@milehigh med flere er inne på noe vesentlig. Vi lever i overflod og fråtser i det meste her i nord, og har absolutt ingen kontroll med noen ting.
Jeg tipper ingen av dere løfter et øyebryn når dere fyller drivstoff på bilen? Hvem vet hvor oljen kommer fra, kanskje fra Saudi Arabia, med barbarisk lovverk fra steinalderen og en undertrykkelse av kvinner som mangler sin like, ja kanskje Afghanistan da.
Syns mye mer synd på kvinner i land med islamsk levesett enn menneskene i Nord Korea. Der er det i det minste likestilling. Du er undertrykt, men du er likt undertrykt om du er mann eller kvinne.
Som nevnt over, ingen betenkeligheter med å kjøpe billige varer fra Kina som attpåtil transporteres sterkt subsidiert fordi Kina en gang var et uland og ingen har hatt guts til å gjøre av med ordningen.
Miljøsvin? USA, Russland, Kina, etc... Slutter du å spise hamburger? Drikke vodka (Den var litt forenklet, jeg ser den) også videre av den grunn?
Problemet er med flybransjen, som i IT bransjen, de der ute er billigere. So what? Ingen i min bransje (IT bransjen) som står på barrikadene, skriver innlegg i avisa og går i tog. Selvom jobbene våre outsources til øst europa, India, Kenya og andre bebodde steder på denne jord.
Som en nevnte angående ansatte i Qatar: "De tjener luselønn, riktignok bedre enn alternativet" (ikke helt ordrett, men dere får bæringen). Tenk på det mine kjære bortskjemte moralister, tenk på at de "stakkarne" har et alternativ som er mye værre. Jeg er sikker på at tiggeren i gata i New Delhi ikke syns synd på dem. Tenk på det, hvis alle sluttet å reise med Qatar og selskapet måtte si dem opp?
Hvilken rett har vi til å måle og vurdere andres liv og standard?
Jeg sier ikke at Qatar er en perfekt arbeidsgiver, men i en verden med mye elendighet, så er jeg fristet til å si at Qatar sine ansettelsesvilkår er mer av et ilandsproblem enn det er et reelt problem for de som jobber der.
Vis alt...