City lounge lansert! Mail fra SAS akkurat nå: Kun gratis for EBD + en gjest. Avgiften er 299 kr. per gang for alle andre. Samme pris for ekstra gjest. Samme pris gjelder for EBD som ikke har SAS-flyvning 24 timer før/etter besøk. Mer info her.
Fikk akkurat den jeg også. Må si jeg hadde store (?) forventninger når jeg så at subject var "Ny fordel for deg som er Diamantmedlem", men dette blir nok en av fordelene jeg kommer til å benytte meg minst av. Hadde de enda åpnet en egen bar/lounge i Stockholm for EBD/EDP så kan det vel tenkes at jeg hadde tatt turen i ens ærend
Hva er dette for noe? Får man tilgang til en slags arbeidsplass av noe slag med en kaffeautomat? På sett og vis kanskje greit om man har dødtid i Stockholm, men som reisende er man vel da mer tilbøyelig til å tilbringe denne dødtiden i loungen på ARN? Det blir spennende å se pågangen til denne tjenesten, men det virker da i alle fall som om SAS tenker i retning av å gjøre noe for EBD.
Har mest jobbreiser, men "bare" til Oslo. Ville nok benyttet meg av dette tilbudet hvis det hadde vært i Oslo. I for- eller etterkant av møter har man gjerne et behov for å jobbe litt, skrive notater, epost osv. Nå blir det til at man finner en høvelig kafè. Ikke alltid et like optimalt "arbeidsmiljø", for å si det sånn Når det er sagt, synes nok heller ikke jeg at dette var et veldig spenstig tilbud til de av SAS sine kunder som reiser mest. Men interessant at de rendyrker dette mot diamantene. Blir dette trenden i utviklingen av EB 3.0?
Les også denne: https://insideflyer.no/sas-lounge-stockholm-sentrum/ Synes folk er i overkant negative her. Selv om dere kanskje selv ikke vil bruke det i Stockholm, hva med om den lå i CPH, OSL, TRD eller BGO? Hadde det vært mer spiselig da? Jeg synes det er bra at SAS differensierer mellom gull og diamant. Det er jo det dere diamanter har etterspurt, eller hva? Er jo genialt konsept spør du meg! Skal ha møte og jobbe i Stockholm, bestiller en Plus-billett og har tilgang til loungen i city EN DAG FØR avreise. Holder møter og jobber, flytter avreise en dag. Repeat. Kan jo ha rimelige arbeidslokaler da, ja... Passer godt for "ensomme" konsulenter og andre selvstendige
Først tenkte jeg hva er dette for noe weird shit, deretter plutselig let's go to Stockholm with a guest Godt jobba, SAS!
Vår bedrift har hovedkontor i Stockholm , og i den grad det er mulig flyr vi Norwegian fra Norge til Stockholm .. fordi dette sparer oss for ca. 100 000 i året. Mulig jeg endrer til SAS dersom vi kan ha møter der .. (Min avd. er ansvarlig for flybestillinher)
Du må heller ikke glemme at antallet som kjøper billett og har tilgang til loungene også sannsynligvis er høyere i dag enn før man kuttet ut business. Econ Extra ga jo ikke lounge adgang, og kostet nok ofte minst like mye som Plus i dag.
Når den nye innenriksloungen står ferdig på Gardermoen neste år(?), og med alle skriveriene her inne om hvor lite mennesker som er i businessloungen (iallefall på Gardermoen utenom feriene når kreti og pleti er der) så kom jeg til å undres over hvorfor ikke SAS selger helårs loungepasses til eget loungenettverk til sine EBS? EBS-ene har jo allerede klart 10 segmenter og har "bare" 35 igjen, så om de skulle forhåndsbetalt loungetilgang til 179,- eller på stedet 219,- for de resterende 35 så hadde jo det blitt totalt hhv. 6265,- og 7665,- (komplett uaktuelt imo) så hvorfor ikke selge slike for f.eks. ~2490 - 2990,- enten som årskort eller "35 klipp"? Kunne SAS gått i pluss på noe slikt tror dere? Tenker på målgruppen som folk som har ca. 20-30-40 segmenter innenriks eller i Norden i året og som "aldri" blir gull. Dette er nok folk som legger igjen relativt mye penger per billett (bare min antagelse). 179 kr x midtpunktet av 35, altså 17,5 segmenter = 3133,- så alt under det ville vært en no-brainer og billigere enn prisen av en siste liten-billett til de fleste norske steder vil jeg påstå. Også psykologisk viktig å ligge godt under Priority Pass Prestige sin pris på rundt 3750,- om jeg hadde vært kunden... Man gir jo et sterkt incentiv til weekend warriors som kanskje betaler billettene av egen lomme og/eller ledere i mindre, mer økonomisk sensitive firmaer som må reise endel, kanskje på meget kort varsel. Begge kanskje grupper som ellers gir blaffen i om det står Bolaget eller Rudolf på flyet så lenge det skiller en "femtilapp". Vil anta at dette er en stor, grå masse som SAS burde kunne tappe inn i og ta endel trafikk fra DY. Added bonus: Mulig økt reiseaktivitet, enten privat eller i jobben. (Foreslår dette med tanke på SAS' bunnlinje, ikke med oss her inne sin komfort i tankene... Flip-flops, korte shorts, hawaiiskjorter og generell charteroppførsel tror jeg ikke vil øke med helårs kjøpt loungetilgang ) Vil høre hva dere synes før jeg evt. sender det inn til SAS
Tror det er en ide .... Mange regnskapskontorer får allergiske reaksjoner når det står SAS Plus på billetten .... uavhengig av om en Norwegian billett hadde vært dyrere ...
