Etterregistrering av eurobonuspoeng fra butikker

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tgi, 18. juni 2017.

  1. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Så du spiser på Egon for 500 kroner. Deretter taster du inn tips 4500 kroner. Drar bonuskortet som registrerer samlet verdi 5000. Transaksjon avvist. Betaler deretter 500 + 2 kroner tips...
    Er det slik det virker??
     
    emilrossing liker dette
  2. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil tro det foreligger en sperre på hvor høyt tips man kan gi(?), men ja, jeg tror det.
     
  3. kaaai

    kaaai Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3

    Terminalene har som regel sperre på 50% av grunnbeløpet. Tipser man mer får man bare feilmeldingen «beløpet er for høyt»
     
  4. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg leste denne tråden og forsøkte meg på Egon på tirsdagen. Tastet inn sum, drog eb kortet > avvist, tast inn sum på ny, betale med eb mc. Jenta i kassa hadde aldri hørt om sas. Tenkte at dette ikke ble noe poeng av, så jeg tok vare på kvitto. I går (2 dager etter) tikket det utrolig nok inn poeng i appen merket "loyalty solutions". 50% av totalsum.
    Men at det skal være så tungvint kan vel ikke være hensikten?
     
    RoadKing liker dette
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her, Egon fra forrige lørdag tikket inn i går. Ikke stor summen, 400 EB-poeng, men alle bekker små osv... :)
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er akkurat slik systemet fungerer...
     
  7. Aleksfremstad

    Aleksfremstad Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Dro med gamle kollegaer på firmafest i går, regninga endte opp på 12 000 og jeg snek meg inn med eurobonuskortet før sjefen skulle gjøre opp og terminalen peip og viste avvist. Damen bak kassa sa ja da blir det noen prosent i poeng på deg når regninga er gjort opp. Noen flere som har fått den samme meldinga om at det ble avvist på Egon men likevell har fått registrert poeng? Er ikke mye på Egon, men det var for dumt å la være.
     
  8. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,473
    Bonuspoeng:
    113
    Det er slik systemet fungerer, så da skal alt være i orden. Er meningen at den skal si avvist først, så tar du vare på kvitteringen i tillegg, just in case.
     

Del denne siden