Expedia-tråden

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av holmen, 18. april 2018.

Tags:
  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,766
    Likes mottatt:
    57,038
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenkte at det kunne være greit med en "hovedtråd" på temaer som angår Expedia.
     
    Last edited: 18. april 2018
    drsyk, Swaggertarian and RoadKing like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,766
    Likes mottatt:
    57,038
    Bonuspoeng:
    293
    Første sak:
    Klage på Expedia.

    I helgen var jeg i Utrecht, og hadde booket Park Plaza gjennom Expedia (ikke refunderbart...).
    Da vi kom frem på fredag kveld ble vi sjekket inn, og gikk opp på rommet. Det var nærmere 30 grader, og høy luftfuktighet inne på rommet (det føltes i alle fall sånn). Displayet på A/C var svart, og jeg fikk ikke skrudd det på. Jeg gikk ned i resepsjonen igjen, og fikk vite at de renoverer lufteanlegget i to uker, så det er ingen rom på hotellet som har A/C. De sa de skulle komme opp med en vifte..
    Vi sjekket et annet hotell i nærheten, og booket et rom der, så vi skulle få sove.

    Så sender jeg en klage til Expedia på dette. De skal ta kontakt med hotellet, og komme tilbake til meg.
    I går fikk jeg mail om at hotellet ikke synes det var noe problem med varmen, og at de ikke kommer til å refundere kostnaden for rommet. Expedia tenker at de er ferdige med saken, og tilbyr meg en voucher på 400kr til neste bestilling. (Hotellrommet hostet ca 4300,- for de to nettene vi skulle ha bodd der).

    Jeg sendte i dag en relativt krass mail tilbake, og poengterte at det er revnende likegyldig om hotellet vil refundere dette til meg, da jeg har booket hotellrommet via Expedia. De hadde ikke gitt noe informasjon om at hotellet var under renovering, da ville vi selvfølgelig ha booket et annet hotell til å begynne med.. De mente også at jeg kunne ikke få det refundert fordi jeg ikke hadde booket med mulighet for avbestilling.. Man må altså booke med mulighet for avbestilling i tilfelle det er noe feil med rommet man får når man sjekker inn???

    Litt irritert i dag, venter i spenning på neste svar fra Expedia.
    (La til i slutten av mailen at jeg har booket hotell for ca 60k for resten av 2018, og disse er mulig å avbestille)

    Har noen erfaring med klage på Expedia?
     
  3. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte via tredjepart søkemotor flybilletter hos Expedia.co.uk i etterkant ser at det også finnes expedia.no
    Er det noen forskjell på prisene, er det noen fordeler eller ulemper med å bruke co.uk istedenfor Norge.
    Spontant tenker jeg at jeg vil bli belastet 1.75% av kredittkortet for utenlandsk valuta, men til gjengjeld få mer EB ved å betale utenlandsk . Noe annet ? Er det annerledes service? Må jeg ringe til uk nummer for support eller er det norsk support jeg ringer?
    Ny så mange spørsmål . Takk for tålmodigheten .
     
  4. Crom83

    Crom83 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Kva blei utfallet her?
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,766
    Likes mottatt:
    57,038
    Bonuspoeng:
    293
    Etter mye frem og tilbake fikk jeg 1500 kr voucher. Jeg sa at jeg vil ikke ha voucher, Jeg vil ha pengene tilbake. Til slutt fikk jeg penger på konto.

    Jeg fikk i det minste Trumf da jeg hadde booket på Viatrumf. I iveren etter å booke nytt hotell glemte jeg derimot å bruke Viatrumf på den andre bookingen.
     
    drsyk liker dette
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,420
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Den største ulempen er at man ikke får trumf-poeng hvis man bestiller via uk-siden. Prisforskjellen skyldes sannsynligvis valutakurs. Siste hotellbestilling på no-siden får jeg litt over 1500 trumf-poeng for, så for meg er det no-go å booke via uk-siden selv om det er noen slanter billigere enn no-siden.
     
