Jeg postet dette opprinnelig på et annet forum, men synes egentlig diskusjonen er såpass interessant at det kan være greit å få input fra poengintelligentsiaen.
Quote meg selv fra et annet forum:
"Ny prosedyre hos SAS. EuroBonus pusher nå alle extraordinary circumstances (streik, vær, teknisk, vulkan) foran seg og nekter å gi ut poeng iht. opprinnelig reiserute. Ble rammet av LH-streiken, var booket i 100%, ble booket om til 25%, men fikk blankt avslag av EuroBonus da jeg ba om poeng iht. opprinnelig reiserute. Ble tørt henvist til medlemsbetingelsene og ferdig med det."
Tidligere har jeg alltid fått poeng iht. opprinnelig reiserute, enten jeg fløy med SAS eller Star-partnere når noe har gått galt. De har aldri pushet "
extraordinary circumstances", men nå virker det som EuroBonus har headhuntet tidligere kundebehandlere fra forsikringsbransjen for å automatisk avvise alle innkommende krav.
For meg handler det om veldig lite poeng, eller man må jo fort reise noen rundturer innenriks med SAS for å opptjene de samme poengene, men det er denne plutselige holdningsendringen jeg er skeptisk til.
Det skal bli morsomt neste gang jeg må bookes om p.g.a. et eller annet "extraordinary" (i SAS´ øyne) og jeg står og instruerer agenten om jeg må bookes i bookingklasse Q eller høyere
Jaja, mest kjipt for de som står bak meg i køen egentlig.
Flere med samme erfaring?
Vis alt...