Prøver meg på EF. Hva betyr Business - upgrade i EF? Det er tydeligvis ikke noe man kan bestille eller må man først ha en eco billett.
Upgrade er nok så enkelt som det skrives. En oppgradering for de som har en økonomibillett. Skal du oppgradere en økonomibillett med eurobonuspoeng så trenger du Y eller B billett. Dvs en kostbar billett i utgangspunktet. Andre regler kan gjelde for andre program..
Upgrade er som regel fra en økonomibillett, enten kjøpt eller med poeng. Det er ulike restriksjoner fra selskap til selskap om hvilke bookingklasser som kan kjøpes på forhånd, og hvilke som tillates ved check-in. Mange, som SAS, har i tillegg et system hvor du kan by på oppgradering med enten penger og poeng. Edit: Ser lynet (@Are) var kjappere ja
Takk for svar. Men kan du kjøpe en eco billett for poeng og senere satse på en oppgradering med poeng ettersom det finnes upgrades?
Ja, om du kjøper bookingklasse Y eller B. De andre kan du ikke oppgradere Om du ikke er kjent med hvordan bookingklasser fungerer så anbefaler jeg å lese denne: https://insideflyer.no/forums/threa...billett-priser-bookingklasser-og-regler.6039/
Turkish tilbyr cash upgrade på flyplassen for noen ruter til Istanbul. For Nordmenn som er vant til Business Class returpriser ex-Oslo trolig ingen super deal – men for andre kan det være et godt forslag. https://www.flyertalk.com/forum/tur...ffering-paid-discounted-airport-upgrades.html
Domestic->Domestic: 1,5 timar. Domestic->International: 2 timar. International->Domestic: 2 timar. International->International: 2 timar.
Jeg har funnet en lekker routing i EF, med ledige awardseter i biz og 1.klasse hele veien fra OSL til PPT og tilbake. Da jeg ringte til 64816099, kunne damen fortelle meg at billettene ikke var mulig å kjøpe med eurobonus-poeng. Spørsmål: 1. Er eurobonuspoeng mindre attraktive enn andre poeng? 2. Hvordan filtrerer jeg på seter som kan bookes med eurobonuspoeng? 3. Tilleggsspørsmål: Når jeg skal til PPT er det fristende å fortsette rundt istedenfor å reise tilbake. Mulig? /koffert.
Du må nesten sei kva for ein routing og flightar du prøvde å booke, for at me skal kunne fortelje deg kva som evt. var "feil" Dette er forøvrig tråden du kanskje burde ha stilt spørsmålet ditt i: https://insideflyer.no/forums/threads/bonushjelp.28/ Svar: 1) Nei, det vil eg ikkje sei. 2) I utgangspunktet kan du booke alle Star Alliance-flightar du finn tilgjengelighet på i ExpertFlyer (med SQ som eit unntak). 3) I teorien skal dette være mogleg, ja. Men husk at du berre har lov til å ha 1 stopp i "transit-sone" kvar veg. Med andre ord vert din einaste(?) lovlige routing: ***-CPH-SIN-AKL-PPT PPT-SFO-CPH-*** SIN-AKL kan vel byttas ut med diverse andre *A-routingar til AKL frå Asia, men du kan kun ha 1 stopp i Asia. SFO-CPH kan vel også byttas ut, men igjen, kun 1 stopp i USA. Dessuten er eg svært overraska over at du fann ledige biz-seter på strekket AKL-PPT? Air New Zealand er ikkje akkurat berykta for å sleppe seter på dette strekket i hopetall Og PPT-SFO med UA er tilnærma umogleg (nyoppstarta rute, og sesong-basert).
En liten ekstra kommentar. Man får ikke PPT-AKL i C ... Finnes jo knapt i Y.. Og får man det i C aldri aldri aldri spill lotto igjen.. det er virkelig døfødt Det er i utgangspunktet ikke mulig å fly RTW på en award, selv om det kanskje lar seg gjøre med riktig agent. Reglene tilsier at man skal bruke samme transittsone begge veier. Forørvig kult at UA begynner å fly til PPT, har ikke sett det tidligere
Fikk mail av expertflyer nå om at du øker fra 30 til 200 alerts. Det var jo gledelig Og så er de kjøpt opp av Red Ventures, uten at jeg helt har satt meg inn i hva det vil innebære for oss sluttbrukere.
Prøver å søke på Lufthansa sine F ruter på expertflyer. Var noen ruter jeg ikke fikk opp, og leste et sted at jeg måtte søke etter "annen bookingklasse: F". Her viser et antall, ikke yes/no slik som med bookingklasse O. Hva viser dette antallet på bookingklasse F? Antall tilgjengelig nå, eller antall som blir sluppet som bonusbilletter totalt?
Bekymringsfull opplevelse i helgen. Har overvåket FRA-EZE/OSL-FRA-EZE 13/1 i et par uker. Har sett 7 av 8 ledige, men ex har ikke rapportert. Ved en tilfeldighet ble United sjekket 12/1, og ledige seter funnet, senere bekreftet av SAS. Meget leit at Expertflyer viser seg upålitelig, andre har også erfart dette mener jeg å huske. Det hører med til historien at selv om SAS var villig til å booke billettene, så var det ingen mening ettersom dette var lørdag, reisen på søndag og Tallinn ikke kunne verifisere før på mandag. Tror ikke jeg fornyer ex nei.
EF kan være litt tregt, og dessverre ofte litt for tregt. Men vedrørende booking: SAS Kundeservice er som regel behjelpelige med å booke CT hvis Tallinn åpenbart ikke kan hjelpe deg før du reiser. Erfarte dette selv 26/12, da jeg endret CT-reise med utreise 27/12 hos SAS Kundeservice.
De sa nei. De kunne endre bookingen, men betaling måtte skje i Tallinn. Det samsvarer med tidligere rapportert erfaring her.
Hvilke bookingklasser var det som indikerte ledig i F hos SQ? F4 A2? Det er vel slik at det kun er Tallin som kan se O?