Eurbonuspoeng på erstatning for kansellert bonusreise?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av olekvi, 28. okt 2018.

1. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Som nevnt på dette forumet tidligere i år så ble bonusflighten min MIA - OSL - TRD med SK kansellert og jeg fløy i stedet MIA - FRA - CPH - TRD med LH hjem. (codeshare med SK FRA - TRD)

Jeg ser nå til min store overraskelse at jeg har mottatt bonuspoeng for både flighten FRA - CPH og CPH - TRD.

Er det slik det skal være slik at jeg bør etterlyse poeng også for MIA - FRA, eller har jeg fått noe jeg egentlig ikke burde ha fått og derfor bør forholde meg særdeles stille i båten?

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,647
    Bonuspoeng:
    293
    Du får poeng etter klasse på flighten. Så spørs det om alle leggene dine er i klasse som er poenggivende

3. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Så man får faktisk poeng i slike tilfeller?

Det var C hele veien, så i såfall burde jo også turen over dammen gi noen poeng.

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Du har tydeligvis fått en bookingklasse, i alle fall på FRA - CPH og CPH - TRD, som gir poeng. Om du også er berettighet til det på MIA - FRA avhenger altså av bookingklassen din, og ikke kabinklassen (C). Bookingklassen din kan du f.eks. i SAS sitt tilfelle finne på printede boardingpass - og da er bookingklassen den lille bokstaven som står etter kabinklasse, f.eks. CA.

olekvi liker dette
  5. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for detaljert svar @Travellingalf nå forstår jeg hva @ccurrahee mente med sitt svar. Litt tidlig på morgenen her .. :)

På boardingpasset MIA - FRA, som kom fra LH, så står det "class J" så da bør jeg vel kanskje gjøre et forsøk?

6. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Og for å svare meg selv så ramlet det inn 9800 flotte poeng umiddelbart etter at jeg foretok etterregistreringen.

Takk for hjelp :)

7. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,566
    Bonuspoeng:
    113
    Såfremt J refererer til bookingklasse og ikke bare er LH sin kode for business inkl. awardklasse, gir den deg i underkant av 10 000 grunnpoeng.

LH har 200% opptjening til Eurobonus:
    https://www.sas.no/eurobonus/partners/flyselskaper/lufthansa/

Del denne siden