Eurobonus poeng på Hotels.com

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av holmen, 13. sept 2016.

Tags:
  1. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Bodde på Radisson Blu Royal Bryggen nå i helgen som var
    Booket ordinært på Hotels.com en god uke før ankomst.
    Fikk poeng via Amex, samt rewards netter.
    Oppga Eurobonus nummer ved innsjekk og fikk 500 poeng pr natt der også.
     
  2. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Nesten full pott med andre ord, heldig, ikke alltid det går når du bestiller via 3dje part.
     
  3. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser at de nå tilbyr doble poeng, 1200 EBB pr booking.

    Siden jeg har tenkt å reise til Thailand i Januar, så lurte jeg på å booke to rom på to forskjellige gjestehus for 23 kroner natta hver, ( 52 EBB pr krone ),også overnatte på ett litt bedre sted selv rett nede i gata for disse to plassene. Dette betyr at jeg vil trolig bruke 150 kroner natta for å holde tre rom på tre forskjellige steder, noe som betyr at jeg vil sanke 3600 EBB natta, igjennom å sjekke inn hver dag for å få ei ny booking hver natt der nede.

    Spørsmålet er om noen har prøvd dette før, og i såfall har det funket for deg som har prøvd å gjøre dette? Eller har datasystemet fanget dette opp og stoppet det?
     
    Ursa liker dette
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor fant du dette tilbudet? Det er jo faktisk ganske godt, og bedre enn Viatrumf.
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Scandipendler liker dette
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Men det gikk visst ikke ann å bruke hotels.com profil på bestillingen, da mister man en natt på hotels.com rewards, men absolutt en uslåelig deal uansett, takk for tips!! :)
     
    Last edited: 30. sept 2016
  7. Sliteren

    Sliteren Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Da var et opphold delt opp og bestilt på nytt. 480 EB poeng per 100 krone.

    Det eneste er at jeg ikke helt forstår verdien av en rewardnatt. Er det slik at man får trumfpoeng for verdien av rewardnatten?
     
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får ikke mailer fra SAS, så det forklarer saken.

    Men et spørsmål her: Gjelder det bookinger foretatt (og forhåndsbetalt) frem til og med 12/10 eller er det begrenset til kun opphold foretatt til og med 12/10? (Jeg antar vel sistnevnte).

    Og et annet spørsmål fra en uinnvidd: SAS reklamerer med inntil 20 % rabatt hvis man har bestilt en flyreise hos SAS, men hvordan får man i så fall denne rabatten? Det er, såvidt jeg kan se, ikke noe sted å fylle ut informasjon om bookinger/flights i bestillingsprosedyren.
     
    Last edited: 30. sept 2016
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @Scandipendler
    Vet hvis man logger inn på SAS også klikker seg inn på en booking pleier det å dukke opp helt nederst der inne. Vet ikke om det var akkurat det du var på utkikk etter men det er da verdt å sjekke :)
     
    Scandipendler liker dette
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Mange takk! Og attpåtil fant jeg ut at tilbudet om dobbelte poeng gjelder bookinger foretatt frem til 12. oktober, uansett dato for opphold.
     
    Misterix and Travellingalf like this.
  11. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    På Eurobonus sine medlemsvilkår så ser jeg at ordlyden er som følgende: 2.9.... During a hotel stay, points can be earned only for one room by one person at one time.

    Når jeg ser på dette, så lurer jeg på om det foreligger ett smutthull i det at en kan booke ett rom hver på to forskjellige hoteller, ett som jeg fysisk overnatter på, og ett superbillig rom rett over gata som jeg sjekker inn på, henter nøkkelen mens jeg sover på det finere hotellet hver natt. Tror dere at dette er mulig? Eller er paragrafen hel-gradert slik at det kun er 1 rom per person i datasystemet? Er det noen på dette forumet som er i Thailand, Kambodsja eller Laos nå som kan prøve dette ut?

    Jeg hiver gjerne ut 23 kroner for å "kjøpe" 1200 EBB eller 600 EBB for den slags skyld :)
     
    Last edited: 30. sept 2016
  12. Sliteren

    Sliteren Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Er det snakk om 23 kroner (hva faen) tror jeg det er bare å kjøre på uansett hvordan vi her inne tolker den regelen.

    Når det er sagt synes jeg "at one time" tilsier at man ikke kan ha flere bestillinger de samme nettene.
     
  13. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    prisen er den samme som om jeg ikke har booking
    får ikke opp 20%
     
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @leeds1979
    Kjipt! :(
    Men når jeg sjekket det for en stund tilbake selv så ble det en god del hundre lapper dyrere når jeg sjekket Radisson OSL...
     
  15. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal bo 32 netter på hotell f.o.m. november, kan jeg med "1200 EB pr. opphold tilbudet", booke en og en natt i 32 bestillinger? Dermed sanket inn 38400 poeng + 20 poeng pr. 100,-? Damn! :p
     
    Misterix and Travellingalf like this.
  16. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Står per opphold. Alle andre hotellprogrammer regner back to back stays som et opphold. Antar hotels.com gjør det samme. Kan du hotel hoppe så er du bankers.
     
  17. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    B2B problemet er løst ved at jeg og kona booket annenhver natt hver... ;)
     
    Ursa, DanH, Islending and 3 others like this.
  18. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det høres ut som mye bookingjobb

    Hva sier de på hotellet når du kommer med 4 forskjellige bookinger for de fire nettene i langhelgen?
     
    RoadKing liker dette
  19. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke i det hele tatt, bare trykke "tilbake" og endre dato og navn... tok 10 min. Måtte beholde noen av opprinnlig bookingen for å sikre meg concierge status neste år også... Hvorfor skal de si noe i det hele tatt? Skal jo sjekke ut hver dag før jeg drar på jobb. Null pes overhodet... slipper å rydde og vaske, frokostbuffé hver dag, gangavstand til jobb... skulle gjort dette oftere, ungene er ihvertfall lykkelig. ;)
     
    kaijoar and Travellingalf like this.
  20. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Sier du nå at du sjekker ut og inn igjen hver dag....... jeg er for lat til det - så da for det heller bli noen færre poeng.

    Hadde to bookinger over et ukes opphold en gang - og da var jeg stressa de første 3 dagene for at hotellet skulle klare å håndtere overgangen og beholde oss på samme rom :)
     

Del denne siden