Fått riktig antall poeng?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 14. okt 2015.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hei

    på turen PRG - CPH - OSL i SAS Go, fikk jeg henholdsvis 500 og 250 poeng.

    På boardingkortet (har ikke billetten lenger, eller må iallefall lete vel og lenge) på telefonen så står det Class M.

    På SAS sin point chart så står det at klasse M på hhv europeisk og intraskandinavisk skal generere det dobbelte av det jeg har fått.

    Er det noe jeg har oversett?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    SAS Chatten (effektiv som alltid :)) informerte nettopp om at for de som ikke er vanlige dødelige, så framstår min billett som klasse T og ikke M.

    I min naivitet så formodet jeg selvsagt M, siden det er det som står på boardingkortet. Og regnet kjapt ut at jeg da bare manglet 1370 poeng på EBG. Noe som en Plus Saver til CPH ville dra inn glatt med å gi 1500.

    Nå trenger jeg istedenfor 2120 poeng og da vil selv en oppgradering av reisen til CPH være for lite. Det er da som f. forb. j.skap at man skal måtte forholde seg til en varedeklarasjon som er noe helt annet enn det utgir seg for.

    Er det bare meg som syns dette er frustrerende?

    Det er greit at softwaren bak prismatrisene til flyselskapene er gammel som alle hauger, men som programmerer selv, så nekter jeg å tro at det ikke er mulig å printe ut på BC den faktiske pris klassen.

    Jaja, rant off. Jeg kan jo drømme om at noen leser dette og kanskje pusher ikke bare SAS, men alle flyselskap i å forbedre dette.

     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    På mobilen står kun serviceklassse, dvs M (økonomi) i dette tilfellet.
    På printet boarding card står det MT, hvor første angir serviceklassse og andre bookingklasse.
     
    SASlovah4evah liker dette
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Har vore borti det same, hadde bookingklasse Yy (Plus) på boardingkortet, men fekk poeng for klasse P (Plus saver). EB Retro-gjengen var knallharde på at eg berre skulle få poeng for klasse P (så følte meg snytt for 1 500 poeng). Kanskje var dei gniene pga av det var ei Optiontown-oppgradering. Skulle jo tru at systemet var litt gjennomsiktig når ein står der med eit godt, gammaldags ombordstigningskort i handa, men skit au, det er fleire poeng ute og flyg :)
     
  5. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Men hva når det på boarding kort som printes for connections med f.eks United Airlines står "Y" (og ikke noen tilleggsbokstav), men man allikevel poenggis for K?
     
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Når man er inne på det med poeng. Jeg fløy AES - OSL SK 1313. På lørdag fløy jeg OSL - AES SK 1330. Begge er klasse M.

    Men hvorfor har jeg fått 315 poeng og 625 poeng når det er samme strekke og bookingklasse?
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Spot on det som jeg mener er problemet. Det burde være mulig å opplyse om service OG pris klasse på en slik måte at det er forståelig og forutsigbart.
    I dag som de aller fleste av oss er mer eller mindre elektroniske, burde prisklasse også oppgis på mobilboarding kort. Det er masse plass til det, iallefall på Iphone.
    Aller helst syns jeg de skulle kuttet ut å ha både serviceklasse og prisklasse. Men det er vel en illusjon å tro at vil skje :).
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Skriv til ris og ros :)
    Er plass nok på Android også.
    Problemet er vel at ikke så mange egentlig bryr seg om dette.
     
  9. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    På BP printet fra web check in står det heller ikke bookingklasse, bare "service" klasse.
     

Del denne siden