Eurobonus 3.0

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 13. aug 2016.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    En av de viktigste tingene jeg har lært er følgende regnestykke
    [​IMG]

    Jeg tviler ikke på at SAS kan klare å levere noe bra på EB 3.0, men de har lagt opp og bygget forventninger fra tidlig av. "Sommeren 2016" og "høsten 2016" har blitt gjentatt i intervjuer og avisartikler som tidspunkt for lansering av nye EuroBonus, men det har jo ikke kommet noe konkret enda. Når man bygger opp forventninger om noe, og ikke klarer å levere på det, er det også veldig vanskelig at det man leverer oppleves som noe av bra kvalitet...
     
    geddi, Mbj, Robert H and 3 others like this.
  2. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Ja jeg trenger kanskje en luftetur:p I 40000 fots høyde med en GT og en pose pretzels. Men mener nå likevel at siden Eivind Roald har skapt forventninger til EB 3.0 via diverse intervjuer o.l at dette kunne bli presentert på en ryddig måte og ikke gjennom andre kanaler (se for eksempel PDF'en i tråden om loungeendringene fra 1 januar). Et eksempel jeg selv lurer på er hva som skjer med EB-poengenes varighet. Roald sa klart og tydelig at så lenge det var aktivitet på kontoen i løpet av 12 måneder, skulle poengene ikke utløpe. Men poengene har fortsatt utløpsdato. Det kan da ikke ta så lang tid å implementere forandringene.
     
  3. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    for min del er jeg mest skuffet over avslutningen av familiekonto. Her var det vel fra tidlig vår lagt opp til fra SAS sin side, at denne skulle forbedres ? intet er skjedd ennå, så skjønner ikke hvorfor man avslutter ét produkt før neste er klart.....
    Man kan selvfølgelig si at vi på et flyforum er spesielt interesserte og er en liten del av de 5 millioner medlemmer, men vi er kanskje også noen av de mest loyale ?
    Synes rett og slett at måten SAS håndterer utrulling av EB 3.0 er katastrofalt dårlig.
     
    geddi and Mbj like this.
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig.

    Dette var den største forbedringen av EB gjort på en god stund etter min mening. Jeg flyr alltid *A og som regel SAS Plus med familien på ferie og da har det samlet seg opp en del poeng rundtomkring som jeg gjerne vil ha på min konto, så håper i det lengste at det kommer en mulighet for å samle opp de tapte poeng i løpet av perioden. Er vel fort snakk om 50-60 000 poeng nå og mer skal det bli over jul.. Klarte å komme meg ned i totalt ca 300 poeng totalt utenfor min familiekonto ved å booke billetter fra hver enkelt konto, men nå er jo den jobben fullstendig blåst bort :D
     
  5. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    EuroBonus 3.0 er en kommunikasjonsmessig fiasko av Eivind Roald. Fint smil og flott hår, men bak fasaden er det mye tomme ord og brutte løfter.

    Finnes det noe verre enn å holde sine beste kunder for narr?
     
    geddi, Robert H, milehigh and 2 others like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel litt sterkt sagt å si at det er å holde kundene for narr. Slik jeg har oppfattet det har de ikke lovt noe som ikke kommer, problemet er leveringstidspunktet. For meg som er i IT bransjen selv, så kommer det ikke som noen overraskelse at de blir forsinket.
    På generelt grunnlag syns jeg det er bedre å vente på noe, og det fungerer, enn at det leveres til lovt tid fordi det er viktigst, og så er det bare feil.
     
  7. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Som representant for samme bransje som du er i, AMEN!
     
    kaijoar and RoadKing like this.
  8. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Fra enda en som er i IKT-bransjen, men dog blandt de som pønsker ut og selger nye drømmer, og ikke har ansvaret implementering og slike detaljer:
    Hva i helvete er problemet? Det er jo bare en SMOP???


    (Small Matter Of Programming)
     
    Henrik, rkvalvaa, Thomas123 and 5 others like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    He, he...
     
  10. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe... Enig (og ja - jeg er i samme bransje). Bare synd at de f... kommunikasjonsfolka går så høyt på banen så alt for tidlig. :)
     
    RoadKing liker dette
  11. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Hrmf....
    Hadde det ikke vært for oss hadde alle sittet med kuleramme fortsatt!
     
    RoadKing and kaijoar like this.
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kritiserer du kuleramma også nå?!
     
    kiev liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Teamwork @kiev :)
     
    kiev liker dette
  14. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Eg er alltid tålmodig når det kjem til situasjoner der leveringstid er uklar. Det er vel kanskje (dei fleste) av oss? Likevel, som fleire poengterer i tråden - så er det særs problematisk å gå ut med fleire moglege tidspunkt for lansering, for deretter å spreie rykter, utan å fullføre dette. Dette er oppskrifta for å miste kunder og omdømme.
     
  15. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Ha, ha, ha, hadde ikke hørt om SMOP før :) Jobber som leder for mange utviklere og har flere ganger fått stygge blikk nå jeg sier "Jamen, det jo bare en IF, THEN, ELSE" ;-)

    Fra spøk til alvor, har flere ganger tenkt på hvordan diskusjonene mellom SAS sin Teknologidirektør og Eivind Roald har foregått. Ser for meg både verbale og fysiske boksekamper ;-)
     
  16. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Problemet er vel at de ikke prater sammen i det hele tatt. Det kan i alle fall virke slik.
     
    milehigh liker dette
  17. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel helt vanlig at udugeligesjefer lover ting de ikke har kompetanse til å forstå seg på.
     
    kiev liker dette
  18. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Siden vi allerede er langt utenfor topic og i gang med å sparke i øst og vest: dette er et typisk blårussfenomen. Så snart de gutta har forstått(?) EBIT1og EBIT2 kan de være sjef for hva som helst. Ingen skulle hatt lov å spekke systemer eller selge eller lede noesomhelst med teknologiinnhold uten minimum ett år med erfaring fra koding. Årntlig koding!
     
    rkvalvaa, Radio, Bernd and 1 other person like this.
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Liker denne:
     
    baard29, rkvalvaa, helged and 6 others like this.
  20. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    "How do you know before you try?"
    :D:D:D
     
    Fredrik81 liker dette

Del denne siden