Driver å ser på en kort utenlandstur til London før jul, da jeg og kjæresten har noe fleksibel kalender slik at vi kan få reist i uka for å unngå de største folkemassene og maset. Er ikke spesielt kjent i London, selv om jeg har vært der x-antall ganger før. Noen som har spesielle tips til hva som er fint å finne på før jul? Tar også innspill på hotell.
Hotellet jeg har vært best fornøyd med i London av plassene jeg har prøvd er The Dixon, Tower Bridge, Autograph Collection anbefales spesielt hvis du har Marriott-status. I tillegg til nærhet til tower bridge og andre severdigheter rundt det er du tett på ting som Maltby Street Market, Borough Market og hvis dere er glad i øl The Bermondsey Beer Mile. Nærmeste tbanestasjon blir London Bridge.
Er det fortsatt slik at de som ikke er fullvaksinert må i hjemmekarantene? Med andre ord, ingen vits å reise dit hvis man må i karantene og oppholdet er på under 5 dager? Er det noen nyheter om at dette skal forsvinne? Januar er jo perfekt for London og januarsalget.
Er man ikke fullvaksinert må man testes ved ankomst Norge og 10 dager i hjemmekarantene dersom landet du kommer fra er rødt/orange. Samme krav gjelder for innreise til England - dvs testing og 10 dager karantene.
England er i praksis temmelig stengt, om man ikke er fullvaksinert ja. Karantene. Jeg har vært der mange ganger i det siste, og i tillegg fulgt med på reglene når de oppdateres der borte gjennom 2020-2021. I motsetning til Norge har de generelt ikke gjort (store) endringer med tette mellomrom der borte. De åpnet jo opp endel mer fra oktober av, så antagelig er det i dagens situasjon altfor optimistisk å håpe på ytterligere åpning på flere måneder fremover. Men det er klart, dette er bare gjetting basert på den taktikken de har fulgt tidligere. OG: Er man fullvaksinert, er det nå veldig enkelt og greit å reise inn dit - og de gjør i praksis ingen sjekk på grensen av noe som helst annet enn pass.
For ting å finne på kan du jo sjekke ut denne: https://www.visitlondon.com/things-to-do/whats-on/christmas Når det gjelder overnatting er det vanskelig å anbefale noe uten å vite budsjett pr natt.
The Henrietta hotel - veldig sentralt Andaz Liverpool street - sentralt, men litt "hippere" Hoxton Southwark - kult hotell i en kul del av byen
Noen som har flydd til/fra UK «post Covid» og har erfaring med om security tar lenger tid nå enn før? Det jeg lurer mest på er forsåvidt Gatwick. Blir tur igjen i januar for å se Spurs-Arsenal og ser jeg har en ørliten sjanse til å fly hjem igjen søndag etter kampen. 2.5 timer fra Nord-London til flyet går fra Gatwick blir vel fort uansett fort for knapt, men leker med tanken. Derfor lurer jeg på om noen har erfaringer med tidsbehov i sikkerhet osv nå?
Ja, har gjort det "hundre ganger" siste månedene. Neida, typ 8 ganger ish. De sjekker ingenting. Annet enn pass, som alltid. Og stoler på at avreise flyplass har sjekket vaksinasjon osv
Soleklart og enkelt tips etter masse fotballturer: Finn først ut hva dere ønsker å gjøre og hvor dere ønsker å være på kveldstid og book et hotell ut i fra det. London er stort! Å få taxi etter 23 om kvelden i helgene er vanskelig. Du skriver forsåvidt at dere drar midt i uka så da stiller det jo seg litt annerledes. Men er tanken f.eks mye shopping/uteliv i West End på kveldstid ville jeg valgt et hotell rundt Leicester Sq/Covent Garden. Enkelt innom med handleposer og gåavstand hjem fra utelivet om kveldene. Bodd mest på St.Giles på Tottenham Court Road på fotballturer. Uslåelig på pris/location. Ikke booka hotell i desember enda, men velger da noe nært Euston Station siden vi skal på 4 kamper bl.a 2 på lørdagen og det er meget praktisk mtp avreise Heathrow. Hadde neppe ville bodd i det området på en partur, dog.