Målgruppen du omtaler vil sannsynligvis få loungetilgang når de når et visst antall grunnpoeng/segment mellom EBS og EBG når EB 3.0 innføres, ref. denne sliden fra Meet & Greet i vår (beklager at jeg ikke husker kilden til bildet): Her omtales altså "Add-on benefits after Silver" for at EBS skal få "Benefits on the way to Gold".
Jeg håper virkelig SAS en vakker dag kan ta en Luftwaffe og garantere ledig midtsete, i det aller minste i Plus, for EBD. Hadde nyss en flyvning OSL-DUB i 737-700 og Plus var redusert til én (stappfull) rad. 737-700 er trange nok som de er, og man kan trygt si at det ble nokså krampaktig. Det var så j---a trangt på rad 1 at jeg bare kunne glemme planen om å arbeide litt på laptopen i løpet av flyvningen. Mest synd var det imidlertid på vedkommende som havnet i 1F, uten vindu. Legg til at flyet kun har toaletter bakerst, så begynte jeg å lure litt på hva dette Plus-produktet egentlig var, desto mer når jeg så atskillige ledige midtseter bakover i minus og ikke minst den romslige nødutgangraden. Jeg klarte ikke helt å fri meg fra å tenke tilbake på alle de gangene jeg har blitt kastet bakover til et midtsete i minus fordi Plus har blitt utvidet bakover, og tenkte at det jo rent teoretisk hadde gått an å fordele de seks Plus-passasjerene på to rader, men dette hadde jeg naturligvis ikke tenkt dersom jeg reiste i minus og tradisjonen tro garantert hadde blitt offer for flytting til midtsete. Så her er en skål i appelsinjuice for ledig midtsete for EBD, i Plus og gjerne "if available" ellers også.
Forstår meg ikke helt på det systemet der. Har også sett at 4 rader i Plus ble til tre en time før avgang. Jeg med min sete-ocd la merke til dette rett før. Avgang og hoppet rett på 4A. Ved boarding fikk vedkommende foran meg i køen nytt sete fra rad 4 til 3.. og ved boarding complete var jeg eneste person på rad 4. Interessant nok flyttet ikke crew Plus skiltet så jeg var tydeligvis plutselig i Plus. Vedkommende foran meg i køen fikk forøvrig lov til flytte tilbake til rad 4 etter boarding complete..
På meg virker det som om det er en slags kombinasjon av manuell håndtering og systemhåndtering, typisk at noen ser på setekartet og bestemmer seg for at "her trenger vi enda en Plus-rad" (eller motsatt), og trykker på en knapp som iverksetter omfordeling seter etc., med kaos som resultat. Selv skulle jeg ønske de i det minste kunne lagt inn en funksjon som gjenkjente status, så kanskje jeg i alle fall en gang i blant hadde sluppet unna midtsete ved slike tilfeller.
Fant dette på sas.no nå: I løpet av 2017 vil Eurobonus innføre en ny funksjon i programmet for å vise takknemlighet til de mest lojale medlemmene. Alle Gull- eller Diamant-medlemmer som fra i dag av og framover har hatt et sammenhengende Gull- eller Diamant-medlemskap i minst 10 år, vil bli hedret med et Gull-medlemskap på livstid. Gull-medlemskap som har blitt gitt bort av et Diamant-medlem kvalifiserer ikke. Flere detaljer vil bli formidlet etter utgivelsen, og medlemmer som kvalifiserer for Gull-medlemskap på livstid vil bli kontaktet personlig. Så da er vel i hvert fall det i gang, kanskje, muligens?
OK, da er det kanskje bare at de har skrevet det på et nytt sted Det jeg har sett før er for "pensjonister".