Jeg skal fly første leg BNE-TPE i økonomi (X) og videre i biz med Thai. Spørsmålet er hvor mye baggasje jeg kan ta med hos Eva. Har gullkort om det har noe å si. I sas app står det at vi kan ta med 40+40+10kg. (2 voksne + infant) men får ikke dette til å stemme med Eva. Noen som har tips til riktige regler? Sliter også med å få kontakt med Eva pr telefon.
Reiser du på sammenhengende billett så er Thai most significant carrier og det er deres bagasjeregler (og dermed businesskvote) som gjelder.
Hvordan blir Thai most significant? Pga bookingklasse? Flytiden med EVA her er vel ca det dobbelte av den med Thai? Hvis reisen går til BKK da, og ikke videre til feks CPH
Antok at han skal videre hjem til Europa. Flytid har forøvrig ingenting å si når man skal finne most significant carrier, men heller hvem som først krysser grensen mellom et av de tre definerte IATA-områdene, evt underområde hvis reisen er innenfor samme område. Går reisen til BKK er det EVA sine regler som gjelder siden de krysser grensen fra Southwest Pacific til South East Asia. Skal man helt til Europa er det TG som krysser grensen mellom område 3 og område 2 med flighten BKK-Europa. I praksis vil vel dette som regel uansett være lengste flight.
Aha, det var jeg ikke klar over. Ser jo at det står samme på alle billettene 40+40+10. Skal fly TPE-BKK-CDG-FRA-SVG. Så da er det vel Thai sine regler som gjelder.