Eurocard platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av stashorizor, 10. juni 2022.

1. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Noen her som bruker kortet? Jeg har hatt dette nå i stedet for amex platinum i noen måneder. Dessverre er jeg litt skuffet. Bakteppa leveres av TEN og i Norge er det overtatt av tidligere Quintessentially. Døgnconcierge der man får tak i folk i London utenom de vanlige tidene som så langt har vært lite behjelpelig. Jeg var egentlig positiv overrasket over nettsiden, men informasjonen der er komplett utdatert. Man få enten ingen info om perks på hotellene som er med i programmet, ellers er hotellet faktisk ikke med, til tross for at dette annonseres. Hotellpris er og et mysterium, man må sende en forespørsel så får man svar, alltid fra den internasjonale desken, med til dels bizarre priser over hotellets egen best available rate. Det samme gjelder restraurantene, hvor det angivelig fins en liste med held tables. Jeg prøvde dette i las vegas, der jeg bare fikk beskjed at restaurant meldte tilbake at de ikke hadde held tables for mastercard... lol.

Jeg har et visa infinite og hef fungerer både concierge og hotellprogrammet betydelig bedre, også fordi nettløsningen er meget transparent. NB at hotellfordelene er ikke på lik linje som fhr og det jeg trodde var fordelene med eurocard plat.

deres inntrykk/erfaringer?

Spielhaug liker dette
  2. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,063
    Bonuspoeng:
    183
    Hatt det i ca 15 år. Var ganske imponerende første gang, da kom det en plexiglasskube på ca 10x10x10cm i posten med en hel stabel av tilleggskort i uthulingen i midten. Men de bleknet etter hvert, og den eneste virkelige perk var en god reiseforsikring hvor man kunne shoppe for 10k så snart man fikk en PIR i hånden. Holdt meg med tysk arbeidstøy (=Boss dresser) i flere år bare på LHR bagasjeforsinkelser :)
    Ga opp hele greien til fordel for Amex Plat som har bedre loungeløsning, concierge og nesten like god forsikring, selv om øvrige perks virker bedre i Oslo enn i bartebyen.

3. stashorizor

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Har du noen gang brukt reiseporgrammet til mc/TEN?

4. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,063
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, bare Amex GBT, og de er ikke mye å rope hurra for.
    TEN er vel bare tilgjengelig i USA? Fikk aldri noe tilbud fra de i bunken med tilleggskort?

5. stashorizor

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Nei de står bak mastercard travel & lifestyle og har og kontor i norge.

kiev liker dette
  6. stashorizor

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Mh ok en ting som jeg ikke sjekket så mye rundt før er de vanlige hotelbookingene via dem. Ettersom noen i dnb pb tråden nevnte gode rabatter i new york så sjekket jeg for milan i høsten og det stemmer, prisene er stort sett billigere enn OTA prepaid rates, og ofte fleksible..

Del denne siden