Jeg booket en utenlandstur for en tid tilbake, betalt med poeng. Jeg ønsker nå å kansellere den, men det lot seg ikke gjøre på sas.no. Har forsøkt å få svar på gull—eposten i flere dager, uten hell, og sendte til slutt melding via sas chat. Der fikk jeg beskjed om at jeg ikke får refundert poengene jeg hadde brukt, kun skatter og avgifter. Stemmer dette virkelig? Jeg kan ikke finne noen slik regel noe sted.
Om det ikke var bonusbilletter, men billetter kjøpt med poeng, så er det kun refusjon av poeng hvis billetten er refunderbar. Kan det være tilfelle her?
Som btm skriver. Du har kjøpt vanlige billetter betalt med poeng. Da gjelder standard regler for billettypen. Bonusbilletter er refunderbare mot et gebyr. Du kjenner igjen en bonusbillett ved at det er en orange prikk ved prisen. Bonusbilletter har alltid fast pris. 5000, 10.000, 15.000 osv. Vanlige billetter betalt med poeng kan gjerne koste 19.266 poeng feks
Nå i etterkant er det mulig for @mmd å sjekke i "Itinerary and receipt" om hun har booking klasse X, F, I (som er bonusbilletter) eller en annen booking klasse, som da er vanlige billetter.
Det er nok som btm og Tore skriver, det er vanlige billetter betalt med poeng. Ikke bare-bare å holde styr på dette for en som ikke er så veldig bevandret i de intrikate reglene for bruk av bonuspoeng. Jeg bord nord i landet og da finnes det sjelden rene bonusreiser, man må kombinere for å få det til. Jeg var forberedt på å måtte betale gebyr, men ikke på å miste alle poengene mine. Det var en svært dyrekjøpt lærdom. (og det irriterer meg at jeg ikke får svar på [email protected] på fem dager!)
Får opp kun et alternativ, og det er å endre reisen. Det kunne ha vært aktuelt med samme reisen på et senere tidspunkt. Noen som vet om jeg må betale alt på nytt eller om jeg kun må ut med evt mellomlegg for en endret reise?
Poengene mister du uansett. Men ved å endre reisetidspunkt kan du evt få gjort reisen så du ikke helt sitter med svarteper.