter til. Et lite søk på Aeroplan gir meg imidlertid Ethiopian som et tidsmessig gunstig alternativ. Jeg visste faktisk ikke at Ethiopian plukket med seg passasjerer fra ARN til OSL. Er dette en bug hos Aeroplan, eller er det en strekning som faktisk lar seg booke som del av CT-reise? Jeg hadde nesten trodd at SAS ville motsette seg konkurranse fra *A-carriers på denne strekningen.

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Regner med at det går fint da de selger billetter på strekningen. Billig er det og.

Scandipendler liker dette
  3. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Demret for meg først nå å sjekke om de faktisk også solgte billetter for strekningen, og det gjør de jo - som du også påpeker. Da satser jeg på at denne lar seg booke. Bedre enn å reise rundt halve Skandinavia for å komme hjem. Det har jeg gjort nok ellers.

Aberet er vel at ET lander på non-Schengen på OSL?

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig å ta denne som et enkelt segment.
    Har sett folk komme på i Stockholm..

5. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Gikk jo fint å bestille dette, selv om det bare var ett ledig sete i Biz og det dermed ble kvegklasse i stedet (å plante én reisende i Biz og en annen i Eco var åpenbart ikke mulig). Ethiopian i eco er ikke akkurat drømmen, men overlever nok på en så kort strekke som ARN-OSL.

6. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Pass på ikke ta med kakelakker hjem nå da... Var kakelakk i busniess class i fjor da vi var på tur med Ethiopian... ;P

7. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    For å si det slik: Øverstkommanderende har på ingen måte Ethiopian øverst på ønskelisten over flyselskaper (og vel egentlig ikke på listen overhodet), og ville egentlig heller beholde routingen via CPH med hjemkomst lenge etter podens leggetid.

yukho liker dette
  8. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Overlever man ikke ET eco mellom ARN-OSL så overlever man ingen selskap, er vel stort sett bare 737 og A320 som flyr her i området :confused:

9. HaraldTOS

HaraldTOS Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som vet hvor mye EB-poeng man får når man flyr med ET på ruten OSL-ARN?

10. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Dersom du ikke har dyr billett går du ingenting er min erfaring.

Del denne siden