Hvis jeg reiser på First Class til HND fra LHR og lander 14:50 og reiser igjen til FRA i business kl 00:10 neste dag. Kommer man da inn på First Class loungen? Plutselig kan det bli en aktuell problemstilling …..
Ikke ved ankomst nei. Business-loungen er visstnok stengt også. Tror det bare er F loungen ved gate 110 som er åpen..
Internett antyder at man kan besøke ANA Suite-loungen om man ankommer i First og flyr videre i Business: https://princeoftravel.com/blog/rev...ssengers,connecting onwards in business class. Reiser man i dag har det uansett ikke så mye å si, da det som @holmen nevner kun er Suite-lounge som holder åpent. Alle passasjerer med lounge-tilgang slipper nå inn der.
https://www.ana.co.jp/en/jp/topics/coronavirus-travel-information/services/#premium As of April 8, 2020, we have been asking customers with access to the ANA Lounge to use the adjacent ANA SUITE LOUNGE. However, we will now be asking these customers to use the ANA Lounge when it is open.
Haneda er stort sett stengt og alle med tilgang til lounge er henvist til ANA Suite. Som situasjonen er nå vil jeg nok påstå at SAS loungen på OSL er bedre.
Trist å høre, ANA hadde meget god lounge servering, både mat og drikke ved egen reise. Savner de bitte små porsjonene så vakker komponert sammen til et fyrverkeri for smaksløkene, i det en inntar mesterverket (generelt mat trend i Japan-Tokyo, Tunfisk og Waguy )
Pre-covid var det ihvertfall slik at man som ankommende i F hadde tilgang til F-loungen 24 timer etter ankomst. Jeg hadde 23 timers stopp i Tokyo med F inn og C ut. Dagen etter at jeg hadde ankommet i F hadde jeg da tilgang til F-loungen når jeg skulle videre i C. Det involverte imidlertid 2 drager i inngangen + flere på telefon, da de ikke helt forstod at dato og tid på boardingkortet mitt for innkommende F var avgangstidspunktet (som var dagen før ankomst pga nattflight østover fra Europa til Asia, altså nesten to døgn før jeg forsøkte å entre F-loungen).
Jeg ble plent nektet inngang når vi ankom med ANA F og skulle videre i C noen timer senere. Dette var riktignok med Asiana, men den googling jeg hadde utført på forhånd tilsa at man skulle ha en god porsjon flaks om man skulle få tilgang til loungen uten F ut. Dette er vel kanskje 4-5 år siden.
Jeg hadde ANA F inn (fra LHR) og ANA C (til MNL) ut, altså ca 23 timer etter ankomst Tokyo. Det var i mai 2019.