BKK-SIN 777-200er
Singapore Airlines
Sete 11k og 12h
Vi fikk tid til å besøke på Silverkris og Eva air sine lounger på BKK. Jeg ville foretrekke Eva hvis jeg måtte velge. Stilren, bra mat og stille med lite trafikk. Det var kanskje litt bedre matutvalg i silverkris, men mer støy og folksomt.
Dog, jeg var en stor fan av tappekranen til Asahi og singha
Vi gikk mot gaten ca 45 min før avgang.
Priorierte ombordstigning, handikap-business-gold-røkla.
Fungerte veldig bra! Jeg hadde sett fremt il å fly med Singapore airlines for første gang selvom flyet vårt var 15 år gammelt.
Jeg ble fulgt til setet mitt av en av flyvertinne som hadde det flotte antrekket: Singapore sine egne kjoler.
Jeg hadde valgt det fremste setet i flyet da det ikke er first class tilgjengelig.
Setet var virkelig digert og for en god beinplass på hele rad 11!! Det er første gang jeg virkelig føler meg liten når jeg setter meg i et flysete. Her skulle der være enkelt å finne seg til rette
Allikevel var det lett å se at dette ikke var noe nytt fly, med noen slitasje skader her og der. Skjermen var av gammel type og det var ikke så enkelt å navigere eller se tydelig på skjermen. Lydkvaliteten på de utdelte høyttalerne var heller ikke terningkast 6, men midt på treet.
Før avgang fikk vi tilbud om champagne og varme vaskekluter og begge deler sa jeg selvsagt ja til.
Flighten var estimert til 2 timer og 10 minutter.
Hele rad 11 har veldig god benplass men med lengre avstand til skjermen. Lydkvaliteten var heller ikke den beste på de utdelte høyttalerne.
Seter utenom rad 11 så slik ut
Det var under halvfullt i businesskabinen
Vi fikk valg mellom torsk,biff eller kylling.
Jeg gikk for det siste og det var helt greit. Vi er så smått begynt å bli matlei (sannsynligvis fordi vi spiser alt vi kommer over) og dette ble ingen høydare. Reker til forrett og noen søte kuler som minnet om godteri? til dessert.
En fransk rødvin ble valgt som drikke og det ble absolutt ikke feil.
Vi måtte fly rundt noen tordenbyger på vei til Singapore men vi landet i rute.
En flott 777-200er
Vi hadde bestilt transit hotell så vi slapp å forlate airside på flyplassen. Landet kl 00:40 lokal tid. Vi skal besøke Singapore på returen også og da har vi valgt hotell i sentrum av Singapore. Hadde tydeligvis bestilt 6 timers rom, og jeg ble nok litt skremt at vi baaaaare hadde 6 timer før vi måtte være sjekket ut av rommet. Slet veldig med søvn og fikk kanskje en liten time på øyet. Kunne liksågreit ha sove på en benk i terminalen. Men hotellrommet var pent, flott og hadde gode fasiliteter. Betalte ca 1000kr for 1 twin rom med store senger.
Idag flyr vi videre til Bali i økonomi med Singapore airlines....
Allerede nå merker jeg at godfølelsen forsvinner, vi har ikke tilgang til business class loungen til Singapore, kun gold loung. Er dette vanlig praksis andre steder? Ingen tvil om at det er stor forskjell på gold og business, hvor business er det klart foretrukne når man ser på fasiliteter og standard på loungene. Dette er ingen god lounge og det er foreløpig det eneste valget vi har (Thai åpner kl 10:25) Har spist litt enkel frokost og nå skal vi teste ut flyplassens eget utendørsbasseng. Vi fikk 3 timer gratis innpass fra hotellet vi bodde på. Turen går videre mot Bali i A330 kl 16.25 lokal tid.
Last edited: 23. nov 2017