Eurobonus 3.0

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 13. aug 2016.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle nesten tro at de gir mer en 54 000 CU i løp av et år, og de tjener vel ikke så mye på det heller. Poenget med en voucher er at det kanskje kan være med å fordele "CU" slik at alle som oppnår EGD er sikret minst en oppgradering på IC/eventuelt bruke på annen oppgradering ved tilgjengelighet. Ved å beholde kundene så tjener SAS penger. Alternativt så kunne de jo gi ekstra ebp slik at de selv velger om de skal bruke de på reise for poeng eller oppgradering, men da måtte de også satt grensen(poeng) for å få kortet tilsvarende. Mener å huske at 20% av SAS sine kunder står for ca 70% av belegget, så lojale kunder er must for SAS.
    SAS har 16 A330/340 med ca 12-14 flights i uken gir det ca 10 000 flighter i året.
    Gir dem 2-3 voucher "CU" per flight så går det fint. Voucher kunne f.eks gi 1person pluss til C eller to fra go til pluss.
     
    Last edited: 06. des 2016
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Altså, sier gjerne ja takk til vouchers jeg :) Men tviler på at SAS kommer med det i 3.0. Siden andre selskap har det, vil jeg anta at SAS har regnet på det, eller iallefall vurdert det.
     
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tror heller ikke det kommer, men min påstand er at det antagelig er bedre en tilfeldige CU, som kan gi skjev fordeling, og for mange ikke ser ut til å eksistere. Og som du sier andre selskap gir også slike så det er vel ikke et ukjent konsept.
     
    Insomnia4u liker dette
  4. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis alle får 4 upgrade vouchers må de oppgradere totalt 12 per flight. Det er riktignok hvis alle upgrade vouchers blir brukt. Si at halvparten blir brukt, da er det 6 per flight. Gjelder både til Plus og Business. Ser ikke noe problem i det.

    Jeg synes selv CU er ca. like bra som upgrade vouchers, da CU ikke begrenser antall oppgraderinger per år.
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er det lite CU fra Plus til C etter Plusgrade og pushing av salg ved check-in og i lounge. Mest CU fra Go til Plus. Jeg tror at siden SAS selger endel av de oppgraderingene så er det god butikk. Ergo, liten vilje til å gi bort upgrade vouchers.
     
    TomF66 liker dette
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Nettop. Så upgrade til C vil stort sett kun skje mot betaling (i en eller annen form).

    Reiste forresten CPH-ORD her nå. 11 PAX i Business. Gikk bakover i Go ....der lå folk stort sett med hver sin 4 seter og slappet av.

    Gjett hvordan det så ut i Plus: Smekkfult ..... jeg tipper på en del CU + kanskje noen som har brukt poeng. Litt nedtur da eller :)
     
  7. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk CU fra Plus til Business 2 uker siden! :) Så det skjer nok! :)
     
    Eddie47, view, Xflipper and 1 other person like this.
  8. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Det har du jo faktisk fortjent etter det siste halvåret :)
     
    SAS-EBP liker dette
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, at du ikkje får SAS Private Jet er i seg sjølv eit lite mirakel!
     
    Eddie47, Blaa and SAS-EBP like this.
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Han har vel kostet sas en god del i seteavgift så det stopper nok der :D
     
    SAS-EBP liker dette
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Så at SAS innfører Plus Saver også på skandinaviske ruter, og gjorde for moro skyld et søk på OSL-CPH i februar: Det som slo meg, er at EB-poengopptjeningen synes å skulle bli justert tilbake til pre-27/11/2014-nivå: 500 poeng for intra-skandinaviske reiser i minus, 1000 i Plus Saver/Plus (samt 1250 for Plus fullfleks).

    Dette er både gode og, vil jeg anta, dårlige nyheter: For hvis poengopptjeningen skal øke, så vil jeg også tro at dette vil komme hånd i hånd med en 'forbedring' av poengprisen på bonusreiser...
     
    Orjan.eldor liker dette
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke 100% sikkert. Kan være at dagens satser oppleves som så lave at kundene ikke bryr seg om å velge sas for 250 poeng. Og mange billetter i dag gir allerede 500/1000.
     
  13. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det må jo være en viss sikkerhet her med hensyn til denne endringen, ettersom billettene nå allerede ligger ute for salg med ny opptjening. Hvis jeg bestiller en CPH-ARN over nyttår nå og loves 500+25 % poeng, så lar jeg meg ikke avspise med 250/315.

    Et annet spørsmål er så klart om billetter for reiser over nyttår bestilt for lenge siden vil krediteres med ny opptjening.

    Ellers er jeg enig i at poengopptjeningen på visse SAS-strekninger har vært svært mager: Med bruk av Amex har man jo fått mer poeng (riktignok ekstrapoeng) for en helgehandel på Kiwi enn en reise mellom de nordiske hovedstedene.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Haha. Og det belyser jo problemet på en god måte :)
    Selv jeg med 100++ flights I året, en del Plus og et par business tjener mer poeng på kort og trumf enn reise..
     
  15. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Roald har vel gått ut og sagt at det er slik de ønsker det? Eb skal være et bonusprogram for alle. ikke bare de som flyr mye ;)
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Haha sant nok..

    Og vi får nok ny opptjening på gamle billetter.
    Det er knyttet til bookingkkasse og ikke fare basis man er booket etter. Når de skrudde ned gjaldt det også gamle reiser, men da fikk man det manuelt korrigert.
     
  17. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Det høres da absolutt fornuftig ut hvis de kan stille tilbake til gamle poengskalaen.
    Jeg forstår ingenting av at jeg skal tjene mere på hotellet, enn t/r cph-osl.
    Eller ikke minst nå som de har innført partnere hvor jeg kan tjene mere på å kjøpe take-away thai-mat til en kollega og meg enn på å fly en tur.
    Så argumentet med at man tjener så lite at man ikke shopper flyvningen på grunn av det, er nok valid.

    I forhold til upgrades, og evt vouchers. Hva med en type voucher til å stille seg på upgrade-liste? Som eks Delta praktiserer for alle sine kunder med god status (altså uten voucher). Det kunne kanskje integreres i plusgrade?
     
  18. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Som trådstarter må jeg få komme på banen igjen. Jeg må bare si at SAS har brukt ALTFOR lang tid på å komme med informasjon om Eurobonus 3.0. Hvem tror de at de 5 millioner EB-medlemmene deres er? En gjeng med barnehagebarn som følger etter "tante"? Det er på høy tid at de sier noe vettugt om det nye programmet. Kom igjen da SAS!!!:mad: Ikke hold oss på pinebenken lenger
     
    Mbj liker dette
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Litt uenig i formuleringen din. Feilen er at SAS har annonsert EB 3.0 for tidlig, de burde holdt kjeft til de visste at de var leveringsdyktige.
     
    Eddie47, Sjefen1234 and Are like this.
  20. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,154
    Bonuspoeng:
    183
    På tide å ta seg en tur ut og roe seg ned litt?

    De 5 millioner EB-medlemmene kunne neppe brydd seg mindre. SAS har heller aldri gjort noen bred offentlig annonsering av EB 3.0, så vidt jeg vet har de bare gitt de spesielt interesserte en "sneak peek" på noen av endringene de planlegger. De har også vært klare på at nytt datasystem må på plass først.
     
    watchaddicted and SASlovah4evah like this.

Del denne siden