EU-voucher hos SAS som snart utløper - hva gjør jeg?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av PasserMontanus, 09. mars 2021.

  1. PasserMontanus

    PasserMontanus Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg var på reise til Memphis i slutten av februar i fjor 2020. SAS ble kraftig forsinket fra Oslo, slik at OSL-EWR-MEM ble til OSL-EWR-ATL-MEM og ankomst 7t etter ruta. Jeg søkte om refusjon via SAS' nettsider og fikk det godkjent ganske greit, inkludert utgifter til mat underveis. Jeg fikk valget fra SAS om penger eller voucher på dobbelt beløp, jeg valgte voucher som jeg fikk rundt midten av mars 2020, beløp ca NOK12k.

    Denne voucher løper nå snart ut, jeg har jo ikke fått reist med fly på et års tid. Jeg la inn en sak hos SAS for en stund siden om å få den utvidet, og fikk da til svar:

    "I looked at your previous case and saw that you received an EU voucher from SAS. Unfortunately, SAS are not able to extend any voucher before it has expired. EU vouchers are usually no problem to extend, most of the time it depends on how much time you had to use it before it expired. To receive a decision whether it is possible to extend your voucher, you have to contact SAS again once your voucher has expired."

    Jeg vet altså ikke om det er mulig å få denne utvidet, og jeg kan bare finne det ut ved å vente til den er gått ut og så søke om utvidelse.

    Hva er beste vei videre her? Hvilke alternativer har jeg? Hva ville du gjort?
     
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville booket en ny reise med vocheren. Da har du iaffal noe å se frem til :) (og så kan du evt avbestille denne og så få en ny voucher.)
     
    RoadKing liker dette
  3. PasserMontanus

    PasserMontanus Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ja, jeg får vel legge inn en bestilling, så forsvinner ikke verdien iallfall. Får man virkelig en ny voucher hvis man avbestiller en reise betalt med voucher?
     
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke sjekket om du kan få ny voucher i ditt tilfelle ved avbestilling. Mine vouchers fra reiser jeg avbestilte i fjor sommer/høst vil ved avbestiling av en ny reise resultere i tilbakeføring til opprinnelig voucher og da bli tapt etter utløpet. Jeg kommer til å bruke mine på reiser i Europa på billetter som kan endres slik at jeg ev. kan gjøre endringer på de frem i tid om det blir nødvendig slik at jeg ikke taper pengene. Jeg tror ikke jeg får reist før disse går ut 4. juni...
     
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    På mine bestillinger med voucher, og der jeg har valgt avbestilling og valgt ny vocher har denne fått 12 nye mnd gyldighet.

    (Disclaimer: dette er trenger ikke nødvendighet gjelder deg)
     
    Skarven liker dette
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg må jo bare si det er ganske fantastisk å melde tilbake at de ikke kan si om det er mulig å utvide gyldighet før den er utløpt. Hvem tør å satse på det ...
     
    SAJblue, Insomnia4u and Staralliance like this.
  7. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om det går an å bruke Voucher flere ganger, har et par på så høye beløp at jeg sliter med å finne reiser som passer.
     
  8. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du man betale med en voucher som har høyere verdi. Feks voucher på 8000, og du skal betale for en reise på 3000,-, da har du 5000,- igjen på voucheren.
     
    Skarven liker dette
  9. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, da er det bare å sette i bestilling
     
    jgroneng liker dette
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Bare å huske å lage deg et system, slik at du har kontroll og oversikt over vocherene. Vochernummer, beløp, utløpsdato ++
     
    Skarven and Fly med oss like this.
  11. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Er ganske mye å holde styr på, hadde satt pris på om SAS hadde gjort disse Voucherene synlige på våre profiler, men nei... De ønsker vel at vi roter bort og glemmer hele greia.
     
  12. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan sjekke saldo pr. voucher https://www.sas.no/voucher/
     
    Skarven and holmen like this.

Del denne siden