  7. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    93
    Takk da jeg bestilte visste jeg ikke at jeg kunne tjene Trumf ved å bestille expedia. Klart jeg kommer til å bruke no
     
  8. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Har bestilt hotell til guttetur i høst, og det kom på 35k, blir spennende å se om jeg får 8.5% i trumf bonus.
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,766
    Likes mottatt:
    57,038
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjør du.
    Har bestilt hotell for over 100k i 2018 (for meg selv og for andre), og Trumfen renner inn.:cool:
     
    drsyk, Gullars, DanH and 1 other person like this.
  10. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    93
    Når jeg bruker expedia via viatrumf så kommer jeg til expedia webside hvor det står øverst at om jeg booker via web appen så får jeg dobbelt med rewards poeng, men hvis jeg går bort fra websiden så får jeg ikke registret Trumf poeng eller?
    Mulig å få både via Trumf og dobbel rewards fra expedia?
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,766
    Likes mottatt:
    57,038
    Bonuspoeng:
    293
    Dessverre.
    Doble rewards får man i appen på telefon. Da får du ikke Trumf.
     
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Har expedia mulighet for pay now på siden sin? Så nemlig på samme hotellet på exp og hotels.com, men så bare mulighet for pay now or later på hotels. Gjelder utlegg for en venninne, og i så fall så taper jeg heller trumfen fra exp for ¨å få omsetningen på amex. Jeg får vel ingenting av utlegget for rommet igjen om det blir pay at the hotel og hun bruker sitt eget kort selv om jeg evt legger mitt inn i bookingen på nett?
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,766
    Likes mottatt:
    57,038
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg pleier å betale med en gang, så ja.

    Jeg ville vel tro alt du får Trumf, og hun tar regningen, hvis det blir betalt på hotellet? Men jeg har ikke testet, så jeg vet ikke.
     
  14. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Må dette da stå på siden slik det gjør på hotels.com? Vil alternativ 1 være pay now i dette tilfellet?

    upload_2018-8-9_7-51-59.png
    upload_2018-8-9_7-53-27.png
     
  15. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    93
    Hei takk for svar , så hva er best Trumf eller Expedia rewards?
     
  16. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Uten å vite så mye om expedia rewards, så er nok trumf best for den jevne bonusjeger. Trumf fra hotell gir MEGET god bonusopptjening.
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,766
    Likes mottatt:
    57,038
    Bonuspoeng:
    293
    Nei,
    du får opp et valg etter at du trykker "Reserver":
    Skjermbilde.JPG
     
    Neonex liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,766
    Likes mottatt:
    57,038
    Bonuspoeng:
    293
    Trumf, helt klart.
    Du får i underkant av 10% Trumf på Expedia, så hvis du booker et hotell til 5000,- så får du ca 500 Trumf. Det gir deg 7500 Eurobonuspoeng (hvis du har fast overføring, 15 poeng per Trumf-krone).
    Hvis du velger å ta ut Trumf i cash, får du da 500 kr på konto. Det er mer verdt enn Expedia Rewards-poengene du får.

    Og du får uansett Expedia rewards når du booker via ViaTrumf, bare ikke dobbelt opp som du får i appen.
     
    drsyk liker dette
  19. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du får trumf og expediarewardpoeng om du betaler senere. Eg velger ofte dette når eg booker for venner, men det kjem litt ann på kor lenge det er til avreise.
    Expediapoeng meiner eg er verdt litt over 3 øre pr poeng, men om du bruker dei på +VIP hotell, så er dei verdt det dobbelte

    Men eg hadde ei bestilling med doble poeng på MC premium, som eg avbestilte. Då fekk eg behalde dei doble poenga og eg sendte over penger tilbake med vipps. Tapte expediapoeng, men gjekk i pluss lell!
     
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,085
    Likes mottatt:
    4,790
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom jeg gjør en booking på expedia som kan avbestilles, er det da mulig å justere datoene på den bookingen etterpå, eller må den først avbestilles i sin helhet?

    Er jo veldig praktisk hvis man kan booke en base for hele oppholdet og eventuelt justere hvis man underveis i reiseplanleggingen finner ut at man vil flytte på seg noen av dagene.

    Edit: gjorde en prøvebooking, og det ser ut for at det skal gå fint både å kansellere og endre datoer på booking :)
     
    Last edited: 12. aug 2018

Del denne siden