Eurobonus 3.0

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 13. aug 2016.

1. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hva tror folket om EBD? Teller det som 2 år?

C

2. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Haha....den var god :) Teller nok som 1 gullår hvis vi er heldige :)

Are liker dette
  3. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe.. ja, den som fortsetter å fly får se... ;)

4. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke om det er nevnt før, men skal kvalifikasjonskravet til EBD settes opp? Står 100 flyvninger på betautgaven av nye sas.no.

2016-11-27.png

5. jayeff

jayeff Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Pokker ta, dersom det stemmer. Når jeg har booket mine 90 flygninger for denne perioden.

6. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Oh... så deilig. Da mangler jeg enda mer på EBD neste år, og slipper å ha dette som mål :) Bare safe inn gullet :D

Xflipper liker dette
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det var jo slik før, så kan hende det er der det kommer fra.
    Ellers er det sikkert ikke så dumt.
    Da må man litt over ukependle (2×45) for å nå EBD..

8. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er fornøyd med Gull, ser ikke vitsen med å gå får diamant med mindre det nye programmet i fremtiden utvider fordelene med å være diamant. Hvis de øker fordelene sånn som 50% ekstra grunnpoeng på SAS flyginger eller gir SAS+ for prisen av GO, så legges ikke diamant så mye vekt på for min del.

Raserer de noen av fordelene i sitt program, så vet jeg om andre lojalitetsprogrammer som jeg kan gå over til. Grunnen til at jeg gikk over fra Aegean til SAS var de utstrakte samarbeidspartnerne de har i sitt lojalitetsprogram, men nå er jo Norwegian der med Rocketmiles og egen lounge på Gardermoen så da blir det ett annet game i fremtiden, derfor tviler jeg på at de tør å kutte i programmet nå :)

Last edited: 27. nov 2016
    TomF66 liker dette
  9. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Klikker i vinkel om de setter opp fra 90 til 100 underveis i perioden. Det går ikke an. Jobber hardt for å få fornyet diamantkortet. Halvveis ved nyttår, har 42 flights nå, og 7 til før nyttår, så ligger greit an. Men blir det 100 går det nok ikke...

jayeff liker dette
  10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Ved tidligere anledninger når dette har endret seg har de fleste fått lov å bruke "gammel" opptjening om ordningen kommer midt i perioden. Dette har blitt håndtert manuelt. Så tror det ordner seg helt greit :)

11. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sist gang dem endret i bonus opptjeningen fikk jeg faktisk poeng etter gammel sats selv om jeg ikke skulle ha hatt det :D

12. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Med langt over 100 flights er det bare topp om det blir tøffere opptjeningskrav, hehe ;)

Fra spøk til alvor. Om de endrer det, bør de i samme slengen gjøre det mer attraktivt å være EBD, for nå er det ingen poeng i å fly ekstra for å bli det.

Misterix and Xflipper like this.
  13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Gratis cola i Go takk ;)

Men gavegull er hyggelig. Kona setter stor pris på det. Litt høyere bonus på flights hadde gjort seg..

Scandipendler liker dette
  14. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    4 gode grunner:
    1. Oppgraderinger interkontinentalt, fått det ca. 3 ganger første året mitt, to ganger alene og én gang med to medpassasjerer. Totalt 1 Go->Plus og 4 Plus->Business. Det er ganske mye verdt. La oss si 11.500 kr/år totalt.
    2. Drikke i Go er for meg verdt minst 3.000 kr/år. 60 Go-flyvninger med 50 kr. i gj.snitt (alt fra 0-250) for drikke (uten EBD). Som EBD tar jeg jo alltid (flere) drikke, og til fotballkamp gjerne 2-3 øl (avhengig av distansen), så da blir nok snittet nærmere 75-100 kr, og tenkt verdi nærmere 5-6.000 kr/år. Men la oss bruke min-verdien min.
    3. Lounge på ankomst, det bruker jeg selv en del. Spiser middag/lunsj når jeg ankommer f.eks. Vanskelig å estimere verdi, men for min del minst 1.000 kr/år.
    4. Gi bort gullkort. Estimert verdi på dette kan vel sies å være 5.000 kr/år, men man kan jo også gi bort 3 første gang man får EBD (verdi: 15.000 kr), deretter 1 ekstra per gang man rekvalifiserer (verdi: 5.000 kr)
    Total verdi (for meg) i mine øyne:
    Første år: 30.500 kroner
    Rekvalifisering: 20.500 kroner

Så kan du godt si at jeg har tatt godt i. Men at det er verdt 0 kroner er jeg sterkt uenig i.

At man skal legge igjen en del penger for å komme dit, er det dog ingen tvil om!

15. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    5. Ingen årsavgift på AmEx plat. Det er 1.700kr spart.

RoadKing liker dette
  16. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Enig i det du skriver. Hatt 100% oppgradering fra SAS ene veien longhaul. Har det ikke så vondt som diamant...

17. Olelink

Olelink EBP

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Dette er sikkert nevnt her før, men ser ut som wifi ikke bare blir raskere (12Mbit per bruker), men blir gratis for alle bonusnivå i tillegg til SAS+ nå i de nye NEO flyene, sikkert etter hvert i de andre også ettersom de også skal oppgraderes.
    Ble sittende å lese i sas bladet idag siden vi måtte sirkle rundt TRD i omtrent 1,5t pga tette snøbyger (eller "Mine damar och herrar, Værnes meldar om stupfall av snø" som den finske kapteinen sa.

IMG_6310.jpg

RoadKing liker dette
  18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    I teorien har det vært for gull+, plus og biz, i praksis har det vært for minst sølv+.

19. Olelink

Olelink EBP

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Aaah, har nok sett meg blind på hva tabellen i info brosjyren ombord eller tabellen over medlemsfordeler og derfor ikke testet det selv, sjeldent jeg har opplevd wifi ombord og har vel også fløyet i plus de gangene :)

20. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig jeg uttrykte meg litt upresist her.

Poenget mitt var at for en person som ikke reiser nok til å bli Diamant, er det etter mitt skjønn ikke verdt det å fly for kun å oppnå Diamant. Er man noen tusen poeng eller et par turer unna, be my guest, da får man noe igjen. Ligger man og vaker på 50-60 000 poeng eller 50-60 flighter er det etter min mening null value å fly ekstra for å få Diamant.

Jeg er ellers godt kjent med fordelene EBD gir, jeg har også 100% uttelling på CU, utrolig nok :) Ellers må jeg si at vurderingene dine er "noe" høye ;) Men hver sin smak selvsagt. Jeg blir ikke diamant for å få en colaboks her og der, det gjør ikke reisen min noe lettere. Min verdi (som selvsagt ikke trenger å være noen andre sin verdi) er hvorvidt det gjør det lettere for meg å reise 120+ legs i året, i alle verdens himmelretninger.

Dette har jeg skrevet mange ganger på forumet, men personlig kunne jeg tenkt meg mer konkrete ting fra SAS. Upgrade vouchers, bedre lounger, bedre mat, mer poeng eller lignende tiltak. Da blir det en reel forskjell for min del :)

Last edited: 02. des 2016
    Tazoslo, RoadKing, Misterix and 2 others like this.

Del denne siden