Eurobonus live event 11.3.2021

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Elo, 11. mars 2021.

  1. Pettersen

    Pettersen Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Må si at SAS bommer på ballen her - totalt. 4x poeng er selvfølgelig bra, men det virker ikke som om dette er noe de har tenkt gjennom.

    For det første hjelper det lite med å oppfordre til mer reising nå midt i en periode med økt smitte og der myndighetene oppfordrer til å holde seg hjemme og unngå unødvendig reise. Det er tvilsomt at alt er endret når vi skriver april.

    For det andre er ikke det målrettet overhode. En statusløs har like lett for å bli gull som en som allerede har status. Var ikke målet å få folk til å beholde status? Så at målet var å ha like mange med status etter korona, og det oppnår de nok med dette, men på helt feil måte med å bytte de med status med "statusløse".

    Å bruke ekstra statuspoeng som bonus ved reising er noe de burde innført gradvis når det har faktisk har begynt å normalisere seg. Og måten de burde gjort det var å øke gullbonus fra 25% til 300% slik at det er de som har status som får hjelp til å beholde status, ikke gi ut til nye "gratis".

    Men når det er sagt virket det veldig på han som svarte som om de kom til å utvide deg hvertfall 2 måneder til.
     
  2. madsop

    madsop Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Ja, kjenenr at eg ikkje synes det er så kult at dei absolutt vil ha oss til å reise når vi bør reise minst mogleg.
     
    Jan Fredrik and shadow like this.
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
  4. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Da er denne MR'en booka, håper det ikke blir noe problem med returen siden det er kun 30 min. mellom dem. Dere som er vant med denne ruten, er sete 2A helt ok? Eller er 1F bedre? Ellen et annet?
     
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,154
    Likes mottatt:
    7,907
    Bonuspoeng:
    183
    Handler han hos Coop, betaler med Amex OG bruker medlemskort, så blir det både poeng og medlemsbonus!
     
    Travellingalf and EgilSk like this.
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    WF har ikkje publisert noko om 'Noreg rundt'-billetten for 2021 – enno.
    Det er vel nokre år sidan denne billetten gav noko anna enn ekstrapoeng. Sjekk denne tråden.
     
  7. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Det høres egentlig ut som vinn-vinn :)
     
  8. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    En ting jeg ikke forstår. Min nye periode starter 1 april. Jeg har fått forlenget gull ett år til. Men hvis jeg nå klarer å bygge opp 45000 poeng fra 1 april 2021 til 1 april 2022 betyr det da at jeg får beholde gull i perioden 1 april 2022 til 1april 2023?
     
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ja
     
    Akhtarwakas liker dette
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    For ikke si at det MÅ du gjøre det dersom du skal være EBG fra april 2022. Bare å reise litt innenlands i Q2 i år så er du er ;)
     
  11. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Tenker å benytte meg av 4*poeng tilbudet gir meg 20000 poeng sammen med amex sine 20000 så er jo perioden 2022-2023 sikret tenker jeg.
     
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle egentlig flytte en fligth OSL-EVE_OSL i går, og kunne velge en voucher ... Muligens en glipp. Så valgte voucher jeg :)

     
    holmen liker dette
  13. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her. Men sier ikke nei takk til et nytt 4x-tilbud i for eksempel september. Med 32K poeng via Amex og MC, skal det ikke så mye til for å sikre enda et års opptjening med LTG.
     
  14. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei folkens.

    Jeg trenger ca. 36 000 poeng for å bikke over til diamond.
    Jeg ønsker å benytte meg av 4x tilbudet i juni, men har dere forslag til rute?

    Takk :)
     
    Last edited: 19. april 2021
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk denne tråden :)
     
    Kristian liker dette
  16. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Takk! :)
     
  17. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    Er det noen som har hørt/plukket opp noe her? Nå er det jo snart juni, og fortsatt ikke fri slipp på å bevege seg, selv om det sakte men sikkert muilgens går rett vei.

    Jeg også satt med inntrykk av at de regnet med å forlenge utover august, men synes jo de snart kunne kommet med noe rundt dette.
     

Del denne siden