Expedia +Gold - Erfaringer? Fordeler? How to use?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av TElg78, 18. juli 2017.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Hei.

    Fikk melding i dag at jeg har blitt Expedia +Gold medlem... Noe jeg bør bry meg om? Hvis ja, noen som har tipps?
     
  2. Trembler

    Trembler Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Selv har jeg bare merket raskere respons på telefon de få gangene jeg har mpttet ringe inn.

    +Gold nummeret fungerte dog like fint når jeg ikke hadde status (fikk det opplyst av en kollega) så hvem som helst kan ringe det om de vet hva det er.
     
    TElg78 liker dette
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Det finnes utvalgte +VIP Access hoteller som gir deg ekstra fordeler som +Gold-medlem. Ca en uke før oppholdet får du e-post om dette. Jeg bor på et slikt hotell i Kroatia nå og her var (den forhåndsvarslede) fordelen en fri spabehandling per rom per opphold. I tillegg fikk vi oppgraderte rom med fruktfat og vin som velkomstgave. Kun jeg er +Gold, men hele reisefølge fikk oppgradering :cool:
     
  4. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har vært +Gold noen år og får alltid oppgraderinger og knall service på alle utvalgte VIP-hotell :)
     
    Baldrick liker dette
  5. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er utvalget og tilgjengeligheten av slike hotell? Føler man at man får "utbytte" av fordelen?

    Har selv brukt Hotels.com på grunn av at man får hver 11. natt gratis, men Expedia gir mer rabatt på kredittkortet. Dersom man ikke må bruke Trumf pga Eurobonus så er det Remember som har best tilbakebetaling på sin reward-side. De har 8% (uten skatter/avgifter) på Hotels.com og 12% på Expedia (vs. 5.5% og 9% hos ViaTrumf). Totalt gir dette en verdi/rabatt på ca. 16% hos Hotels.com og 11% hos Expedia. Spørsmålet er da om fordelene hos Expedia+ er såpass mye mer verdt enn differansen i kroner og øre.
     
  6. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Har du regnet inn verdien av bonuspoeng hos Expedia?
    De skal tilsvare ca 6% om du tar dem ut i overnatting på VIP Access hotell, eller 3% på et vanlig hotell. I tillegg har du som Gold+ medlem ekstra inntjening av poeng, både prosentmessig og som en fast sum per bestilling.

    Jeg orker ikke finregne nå, stranden kaller :)

    Freddyen
     
    Pepeu liker dette
  7. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, jeg visste faktisk ikke at poengene hadde noen verdi, da det er veldig dårlig forklart på oversikten over Expedia+. Men da er forskjellen enda mindre. Nøyaktig finregning blir nok umulig når man begynner å gå i dybden, da det kommer an på veldig mange variable. Kommer man til å bo på et VIP+ eller ikke? Hotels.com har også noe "lignende", med det de kaller "Din hemmelige pris", men dette er bare på noen tilfeldige hotell. Man får flere av disse jo høyere nivå, og slik jeg har sett tilsvarer det en rabatt på ca 5%.

    Expedia og Hotels.com har samme eiere, så det er sikkert mer smak og behag hva man vil bruke da de samme rommene stort sett ligger ute begge steder til samme pris etter hva jeg har observert. Fordelene de gir gjennom Rewards og Expedia+ er nok satt opp til å gi akkurat like stor rabatt i snitt.

    Bare husk å alltid sjekke hotell-nettsiden før man booker. Jeg har flere ganger booket hotellet direkte da booking-sidene tar et større påslag enn rabatten tilsier. De fleste ganger er dog prisen den samme, og man sparer derfor en del kroner.

    EDIT: Og som et lite bonus-tips; En jeg kjenner driver hotell. Han sier de må gi Hotels.com/Expedia og Booking.com store rabatter når de legger ut rommene der, mye mer enn det vi får i rabatt. Dersom man ringer og spør kan derfor man få mer rabatt enn dette. Får de bestillingen direkte sparte de visstnok også mye ekstraarbeid. Dette var visst ikke veldig unormalt, selv om det ikke skjedde veldig ofte.
     
    Last edited: 20. juli 2017
    Baldrick and freddyen like this.
  8. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Er visst også Expedia gold for det neste halvannet året.
    Disse to med kryss er vel veldig interessante for oss, skulle jeg tro.

    expediaGold.PNG
    Men antar at man fortsatt ikke får hotellkjedenes egne poeng uansett?
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    De "fordelene" har man vel uavhengig av Expedia+?
     
    Travellingalf liker dette
  10. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vet ikke.
     
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Om noen av dere booker flyreiser på Expedia for Lufthansa, Swiss, Brussels eller Austrian
    og bruker MyFlights app; supert om du gir tilbakemelding om booking-oppdateringer fungerer.
     
  12. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    For min del har jeg et reisemønster som ikke gir gode muligheter for oppsamling hos en kjede, og jeg har vært CC Gold og Scandic 2nd Floor uten at jeg opplever at dette har gitt mye. Og jeg opplever at hotellprogram er for lukket. Du må booke på riktig plattform gjennom riktig kanal for å få poeng. Det blir for kopmplisert!

    Etter jeg fant Expedia og Viatrumf og booker alt gjennom det systemet har jeg opplevd god oppmerksomhet.

    Første VIP-booking som Sølv medførte oppgradering fra Business til Suite på et 6 dagers opphold. Første VIP-booking som Gull medførte oppgradering fra standard til Superior hos CC + frukt og vann.

    Og det virker som Expedia er opptatt av at vi får fordelene som er lovet. Meget raske svar på tilbakemelding fra både Expedia og hotell hvis noe ikke er som forespeilet. Absolutt tommel opp på pris, fordeler og oppfølging!
     
  13. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Må teste ut dette!
     
  14. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Og dette "dukker opp av seg selv" når du booker VIP-merkede hoteller? Altså Expedia sender med status når de reserverer på hotellet for deg? Du må ikke stå der klein og mase selv?
     
  15. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    For mine opphold har det gått av seg selv. Jeg får beskjed ved innsjekk at pga min status har jeg blitt oppgradert.

    Sist gang skjønte jeg ikke at jeg var oppgradert og gå dårlig tilbakemelding på Expedia. Det gikk (helt sant) 10 minutter fra tilbakemelding til Expedia til hotellet ringte, så det virker som de har kontroll på hvem som bruker penger.
     
  16. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Da booket jeg hotell i Singapore i påsken, via Expedia. Har ikke brukt de før, holdt meg til CC eller hotels.com. Skal bli artig å se om Viatrumf fungerer denne gangen, eller om de lurer seg unna, slik de har gjort før.
     
  17. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Fra hva jeg har hørt av en hotelleier og det som står her, så er det ikke uvanlig at de har 25% margin hos expedia/hotels:
    http://loyaltylobby.com/2013/05/02/how-fat-are-expedias-hotel-margins/
     
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Er også gull. Ankom sent på et VIP-hotell i HKG, glemte å spørre om oppgradering og fikk det ikke heller. Skulle bare sove uansett.

    Men var det etter at du svarte på den mailen som kom rett etter innsjekk, der man kan gi tommel opp/ned for innsjekkprosedyren?
     
  19. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Det var etter svar på mail etter innsjekk jeg fikk beskjed fra hotell at jeg faktisk var oppgradert og fått flere fordeler.

    Og det er i utgangspunktet ingen garantert oppgradering. Kun ved tilgjengelighet.
     
  20. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    I tillegg blir de "tvunget" til å gi større rabatter i perioder. Og jo større rabatter de gir, jo lengre opp på "anbefalt"-listen kommer de.
     

Del denne siden