EuroBonus 3.0 til sommer?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Flemming Poulsen, 17. des 2015.

  1. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    EuroBonus vers. 3.0 - eller Loyalty 3.0 som SAS kalder projektet internt er nu planlagt til sommeren 2016 iflg. Eivind Roald:

    http://e24.no/boers-og-finans/sas-a...-utenom-oljen-flyr-like-mye-som-foer/23580790

    I denne artikel løfter han også lidt af sløret for hvad disse ændringer kan indeholde:

    I tillegg til et stadig bedre tilbud til de faste kundene på bakken, jobber også SAS med en ny versjon av bonusprogrammet sitt som skal lanseres etter sommeren 2016. Selskapet vurderer goder som felles familieopptjening av poeng, en utvidelse av «gullkort for livstid» til å ikke bare gjelde de over 60 år som har hatt gullkort i minst ti år, samt at man kan overføre flyginger til neste års kvalifiseringsrunde.

    Egentligt nogenlunde det som jeg havde regnet med og som også ofte har været efterlyst af mange her på forum...

    Da man idag har familiekonto, så må man gå ud fra at der kan komme forbedringer til dette også - når Roald nævner fælles familieoptjening? Måske fælles optjening af basispoint eller?

    Tiden må vise det....
     
  2. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Eller nedleggelse av familiekonto??
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Blir spennende å se.. Håper på noen reelle forbedringer, ikke bare "skyggefordeler", som er skjulte justeringer (ofte i favør selskapet)..

    Spennende blir det!!
     
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Her nevnes så klart ingen av nedsidene. Revenue basert opptjening er vel å forvente.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Overføring av flyvninger liker jeg.
    At det innføres etter sommeren liker jeg ikke.
    Passerer 90 flights i januar og perioden går ut 31.5.
    Hadde vært på god vei ved innganfen til ny periode da :)
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det har tidligere blitt avvist så la oss heller håpe på det beste:)
     
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Njaaeee...

    De har vel hverken bekræftet eller afvist dette. Seneste jeg hørte fra både Eivind Roald og Nils Lindhe var at der ikke var "aktuelle planer", men at de naturligvis har kigget på det. Det tolker jeg hverken som ja eller nej.

    Jeg tror alt overvejes, men at SAS på det seneste har haft stor success med at kapre de kunder som flyver en del, men ikke meget (sølv segmentet) kan vel trække i retningen af at de ikke vil satse på revenuebaseret optjening. Netop dette segment er noget mere prissensitive og vil derfor blive ramt hårdt hvis optjeningen skifter. Spørgsmålet er om SAS tør udfordre de kunder de netop har success med at kapre.

    Desuden så er forbedringerne i Norwegian Rewards også noget som spiller ind. At ændre optjeningen vil gøre det mere sammenligneligt med NR, hvilket ikke nødvendigvis er i SAS' interesse.

    men men.. Time will tell...
     
    Scandi and permorten like this.
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg liker godt denne:

    utvidelse av «gullkort for livstid» til å ikke bare gjelde de over 60 år som har hatt gullkort i minst ti år

    Viss dette blir innført så håper jeg på livstid EBG i løpet av noen år, men det er selvfølgelig veldig avhenging av hvilke regler for dette de innfører. Jeg antar at f.eks. softlanding fra EBD til EBG ikke vil telle og at man faktisk må opptjene EBG hvert år for å få denne fordelen.
     
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Etter hva jeg vet så er det sånn at du må få gull på poeng og ikke legs hvert fall
     
  10. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er en av dem som ikke er helt fremmed for revenue based opptjening.
    MEN det innebærer jo at man har en gjennomtenkt poengskala. Og jeg vil si at 1NOK spent er verdt 1 EB poeng.
    Pluss litt bonus for EBG/EBD samt dyrere klasser.

    Flyr man mest innenriks vil man jo fort dobble opptjeningen.

    Der man vil tape på dette er jo billigbilletter på ica flighter, samt noen EUR destinasjoner.
    Business koster vel fort over 20K tur/retur så her vil det jo bli ca det samme som det er idag.

    Og sett fra flyselskapet sin side så sikkrer jo det at de som faktisk legger mest penger hos selskapet blir belønnet. Og de vet at alle gullkortkunder har minst brukt 50K på dem.
     
    Edin and KristianSk like this.
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er korrekt.
     
  12. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Dette bør jo tale mot revenuebasert opptjening, hva skulle ellers være hensikten med å kunne overføre flyvninger til neste kvalifiseringsperiode?
     
  13. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Får håpe at de også overfører grunnpoeng over nivåene og ikke bare flygninger :) Litt ergelig å se at jeg passerer 90K poeng med god margin frem til utløpet av perioden min i januar...
     
  14. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Denne satser vi på at gir gull for life...... til og meg før 60 :) Det blir fint. Har lurt litt på hvordan jeg skulle vedlikeholde dette når jeg ikke gidder å fly så mye i jobb lenger.

    Satser på at de teller bakover da...og ikke starter tellingen fra nå :)
     
    Travellingalf liker dette
  15. Orjan.eldor

    Orjan.eldor EBD

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Hva vil det si med "overfør flyginger til neste års kvalifiseringsperiode? :/
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det betyr at om du har 120 flights i løpet av en opptjeningsperiode flyttes 30 til neste du du bare trenger 90 for EBD.
     
  17. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Selv om opptjening blir revenuebasert håper jeg de fremdeles beholder legs også
     
  18. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Flemming Poulsen liker dette
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Merk at segmentopptjent gull ikke kvalifiserer til evig gull, kun poenggull.
    Det er vel heller ikke slik at man må betale om det.
    Kjenner en som fikk det i posten uten å vite noe om dette på forhånd.
     
  20. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Etter å ha tenkt litt tror jeg at jeg har ca 17 år med poeng gull......7 år, så sølv gjennom de "magre" 2002-5 åra....("we are implementing travel ban..."), også 10 år fra 2005 med gold og diam. Håp for lifetime allerede til sommeren da?
     

Del denne siden