ExpertFlyer - En liten introduksjon

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Are, 06. april 2018.

  1. Barnkpi

    Barnkpi Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Prøver meg på EF. Hva betyr Business - upgrade i EF? Det er tydeligvis ikke noe man kan bestille eller må man først ha en eco billett.

    upload_2018-9-9_12-52-6.png
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Upgrade er nok så enkelt som det skrives.
    En oppgradering for de som har en økonomibillett.

    Skal du oppgradere en økonomibillett med eurobonuspoeng så trenger du Y eller B billett. Dvs en kostbar billett i utgangspunktet.

    Andre regler kan gjelde for andre program..
     
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Upgrade er som regel fra en økonomibillett, enten kjøpt eller med poeng. Det er ulike restriksjoner fra selskap til selskap om hvilke bookingklasser som kan kjøpes på forhånd, og hvilke som tillates ved check-in. Mange, som SAS, har i tillegg et system hvor du kan by på oppgradering med enten penger og poeng.

    Edit: Ser lynet (@Are) var kjappere ja :)
     
  4. Barnkpi

    Barnkpi Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. Men kan du kjøpe en eco billett for poeng og senere satse på en oppgradering med poeng ettersom det finnes upgrades?
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Barnkpi liker dette
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Turkish tilbyr cash upgrade på flyplassen for noen ruter til Istanbul. For Nordmenn som er vant til Business Class returpriser ex-Oslo trolig ingen super deal – men for andre kan det være et godt forslag.

    https://www.flyertalk.com/forum/tur...ffering-paid-discounted-airport-upgrades.html
     
    Barnkpi and Are like this.
  7. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,559
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    noen som kan hjelpe med med å tyde nedenstående info ? skal connecte EK-CA
    upload_2018-9-18_13-49-34.png
     
  8. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Domestic->Domestic: 1,5 timar.
    Domestic->International: 2 timar.
    International->Domestic: 2 timar.
    International->International: 2 timar.
     
    Schlandy and polarexpressen like this.
  9. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har funnet en lekker routing i EF, med ledige awardseter i biz og 1.klasse hele veien fra OSL til PPT og tilbake.

    Da jeg ringte til 64816099, kunne damen fortelle meg at billettene ikke var mulig å kjøpe med eurobonus-poeng.

    Spørsmål:
    1. Er eurobonuspoeng mindre attraktive enn andre poeng?
    2. Hvordan filtrerer jeg på seter som kan bookes med eurobonuspoeng?
    3. Tilleggsspørsmål: Når jeg skal til PPT er det fristende å fortsette rundt istedenfor å reise tilbake. Mulig?

    /koffert.
     
  10. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Du må nesten sei kva for ein routing og flightar du prøvde å booke, for at me skal kunne fortelje deg kva som evt. var "feil" :)

    Dette er forøvrig tråden du kanskje burde ha stilt spørsmålet ditt i:
    https://insideflyer.no/forums/threads/bonushjelp.28/

    Svar:
    1) Nei, det vil eg ikkje sei.
    2) I utgangspunktet kan du booke alle Star Alliance-flightar du finn tilgjengelighet på i ExpertFlyer (med SQ som eit unntak).
    3) I teorien skal dette være mogleg, ja. Men husk at du berre har lov til å ha 1 stopp i "transit-sone" kvar veg. Med andre ord vert din einaste(?) lovlige routing: ***-CPH-SIN-AKL-PPT PPT-SFO-CPH-*** SIN-AKL kan vel byttas ut med diverse andre *A-routingar til AKL frå Asia, men du kan kun ha 1 stopp i Asia. SFO-CPH kan vel også byttas ut, men igjen, kun 1 stopp i USA.

    Dessuten er eg svært overraska over at du fann ledige biz-seter på strekket AKL-PPT? Air New Zealand er ikkje akkurat berykta for å sleppe seter på dette strekket i hopetall :) Og PPT-SFO med UA er tilnærma umogleg (nyoppstarta rute, og sesong-basert).
     
    Jonkebassen liker dette
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    En liten ekstra kommentar.

    Man får ikke PPT-AKL i C ... Finnes jo knapt i Y.. Og får man det i C aldri aldri aldri spill lotto igjen.. det er virkelig døfødt :D

    Det er i utgangspunktet ikke mulig å fly RTW på en award, selv om det kanskje lar seg gjøre med riktig agent. Reglene tilsier at man skal bruke samme transittsone begge veier. Forørvig kult at UA begynner å fly til PPT, har ikke sett det tidligere :)
     
    Jonkebassen liker dette
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk mail av expertflyer nå om at du øker fra 30 til 200 alerts. Det var jo gledelig :)

    Og så er de kjøpt opp av Red Ventures, uten at jeg helt har satt meg inn i hva det vil innebære for oss sluttbrukere.
     
    jgroneng liker dette
  13. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 06. nov 2018
  14. lurken

    lurken Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Prøver å søke på Lufthansa sine F ruter på expertflyer. Var noen ruter jeg ikke fikk opp, og leste et sted at jeg måtte søke etter "annen bookingklasse: F". Her viser et antall, ikke yes/no slik som med bookingklasse O. Hva viser dette antallet på bookingklasse F? Antall tilgjengelig nå, eller antall som blir sluppet som bonusbilletter totalt?
     
  15. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Antall ledige seter i kabinklasse.
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,581
    Bonuspoeng:
    293
    Bekymringsfull opplevelse i helgen. Har overvåket FRA-EZE/OSL-FRA-EZE 13/1 i et par uker. Har sett 7 av 8 ledige, men ex har ikke rapportert.
    Ved en tilfeldighet ble United sjekket 12/1, og ledige seter funnet, senere bekreftet av SAS.
    Meget leit at Expertflyer viser seg upålitelig, andre har også erfart dette mener jeg å huske.
    Det hører med til historien at selv om SAS var villig til å booke billettene, så var det ingen mening ettersom dette var lørdag, reisen på søndag og Tallinn ikke kunne verifisere før på mandag.
    Tror ikke jeg fornyer ex nei.
     
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    EF kan være litt tregt, og dessverre ofte litt for tregt. Men vedrørende booking: SAS Kundeservice er som regel behjelpelige med å booke CT hvis Tallinn åpenbart ikke kan hjelpe deg før du reiser. Erfarte dette selv 26/12, da jeg endret CT-reise med utreise 27/12 hos SAS Kundeservice.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,581
    Bonuspoeng:
    293
    De sa nei. De kunne endre bookingen, men betaling måtte skje i Tallinn. Det samsvarer med tidligere rapportert erfaring her.
     
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Handler vel - som alltid - om hvem du snakker med. Var som nevnt ikke noe problem for min del.
     
    RoadKing liker dette
  20. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilke bookingklasser var det som indikerte ledig i F hos SQ?
    F4 A2? Det er vel slik at det kun er Tallin som kan se O?
     

Del denne siden