EuroBonus: Ikke lenger poeng iht. opprinnelig reiserute ved irreg.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ILS2, 27. april 2015.

  1. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg postet dette opprinnelig på et annet forum, men synes egentlig diskusjonen er såpass interessant at det kan være greit å få input fra poengintelligentsiaen.

    Quote meg selv fra et annet forum:
    "Ny prosedyre hos SAS. EuroBonus pusher nå alle extraordinary circumstances (streik, vær, teknisk, vulkan) foran seg og nekter å gi ut poeng iht. opprinnelig reiserute. Ble rammet av LH-streiken, var booket i 100%, ble booket om til 25%, men fikk blankt avslag av EuroBonus da jeg ba om poeng iht. opprinnelig reiserute. Ble tørt henvist til medlemsbetingelsene og ferdig med det."

    Tidligere har jeg alltid fått poeng iht. opprinnelig reiserute, enten jeg fløy med SAS eller Star-partnere når noe har gått galt. De har aldri pushet "extraordinary circumstances", men nå virker det som EuroBonus har headhuntet tidligere kundebehandlere fra forsikringsbransjen for å automatisk avvise alle innkommende krav.

    For meg handler det om veldig lite poeng, eller man må jo fort reise noen rundturer innenriks med SAS for å opptjene de samme poengene, men det er denne plutselige holdningsendringen jeg er skeptisk til.

    Det skal bli morsomt neste gang jeg må bookes om p.g.a. et eller annet "extraordinary" (i SAS´ øyne) og jeg står og instruerer agenten om jeg må bookes i bookingklasse Q eller høyere :p

    Jaja, mest kjipt for de som står bak meg i køen egentlig.

    Flere med samme erfaring?
     
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Ser nu at det var LH som ombookede dig... Så er det vel LH som du skal tage denne med og ikke EuroBonus. EB poster vel bare de point, som LH beder dem om.

    Havde det været på SAS metal var sagen en anden - og her har jeg ikke hørt om at man ikke bare får for oprindelige rute....
     
  4. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Igjen; hva er det for slags folk som bestemmer slikt? Hyrer de inn lokalpolitikere? De (vel, egentlig "vi") er eksperter i å krangle om kroner og ører, mens millionene triller ut. Det blir litt sånn her, irritere gode og velvillige kunder som helt frivillig har bundet repet rundt sin egen hals (Les; inngått i et bonusprogram med den psykologiske bindingen til et - muligens dyrere og dårligere - selskap enn mange andre, blir etablert). De krangler altså på vannglass og et og annet bonuspoeng, istedenfor å pleie de trofaste kundene ved å utvise litt raushet og romslighet. Ingenting gjør en reisende gladere, enn å møte et menneske som sier at "Klart, det fikser vi!" og slenger inn et smil på kjøpet.

    Jeg skjønner det bare ikke. Lojale kunder er verd gull, diamanter og laubær i enkelte bransjer. Også holder de på slik. De burde la en god adferdspsykolog evaluere hele servicekonseptet.
     
  5. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noe nytt at man selv må styre med partnere for å få poeng iht. opprinnelig reiserute? Tidligere har EB løst dette på en smertefri måte, kreditert meg og ferdig med det. Om de i ettertid har tatt en runde med den aktuelle partneren på kammerset av bokføringshensyn, vites ikke, men uansett greit å slippe det som kunde.
     
  6. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal ikke kunne sige hvad der ligger til grund for det. Men man kunne jo forestille sig, at de evt. ikke længere får point af partneren for den oprindelige bookingklasse og derfor ikke vil betale for at en partner ombooker til en lavere klasse.

    Jeg ved det som sagt ikke, men som sagt kan der ligge flere grunde bag og det betyder ikke nødvendigvis (man kan også sagtens betyde det) at det bare er SAS, som ikke er samarbejdsvillige.

    At man kan blive sendt i ring mellem forskellige partnere er desværre ikke noget nyt når flere selskaber, bonusprogrammer m.v. er involveret. Det er flybranchen vel notorisk kendt for ;)
     
  7. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    Jeg ble ombooket til LH under streiken til SAS i begynnelsen av Mars, sendte mail til gullmailen og ba om opptjening i henhold til opprinnelig billett, fikk svar og poeng etter en time, ingen spørsmål spurt.
    Etterregistrerte faktisk LH-flighten bare for å se hva som skjedde, den ble også kreditert :cool: så jeg fikk dobbelt opp, men det var nok en bug i SAS sine ITsystemer ;)
     
    Flemming Poulsen liker dette

Del denne siden