Eurobonus VS Miles & More.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Satyv, 08. mai 2016.

  1. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er pr i dag EBG, men skal fly endel med Lufthansa fremover Oslo - Frankfurt - Port Harcourt (Nigeria) Economy+ eller business.

    Jeg er litt usikker på hva jeg bør gjøre her, om jeg bare skal tjene opp EB eller om jeg skal ta opptjeningen hos Miles & More. (pr dags dato statusløs hos de, men har jo EBG frem til februar neste år så det vil ikke være noe problem å benytte *A lounger) Noen som har noen synspunkter på hva jeg bør gjøre?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville regnet opptjening på hver av disse og gangetabellen opp med antall reiser i året for å se.
    Den store fordelen med M&M er tilgang på LH/LX F.

    Du trenger 100000 miles for senator, mens du får Diamond etter 90000 miles.
    Mao jeg ville kun valgt M&M om jeg hadde minst 300000 miles i året..
    Lufthansa gir vel heller ikke spesielt mye upgrades..
    Skal man kjære på LH bør man sikte på HON :)
    Og da må man fly mye business.. Eco gir ingen HON-poeng...
     
    Satyv liker dette
  3. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville kontaktet Lufthansa og spurt om du kunne fått sølvkort (Frequent Traveller) hos de. Da får du 25% ekstra miles med en gang slik EBG gir (samme på Senator og HON), noe som kan være litt surt å gå glipp av siden du jo allerede har gull. Lufthansa gir ikke statusmatcher sies det, men iflg. statusmatcher.com har folk med en god argumentasjonsrekke gang på gang sluppet gjennom. Siden du skal fly mye med de i Economy+ og business så tipper jeg de mye lettere sier ja. Kan hjelpe deg med å skrive søknadsepost til de hvis du trenger noen innspill. Bare si ifra på pm da. Lykke til!
     
    Satyv liker dette
  4. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Reiser du sånn passe mye (50.000) poeng i året så sier jeg EBG fremfor M&M FT
    Reiser du mye mye (100.000) poeng i året så sier jeg M&M Sen foran EBD

    Jeg har begge deler så jeg burde i hvertfall vite hva jeg snakker om.

    Kan også skyte inn at jeg klarte å argumentere meg til M&M FT med EBD statusen til SAS.
     
    Satyv and Petter B-C like this.
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hva gir senator som du ikke får med EBD?
    Upgrade vouchers?
     
  6. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    På papiret er det bare det ja, men de er greie å ha de altså. Men hvis du reiser mye Lufthansa så gir det også fordeler som:
    • En hotline til kundeservice som faktisk kan hjelpe deg.
    • Veldig god tilgjengelighet til "Lufthansa group" award seats. (Du kan også booke seter så lenge det er ledige plasser på flyet, men da med 50% påslag i prisen)
    • Du kan ha med partner på award reise til 50% av prisen.
    • Du kan overtrekke kontoen din med 50.000 miles hvis du mangler poeng til en reise.
    • En og annen slenger med oppgraderingen på IC og litt oftere oppgradering i Europa ved fulle fly.
     
    Last edited: 09. mai 2016
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet ikke om reisene dine til Nigeria er oljerelatert, men viss det stemmer og du jobber for ett oljerelatert selskap så kan du melde deg inn i Lufthansas Oil & Energy Club og på den måten få en snarvei til M&M status. Det følger også med en rekke andre fordeler.

    http://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/no/general_information?l=en&nodeid=1149777168
     
    Satyv liker dette
  8. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for innspill folkens :)

    Jeg må regne litt på det å se hvor mange poeng jeg klarer å få med de planlagte flyvningene. Det er oljerelatert, så "oil & energy club" så bra ut, så slipper jeg eventuelt å "krangle" om FT status.


    https://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216843 I forhold til å ta opptjeningen i EB, så ser jeg det står "Flights Worldwide, valid from July 1, 2015. The points you earn depends of distance in miles flown" noen som vet hvordan jeg kan regne ut hvor mye EB poeng jeg får i de forskjellige klassene? Ruten er Oslo - Frankfurt-Abuja(stopper her i 1 time) før vi flyr videre til: Port Harcourt. Ser også at i C,D, J får man 200% opptjening i business og 150% i Z. Jeg blir litt forvirret av alle de bokstavkodene i de forskjellige klassene jeg altså! :D

    Den økningen i prosenter er kvalifiserende poeng regner jeg med?
     
    Last edited: 09. mai 2016
  9. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Bare det at Senator-status er gyldig i to år er argument nok til å satse på det foran EBD. Sistnevnte kan du ev. gå for i "hvileåret" ditt ;) I tillegg er jo LH HON så langt foran alt SAS kan tilby, at om man i det hele tatt befinner seg innenfor en mikroskopisk sjanse av å oppnå det, så hadde jeg kjørt på.

    Nå skal jeg EuroBonus relanseres atter en gang over sommeren. Tipper det blir positive endringer for EBD og EBP, men man vet jo aldri med SAS...
     
    Satyv liker dette
  10. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Dessverre så tror jeg det blir veldig vanskelig å oppnå HON. (dvs umulig) 600 000 miles i 2 år på rad etter hva jeg har sett. Jeg skal kun fly tur/retur Port Harcourt. Skal jobbe 5 uker på og 5 uker av, så det blir nok ikke mer enn 5 tur/retur på år. Det kan muligens se ut som det er litt lite til å oppnå Senator. Denne viser at jeg får fra 9686 til 19 058 miles for en T/R i business med de 25% eksta miles man eventuelt får som frequent traveller. http://www.meilenrechner.de/earn_miles.php?language=eng
     
  11. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Har lest gjennom vilkårene og fordelene for oil & energy club. Virka jo meget gunstig med instant FT status, day room i FRA og enda mer tillatt bagasje. Den dagen du ikke lenger kvalifiserer for oil & energy virka det som du beholder statusen og at det kun er de ekstra benefitsene du mister. Hvis det stemmer så er det jo bare å kjøre på.
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer bra med min erfaring også. Jeg fløy ikke nok til å beholde Oil & Energy Club medlemskapet mitt det siste året og mistet derfor dette. Men fikk nytt M&M kort (med samme status) i posten med ett hyggelig brev der de ba meg om å ta kontakt igjen for å fornye mitt Oil & Energy medlemskap om reiseaktiviteten min skulle forandre seg.
    PS! Jeg har ikke fokusert på å beholde det i det hele tatt, men slik jeg har forstått skal du ikke ha mye relevant reiseaktivitet før man opprettholder medlemskapet.
     
    Satyv liker dette

Del denne siden