En EB-booking som ble endret av CT-telefonen i februar er ikke synlig under «Mine bookinger». Jeg har lagt den inn manuelt i app’en men denne muligheten finner jeg ikke på nettet. Har snakket med kundeservice og der sa de at mitt EB-nummer manglet på bookingen (merkelig siden det er en EB-booking..) Agenten la det til men det hjalp ikke .. De mente jeg skulle se an noen dager. Dette er 4-5 dager siden. Fortsatt ikke synlig. Noen med tips?
Det er jo egen søkefunksjon under «mine bestillinger», kommer den ikke opp der heller så vet jeg ikke hvordan du kan legge den til.
Jeg personlig vil forsøke å få opp reisen i checkmytrip og se hva som ligger der. Den gir ofte litt mer informasjon enn du får i SAS-appen og -nettsiden.
Ja, jeg får søkt den frem. Og alt er OK med reisen. Men når jeg logger ut må jeg søke den frem på nytt. Gjør jo ikke noe i praksis, er bare tungvint ..
Det samme skjer om noen andre har booket en reise for deg, og navn og EB-nr ikke stemmer 100% overens. Da får du søkt opp reisen, men den legger seg ikke i listen over "mine bestillinger". Dobbeltsjekk at navn og EB-nr er riktig.
Jeg ser nå at nummeret faktisk ikke ligger inne .. Men når jeg forsøker å legge det til får jeg denne. Agenten jeg snakket med mente han hadde lagt det inn men ser ut som det er der problemet ligger ..
Et kjent problem dette. Mener det er noen triks i boken man kan prøve for å få lagt de inn, men husker ikke i farten. Kanskje classic.sas.no?
EB nummeret må legges inn på hvert segment og ikke for hele reisen, da funker det i alle fall for meg.
Hvor får man lagt til booking på sas.no? Det funker på appen, add booking men finner ikke tilsvarende funksjon under mine bestillinger på sas.no. Får søkt opp reisen under bestillingsreferanse men ikke lagt til under mine bestillinger.
Tror ikke den vil være der med mindre ebnr ligger i bestillingen. Legg in ebnr, og så skal den ligge under mine bestillinger etterpå.
Jeg ser nå at jeg kanskje ikke svarte på det opprinnelige spørsmålet, men løste @Maggie sitt problem likevel. Det problemet du viser, det hadde jeg også en gang. Det var en CT, og ebnr ble borte i en ombooking. Måtte snakke med flere på telefonen, førstemann sa "ebnr ligger inne, du må sikkert bare vente litt". (Les: jeg skjønner ikke hva som er problemet, og gidder ikke snakke mer med deg.). Nr to prøvde å legge til ebnr, men fikk ikke til. Nr tre fikk lagt til ebnr, men jeg fikk fortsatt samme melding. Det løste seg til slutt, men jeg aner ikke hva nr fire gjorde. Så jeg kan ikke hjelpe, dessverre. Men, prøv å gjøre som forrige taler foreslår. Hvor gjør man det, forresten? Visste ikke at det valget fantes.
1) Slå opp bookingen på https://www.sas.no/managemybooking/ 2) Scroll ned til "REISENDE" og klikk "Rediger bonusprogram" på aktuell passasjer 3) Bytt fra "All flights" til "Per flight" i boksen som dukker opp
Glimrende tips! Hadde jobb-booket via Berg-Hansen, uten mulighet for valg av sete. Men dette fikset biffen, og setene!