Da var det hjem igjen...
Vanligvis har jeg tatt SAS hjem fra HKG og derfor aldri hatt noe særlig med tid på flyplassene.. denne gangen (første gang med første klasse star) gikk ikke flyet før klokken 23:05 (endte med å fly rundt 23:50)
Jeg fant ut at de hadde IMAX kino på flyplassen og klokken 17:00 så vi Jurassic World Fallen Kingdom
Hadde allerede levert bagasjen på Kowloon station så jeg slapp og drasse på det, men endte opp med å bytte litt på flybilletten så måtte innom check-in desken alikevel.
View attachment 35448
Gikk først innom SQ sin Krisflyer Lounge.. de har en egen First Class del.. gikk rett inn - ingen spørsmål eller ingen som sjekket noe billett.. kanskje et tips for de som har lyst til å prøve seg?
View attachment 35449
Det skal sies at denne loungen var en megaskuffelse.. ingenting av maten var spiselig, selv om mye av maten så veldig god ut.
View attachment 35450
View attachment 35451
Jeg hadde fått voucher av Lufthansa til "shuttle" til hvor jeg ønsket og jeg valgte United First Lounge (Thai First class lounge del er jo bare et lite rom uten noe som helst)
View attachment 35452
View attachment 35453
View attachment 35454
Jeg må si at jeg ble ekstremt overrasket over hvor bra denne loungen faktisk var. Nå skal det sies at jeg var helt alene, men alikevel.. bra meny med god mat osv
Endelig boarding fra gate 212 (satelitt-terminalen)
Første gang jeg blir med toget til siste stopp!
View attachment 35455
Tok lang tid før vi kom oss avgårde og helt ekstremt med turbulens på vei opp gjennom skyene.. Vår mannlige flyvertinne fikk panikk underveis og kastet seg ned i en førsteklassestol som gjorde stemningen litt rar. (muligens noe av det værre jeg har vært med på når det kommer til turbulens). Mye tordenvær og regn rundt Hong Kong som gjør det slitsomt og fly
View attachment 35456
Litt live VM på flyet!
Da jeg endelig landet i MUC var det rett til First Class Lounge og jakten nærmer å bli oppfylt!
Siden vi er så tidlig er det ingen kø og jeg gir beskjed til do-dama at jeg ønsker et bad.. ho gir meg et rom med kun dusj.. jeg forklarer ho at jeg ønsker et bad.. får til slutt badekaret.
Jeg har allerede sniffet rundt henne etter ender, så ingenting men tenkte at det sikkert står en ved badekaret som det pleier i FCT.. titter inn og ser at det ikke er duft av ender her heller.. jeg går tilbake til dama (som ikke kunne engelsk), det jeg egentlig ønsker nå er jo en and, men jeg maskerer det med å spørre om en tannbørste.. så kommer nådestøtet: Jeg spørr om jeg kan få en and.
Jeg holder pusten...
No, no no no, no
nothing here sier ho
Hele verden min oppløses og jeg trasker tilbake til badekaret (som forresten var et helvete og få bra! switcha fra kaldt til varmt vann som det ønsket osv)
Trist lå jeg der og slappet av rundt en time og la en plan...
Etter badet som var skuffende iforhold til FCT, gikk jeg til concierge og spurte om det var mulig få en and, jeg la også til at det var en av grunnene til at jeg hadde valgt MUC istedenfor FRA denne dagen. Ho sa det tomt, men ho skulle ta en runde og se om ho kunne finne noe... Jeg regner selvfølgelig med at jeg skulle forbli andløs på denne turen, men plutselig kom ho tilbake med en and! Det var julaften og bursdag samtidig!
View attachment 35447
Jakten på VM-anda: Success!
Vis alt...